Jonte96
Ny medlem
Tjena! Ska införskaffa mig en Aprilia rs 125cc från 2008 och hade tänkt att få ut lite extra effekt ur den. Är inte den mest erfarna eftersom jag bara haft en Derbi moped innan.
Behöver antagligen nämna att jag kommer köpa den i fullpower version också.
Men hade tänkt detta:
*Arrow Exhaust titanium can (avgassystem)
*PowerValve (ifall det inte redan sitter på)
*V-Force 3 reed valve system
*KN luftfilter
*Carbon Membran
*Drev: 17/40 (behåller samma)
*Stift BR10EG
*VHSB Dellorto 34mm förgasare??
Undrar om det är värt att köpa en förgasare, alltså om det ger något extra i antingen acc eller toppfart?
Huvudmunstycke: Runt 125-130
Neddle valv: 266 (nålen)
Lågfartsmunstycke: 62-65
CDI-strypning: Antar att denna sitter kvar på grund av bullerkraven så den kommer bli bortplockad den med. (Trottelstopp samt avgasporten kommer vara fixade med).
Behöver gärna lite synpunkter om det hela ifall jag missat något viktigt eller helt enkelt någon ändring på något. När det kommer till lågfarts munstycke så vet jag inte så mycket om det, ifall man ska byta det överhuvudtaget eller inte (gärna lite hjälp här tack).
Munstyckena och nålen är bara på något ungefär, annars kommer jag få ändra detta senare.
Blir glad för varje inlägg som görs så posta på bara!
Behöver antagligen nämna att jag kommer köpa den i fullpower version också.
Men hade tänkt detta:
*Arrow Exhaust titanium can (avgassystem)
*PowerValve (ifall det inte redan sitter på)
*V-Force 3 reed valve system
*KN luftfilter
*Carbon Membran
*Drev: 17/40 (behåller samma)
*Stift BR10EG
*VHSB Dellorto 34mm förgasare??
Undrar om det är värt att köpa en förgasare, alltså om det ger något extra i antingen acc eller toppfart?
Huvudmunstycke: Runt 125-130
Neddle valv: 266 (nålen)
Lågfartsmunstycke: 62-65
CDI-strypning: Antar att denna sitter kvar på grund av bullerkraven så den kommer bli bortplockad den med. (Trottelstopp samt avgasporten kommer vara fixade med).
Behöver gärna lite synpunkter om det hela ifall jag missat något viktigt eller helt enkelt någon ändring på något. När det kommer till lågfarts munstycke så vet jag inte så mycket om det, ifall man ska byta det överhuvudtaget eller inte (gärna lite hjälp här tack).
Munstyckena och nålen är bara på något ungefär, annars kommer jag få ändra detta senare.
Blir glad för varje inlägg som görs så posta på bara!