Aprilia MX 125 MODDAD!

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Tänkte kolla hur den skulle se ut ifall jag gjorde så här...Den blev ju en del snyggare och nu om rykterna om en 34hk motor är sanna så måste jag ha en sån..nästan som en cross 125a.

Gör gärna ett försök ifall du kan göra bättre, vill se fler verisoner...

Vet ni nån hemsida där man kan lära sig photoshop. så man kan modde mera.

Så dålig kvalite.

attachment.php

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Darre skrev:
Tänkte kolla hur den skulle se ut ifall jag gjorde så här...Den blev ju en del snyggare och nu om rykterna om en 34hk motor är sanna så måste jag ha en sån..nästan som en cross 125a.

Så dålig kvalite.

attachment.php

Den har med stor sannolikhet inte 34 hk då de flesta offroads är portarde annorlunda för att få bättre kräm i bottenregistret och tappar då effekt på topp. runt 25 hk kanske den har (på veven)

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
SkorvKalle skrev:
Den har med stor sannolikhet inte 34 hk då de flesta offroads är portarde annorlunda för att få bättre kräm i bottenregistret och tappar då effekt på topp. runt 25 hk kanske den har (på veven)
Det räcker för en oansvarige 16-18 åring!

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
GasGas 125:a har ju en bit över 30 häst så det är väl inte omöjligt att denna med skulle kunna ha det eller... :va

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Darre skrev:

Så dålig kvalite.

attachment.php

Beror på vad du menar för typ av modding, jag la upp en sida förut där ja gick igenom det grundläggande för att ändra färg t ex...

http://w1.706.comhem.se/~u70615022/moddning/

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
SkorvKalle skrev:

Kolla in siten. Här står det att det är en Rotax 122 motor, samma motor som på RS 125.

Länk: http://www.aprilia.no/news.asp?id=175

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
YamahaJojje skrev:
Det räcker för en oansvarige 16-18 åring!

:arsele Jag menade på att han inte skulle börja önskedrömma om att den hade över 30 hk.

Darre skrev:
Kolla in siten. Här står det att det är en Rotax 122 motor, samma motor som på RS 125.

Länk: http://www.aprilia.no/news.asp?id=175

Verkar skitskumt om en offroad skulle ha precis samma motor.. Honda CRM och NSR har osså samma motorer, dock är CRM:en portad annorlunda för att få bättre bottendrag.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
SkorvKalle skrev:
:arsele Jag menade på att han inte skulle börja önskedrömma om att den hade över 30 hk.

Verkar skitskumt om en offroad skulle ha precis samma motor.. Honda CRM och NSR har osså samma motorer, dock är CRM:en portad annorlunda för att få bättre bottendrag.

inte helt otroligt om den har samma portning som RS men då kan ju tex. avgassystem och elsystems strypningar göra sitt också...
RS125an-03 ger ju bara 30hk ostrypt, sen måste man byta ut cdin för 3000 för att få 33-34hk

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Skumt nej inte så värst...Skulle inte bli förvånad ifall den kom med samma motor som RS, liksom orka utvecka en ny motor för en ny hoj som endå inte kommer få köras på full effekt, eftersom nästan varje modernt europeiskt land har 11kw gräns.

Men ligger hojen på 34hk ostrypt och samma motor som RS och förmodligen klarar 130-140km/h så måste den vara en rolig maskin. Läste att den vägde strax över 100kg.

Är det nån som vet vad den kostar?

Last edited:

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Darre skrev:
Skumt nej inte så värst...Skulle inte bli förvånad ifall den kom med samma motor som RS, liksom orka utvecka en ny motor för en ny hoj som endå inte kommer få köras på full effekt, eftersom nästan varje modernt europeiskt land har 11kw gräns.

Men ligger hojen på 34hk ostrypt och samma motor som RS och förmodligen klarar 130-140km/h så måste den vara en rolig maskin. Läste att den vägde strax över 100kg.

Är det nån som vet vad den kostar?

49.900:-
Vad fan har hänt med min bike tidning? har inte fått den än.

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Hammet skrev:
inte helt otroligt om den har samma portning som RS men då kan ju tex. avgassystem och elsystems strypningar göra sitt också...
RS125an-03 ger ju bara 30hk ostrypt, sen måste man byta ut cdin för 3000 för att få 33-34hk
Onödigt o byta ut cdi:n , skär bara upp det o klipp bryggan :yoparty

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Poffer skrev:
Jag ska hem o se om min ligger i brevlådan nu :tummenupp

Orkade inte vänta... så jag köpte den :rolleyes: jämfört me förra året så har det kommit massa nya 125:er :tummenupp

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
:fyllisar

Bifogat

• foto_mod_pg_440_1065107218 copy.jpg
    foto_mod_pg_440_1065107218 copy.jpg
    125.7 KB · Visningar: 278

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Ett "roligare" förslag!

Här får ni lite att dregla på :tummenupp

Sänkt fjädring , kortad svans och näbb, grön nyans och avgassystemet förminskat och javisst, bakpå!

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Lurvas skrev:
Orkade inte vänta... så jag köpte den :rolleyes: jämfört me förra året så har det kommit massa nya 125:er :tummenupp

hehe, den hade kommit till farsan för en vecka sedan. Men idioten hade glömt säga till mig :huvet Ska tilläggas att jag vart hos morsan under denna tiden :) Verkar vara en hel del 125:eek:r ja :banana

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Här e min tolkning av DT 125sm. (min första PS bild)

Bifogat

• dtr_blue_sm copy.jpg
    dtr_blue_sm copy.jpg
    39.3 KB · Visningar: 104
Last edited:
Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...