Aprilia RS 125 VS Honda NSR 125

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Har kollat runt på blocket och Honderna är i stort sätt nästan 10000kr billigare än Apriliorna.

Har hört att Honda har 25hk ostrypt och vet att Aprilia har 34hk ostrypt.
Så kraftmässigt väljer man Aprilian.

Ang designen så är båda snygga beroende på årsmodell.

Kvaliteten på Honda och Aprilia vet jag inget om. Men borde vara bra, det är ju som saggt Honda och Aprilia.

Kan man få upp NSR i över 30hk med billigt trim smo effektpipa, förgasare, reeds, luftfilter.

Vilken har billigast reservdelar?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Darre skrev:
Kan man få upp NSR i över 30hk med billigt trim smo effektpipa, förgasare, reeds, luftfilter.

När jag praktiserade hos en aprilia-återförsäljare så snackades det om en hoj som det var beställt "racekit" till, det snackades om 40hk+. Den gick tydligen inte så slött heller :D

Jag kan inte Hondas historia, men är NSR en hoj byggd för tävling så borde det inte vara något problem att ta fram något sånt ur den heller.

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
OlleR6 skrev:
När jag praktiserade hos en aprilia-återförsäljare så snackades det om en hoj som det var beställt "racekit" till, det snackades om 40hk+. Den gick tydligen inte så slött heller :D

Jag kan inte Hondas historia, men är NSR en hoj byggd för tävling så borde det inte vara något problem att ta fram något sånt ur den heller.

Du råkar inte veta nån sida med trim till NSR?
Hörde du vad race kitet skulle gå på?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Darre skrev:
Du råkar inte veta nån sida med trim till NSR?
Hörde du vad race kitet skulle gå på?

Nej, men lättast är det nog om du kollar upp med dina lokala handlare, eller i värsta fall mailar Svenska Honda/Aprilia ;)

Dem borde veta det där. Har det på att det där racekittet kostade runt 10k, men det är långt ifrån säkert (får bara en känsla av att jag hört det). Så once again, kolla med din lokala handlare lr Aprilia Sverige ;)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Darre skrev:
Vilkenårs modell? Har du nå bevis på det?
Årsmodell -94 och uppåt ska ha 28 hk. Bevis? Nja... det är väl bara att söka lite på nätet så hittar du nog snart några uppgifter på det så du är säker på vad som är rätt. :tummenupp

Last edited:

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Är det nån som har nån bra NSR sida. Jag hittar ingen!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Enligt mig är ju det självklara valet mellan de båda, aprilian...
Den e mycket snyggare och går bättre också...
Hondan är ju mer en sport-touringhoj medans Aprilian är en förstklassig racehoj...

men miton är ändå bäst :) :hoppa

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
kaZmur skrev:
Hondan är ju mer en sport-touringhoj medans Aprilian är en förstklassig racehoj...

Tänkte precis samma sak. Nee det får fan bli en Aprilia RS 125.

Titta skillnaden liksom. http://free.cyberhost.tk/honda/sf.JPG Visst Aprilian är 3 år nyare men endå.

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Darre skrev:
Tänkte precis samma sak. Nee det får fan bli en Aprilia RS 125.

Titta skillnaden liksom. http://free.cyberhost.tk/honda/sf.JPG Visst Aprilian är 3 år nyare men endå.

Du har i alla fall mitt medhållande och stöd om du väljer Aprilian :) .

Och en sak till, Kazmur, sluta påminna stackarna om att "någonting" är bäst, hur tror du dessa individer känner sig när "någon" skriver att detta "någonting", speciellt i en viss kulör, är det bästa som finns.
Och hur tror du ägarna till dessa "någonting":eek:r har det när folk hela tiden vill prata om denna "någonting" och aldrig verkar bry sig i dina kompisars Aprilior!?Just det, ganska usla... :(

En sak är i och för sig bättre med Aprilian, alla fjortisar vet vad en Aprilia är för något, en förtjänst vi "någonting"-ägare sällan får avnjuta.
Vi är istället tvungna att gå uppåt i åldrarna för att få den uppmärksamhet vi så rättmätigt förtjänar.

Högaktningsfullt Mikael Cagiva

"Någonting" heter något annat i verkligheten

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Mikael Cagiva skrev:
Du har i alla fall mitt medhållande och stöd om du väljer Aprilian :) .

Och en sak till, Kazmur, sluta påminna stackarna om att "någonting" är bäst, hur tror du dessa individer känner sig när "någon" skriver att detta "någonting", speciellt i en viss kulör, är det bästa som finns.
Och hur tror du ägarna till dessa "någonting":eek:r har det när folk hela tiden vill prata om denna "någonting" och aldrig verkar bry sig i dina kompisars Aprilior!?Just det, ganska usla... :(

En sak är i och för sig bättre med Aprilian, alla fjortisar vet vad en Aprilia är för något, en förtjänst vi "någonting"-ägare sällan får avnjuta.
Vi är istället tvungna att gå uppåt i åldrarna för att få den uppmärksamhet vi så rättmätigt förtjänar.

Högaktningsfullt Mikael Cagiva

"Någonting" heter något annat i verkligheten
Fan va bra skrivet! Alla vet vi ju att "någonting" är bäst...

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Darre skrev:
Har kollat runt på blocket och Honderna är i stort sätt nästan 10000kr billigare än Apriliorna.

Har hört att Honda har 25hk ostrypt och vet att Aprilia har 34hk ostrypt.
Så kraftmässigt väljer man Aprilian.

Ang designen så är båda snygga beroende på årsmodell.

Kvaliteten på Honda och Aprilia vet jag inget om. Men borde vara bra, det är ju som saggt Honda och Aprilia.

Vilken har billigast reservdelar?

nsr 94-98 har 28,6hk och 99 och uppåt har 25hk pga nån sorts CDI strypning lr. nåt.....den strypningen gör även att man inte kan montera större cylinder :kocko

läs här: http://www.geocities.com/alexlaan/TUNENSR.HTM

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
trodde jag hade en ninja
kaZmur skrev:

asså du o ditt jävls mito d kan drs o lägga dig nsr e mkt snyuggar e änn aprilian så äre baraa ..du verkigeln hatar nsr det endaq som finns i din hjärna 'r mito..hoppas du har den resten va ditt liv du ser bara en hojj e de e mito.. okej de e meer dragh i en apriluia men iaf du har bara en hojj i sinnet egentlgien! mito.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag gillar faktiskt hondan bättre, hmm... :rolleyes: Konstigt va? :va

välj vilken du vill... Men jag skulle valt hondan...och det gjorde jag oxå :)

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Hondan känns inte som nån sporthoj och designen är ju inte den bästa.

Ifall den hade den här designen så skulle jag köpa den direkt och att den har 32kw vid 12250 varv gör ju inte saken sämre. :D

{13DEFC7B-40E9-4C93-A756-417981B56F8C}.jpg

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM