Aprilia pipa ??

freddo77

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
990 SM
Tja har en mille R-03 har problem att välja lite avgassystem till hojen vill ju ha ett gött sound men till ett bra pris... Tänkte be om hjälp av er där ute !?:va

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Yoshimura är det ända rätta till singel systemet till Millen.....hade det funnits till 04-> med dubbel system så hade jag lätt köpt det.

Skönare ljud finns inte....mullrigt och vast v60 twin ljud när man kommer upp i varv.

freddo77

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
990 SM
Har ju ett Yoshi i kolfiber på nu men det har liksom klämts sönder o det läcker tyvärr :huvet . Men kompisen har en Devilpipa på o det låter gött men vill ju faan inte ha samma som honom ! Fortfarande vilsen någon annan som har några tips...

Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Hade du frågat för några månader sedan så kunde du fått en originalpipa av mej att experimentera med. Den var som ny men ingen ville ha den, så den åkte i metallcontainern på återvinningen...

Skulle ju inte blivit lättare, men sågar man upp den och rensar på några kilo av innanmätet så skulle den kanske kunna låta gott.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Har ju ett Yoshi system i kolfiber på nu men det har liksom klämts sönder o det läcker tyvärr :huvet . Men kompisen har en Devilpipa på o det låter gött men vill ju faan inte ha samma som honom ! Fortfarande vilsen någon annan som har några tips...

Köp titan hölje till Yoshi pipan så blir ljudet bättre och det blir biligt :), är för mig höljena går köpa lösa. Den jag hade va titan, de jag har nu på 06an är kolfiber och låter inte lika bra tyvär men passar bra till hojen i övrigt därför valde jag kolfiber.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Har ett Scorpion oval kolfiber slip-on till salu som låter gött.
pm a om du är intresserad

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Har ett LeoVince slipon i alu på min 03:a. Tycker nästan det låter för mycket ibland, väldigt högt och vasst ljud, väldigt långt ifrån det stereotypa ducce-med-kolfiber-twinmullret.

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
MIVV???......4000 pix på touringbutiken.se
Låter högt:cdevil

A001L2Sa.JPG

OJ.....STOOOOR BILD:)

freddo77

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
990 SM
Köp titan hölje till Yoshi pipan så blir ljudet bättre och det blir biligt :), är för mig höljena går köpa lösa. Den jag hade va titan, de jag har nu på 06an är kolfiber och låter inte lika bra tyvär men passar bra till hojen i övrigt därför valde jag kolfiber.

Den ägaren innan mig har tagit pipan från en helt annan hoj så jag är lite osäker om den passar till mille med tanke bla är den en halv tum mindre i grovlek på röret...men annara är det ju billigt som tusan det har du rätt i !!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln