aprilia mx 125

tomaten_ktm

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
aprilia mx 125
hej

jag har en aprilia mx och vill få ut lite mer effekt den är strypt till 15hk nu och jag har inte råd att köpa trim så finns det nånting att göra? :confused:

Solid snake

Guest
hannibal skrev:

Nu kommer trådstartaren fråga hur man gör, för en gångs skull så tar jag mig friheten att fråga, bara för att jävlas.

Hur gör man?????????? :va :va :va :va :va :va

Solid snake

Guest
tomaten_ktm skrev:
precis hur gör man? :va :va :va :va :va

jag är :kocko när det gäller motorer och sånt!

Hihihihi. :banana

Av med avgasröret, kolla om du hittar bricka, hittar du, ta bort den.

Ha koll på stiftet sen, börjar det bli vitt, gå hem med hojen, gå sen upp i munstycke tills det blir gyllenbrunt.

Kolla förgasaren, alltså insuget, kolla luftburken, cdi boxen märker du om den e strypt, hackar till en smula för att sen dra på igen.

Paradoxy

Guest
Basse goes Offtopic: Kan du inte lägga upp några bilder på hojen? Jag tycker den är så sjukt snygg.

Ontopic: Om han är helt :kocko :3freak när det gäller motorer så får någon nog ge honom en tydligare förklaring på hur man byter munstycke och kollar förgasare, luftburk och sånt efter strypningar också... Fniss

Solid snake

Guest
Paradoxy skrev:
Basse goes Offtopic: Kan du inte lägga upp några bilder på hojen? Jag tycker den är så sjukt snygg.

Ontopic: Om han är helt :kocko :3freak när det gäller motorer så får någon nog ge honom en tydligare förklaring på hur man byter munstycke och kollar förgasare, luftburk och sånt efter strypningar också... Fniss

Eftersom du är så het på motorer så kunde du ju sagt hur man gör det istället för att sitta o snacka skit.

Trådstartare, du gör såhär när du byter munstycke.

Ta av förgasaren, vänd den upp och ner, skruva av locket där (ser ut som en skål och sitter med 4 skruv) leta efter en 6 kantig eller rund skruv av mässing, skruva av den, kolla siffrorna på det, kan stå typ 180 (utgår från min tzr) och är stiftet vitt så gå upp till 220, gå sedan neråt i storlek tills det blir brunt stift.

tomaten_ktm

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
aprilia mx 125
!!!!

tack.. jag ska titta på det och en sak till ingen behöver komma och hjälpa mig pga min morfar är skit grym med motorer han har byggt en egen motor till en bil så han kan det men jag frågar här för att jag får inte trimma för honom det är därför! :yoparty :yoparty

Paradoxy

Guest
Okej, men bilder? Kan du lägga upp några? Här eller i din hoj grejen.

tomaten_ktm

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
aprilia mx 125
!!

nja det kan jag inte göra för att vi inte har någon kamera eller nåt sånt och att morsan blir SKIT sur tyvärr men om jag hade fått+hade haft något att ta med så hade jag lagt upp några!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...