Aprilia RS 125 bluddra / tvekar

samuelahlin

Medlem
Gick med
19 May 2009
Hoj
bmw m1000r
tjena!
har en Aprilia RS 125 från 2005, nu är det så att jag tröttnar så rejält på att den blir svag och som om den blöddrar och (eller) tvekar, hackar liksom fram på vägen. det händer vid 6000-7500varv.
har kollat avgasporten och den fungerar.

har ni någon aning?

Tacksam för svar.

IPJT

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
Aprilia rs 125 - 07 (krashad), Yamaha YZ250 F 2009
Kan vara helt fel ute. Men kan det inte vara skit i förgasarn eller att den behöver bestyckas om?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Hade också gissat på munstyckena, har du bytt?

michelin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Hoj
yamaha r6 02
hade samma problem med min aprilia!, i cdi boxen sitter det en mettall bit som man ska klippa.
PÅ cdi boxen finns det en sida som är mjukare, om du gräver lite i den så ungefär 1 cm så kommer du se en mettall bit den klipper du, mettall ändarna får inte inte nudda varandra!,
aprilia va tvugna att göra så pga av eu krav o skit. de har med avgaskraven o göra typ.
jag gjorde så iallafal på min aprilia o den går som en dröm nu, förut tappade den massa effekt o bluddra vid 5-600 varv!, nu går den rent!.:)

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen
Om den nu är helt avstrypt skulle jag också kolla på inställningarna på förgasaren. Hittar du ingen skit, prova att sänka nålen och justera luftskruven också. Blir det inte bättre så är det nog ombestyckning som gäller. Tveksam men tändspolen skulle även kunna vara boven???

samuelahlin

Medlem
Gick med
19 May 2009
Hoj
bmw m1000r
stiftet är dock svart.. så munstycket kanske är för stort, har 132. och nålen är i nästhögsta läget. CDI boxen är redan "klippt" för den är någon slags av byggsilikon på baksidan.

samuelahlin

Medlem
Gick med
19 May 2009
Hoj
bmw m1000r
jupp! jag sänkte nålen ett hack. den går bättre nu iaf. men problemet är ännu inte borta så nu blöddrar det runt 3-5000varv istället. så starterna blir lite jobbiga. få kanske ska höja nålen och sätta dit ett 128munstycket istället

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...