Aprilia rs 125

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Jag ska köpa en rs i sommar och jag är ganska säker på att d blir en 03:a(nån som kostar högst 30.000) och jag undrar vad är det man behöver göra lr kan göra för att den ska bli "bra". Jag har hört att man kan trimma upp den till 200+ men det behövs inte. Jag är mer ute efter acceleration. Hur snabb e den original? och hur kan den bli med lite smågrejer? :banana

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
DjFlow skrev:
2071498 Jag ska köpa en rs i sommar och jag är ganska säker på att d blir en 03:a(nån som kostar högst 30.000) och jag undrar vad är det man behöver göra lr kan göra för att den ska bli "bra". Jag har hört att man kan trimma upp den till 200+ men det behövs inte. Jag är mer ute efter acceleration. Hur snabb e den original? och hur kan den bli med lite smågrejer? :banana
För snabb för dig. inte för att va taskig men den är det. För snabb för mig med.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
prulle skrev:
2071551 För snabb för dig. inte för att va taskig men den är det. För snabb för mig med.
Va menar du med för snabb för dig..? :S förklara d mer är du snäll..

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
DjFlow skrev:
2071577 Va menar du med för snabb för dig..? :S förklara d mer är du snäll..

Använder man trimma upp den i 200+ i sammanhang med RS, efterfrågar hastighet och är relativt ny så kan man få det svaret.

Den borde gå 140-160 orginal och borde kunna göra runt 190 med ganska mycket lull-lull.

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Jag tycker den är väldigt pigg. Gör väl 0-100 på knappt 7s. Den är rätt pigg upp till 140, sen går det lite söligare. Du blir garanterat nöjd med orginaleffekten tror jag i alla fall.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Okej tack så mkt för svaren :D då köper jag effektrör nästa år för då är jag lite mer van och då vill jag nog upp i 200 tror jag :tummenupp

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
DjFlow skrev:
2072358 Okej tack så mkt för svaren :D då köper jag effektrör nästa år för då är jag lite mer van och då vill jag nog upp i 200 tror jag :tummenupp

Det lyckas du inte med enbart effektpipa.

Eller om du har gjort en äkkligt noggran fininställning med exakt rätt drev så kanske den gör något sånt, dock så spekulerar jag bara

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Tzr91 skrev:
2071692 Jag tycker den är väldigt pigg. Gör väl 0-100 på knappt 7s. Den är rätt pigg upp till 140, sen går det lite söligare. Du blir garanterat nöjd med orginaleffekten tror jag i alla fall.
Du vilken axxar bäst? Miton eller rsen? Ska ha en mito i vilket fall men kan va kul att veta läste att den gjorde 0-100 på 5,6s och rsen på 6,5s men de beror ju på vem som kör osv.. Hittar typ inget om mito (har sökt och gått igenom 3 sidor med skit trådar). Så jag pmar dig. ;)

Edit: såg att du hade en 00:a å de har inte jag råd med så de va inget.

Last edited:

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
DjFlow skrev:
2072358 Okej tack så mkt för svaren :D då köper jag effektrör nästa år för då är jag lite mer van och då vill jag nog upp i 200 tror jag :tummenupp
Med effektrör kanske den gör några km/h mer på toppfarten, men några 200 kan du glömma, oavsett hur mycket trim du sätter på.

prulle skrev:
2072775 Du vilken axxar bäst? Miton eller rsen? Ska ha en mito i vilket fall men kan va kul att veta läste att den gjorde 0-100 på 5,6s och rsen på 6,5s men de beror ju på vem som kör osv.. Hittar typ inget om mito (har sökt och gått igenom 3 sidor med skit trådar). Så jag pmar dig. ;)

Edit: såg att du hade en 00:a å de har inte jag råd med så de va inget.
0-100 på under 6 sekunder är knappast troligt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
KalleNorton skrev:
2072812 Med effektrör kanske den gör några km/h mer på toppfarten, men några 200 kan du glömma, oavsett hur mycket trim du sätter på.

0-100 på under 6 sekunder är knappast troligt.
ne tror inte ja heller men jag mennade mest skilnaden på två hojar som har sammaeffekt så kan väll inte den enna både ha bättre topp å bättre axx? Låter mysko.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
prulle skrev:
2072817 ne tror inte ja heller men jag mennade mest skilnaden på två hojar som har sammaeffekt så kan väll inte den enna både ha bättre topp å bättre axx? Låter mysko.
Nja, så borde det vara, men så är det inte alltid. :D
Om tex mito har högre utväxling får den ju sämre acc, och borde ha högre toppfart, men om RS125 har bättre aerodynamik är det inte så konstigt om den både har bättre acc och toppfart. Typ.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
KalleNorton skrev:
2072846 Nja, så borde det vara, men så är det inte alltid. :D
Om tex mito har högre utväxling får den ju sämre acc, och borde ha högre toppfart, men om RS125 har bättre aerodynamik är det inte så konstigt om den både har bättre acc och toppfart. Typ.

Ja de har du rätt i. Enligt vad jag har läst är miton bättre på båda. får väll göra empiriska försök mot någon med rs sen. :tungan

Last edited:

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
prulle skrev:
2072853 Ja de har du rätt i. Enligt vad jag har läst är miton bättre på båda. får väll göra empiriska försök mot någon med rs sen. :tungan
Ja, det var därför jag skrev "tex" så att jag inte skulle få helt fel. :rolleyes:

/B.Esserwisser

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
KalleNorton skrev:
2072869 Ja, det var därför jag skrev "tex" så att jag inte skulle få helt fel. :rolleyes:

/B.Esserwisser
Jo jag fattade det. Men va av någon barnslig anledning tvungen att påpeka det.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
KalleNorton skrev:
2072869 Ja, det var därför jag skrev "tex" så att jag inte skulle få helt fel. :rolleyes:

/B.Esserwisser

Jaha, var det därför. Jag som trodde du skulle äta tacos. :tomten

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Yamaha RD -84 (såld) Aprilia RS -98 (såld) Cagiva mito -97 (såld) Kawasaki ninja -01 (såld) Honda cbr 600f -97
Min aprilia gjorde 0-100 på 6,9 sekunder och toppade typ 160km/h
Miton toppar väll runt 175km/h och jag har inte hunnit kolla 0-100km/h än...

Har lite filmer när jag accelererar och så med aprilian (kamera på hjälmen), dom säger en hel del om draget om man inte haft möjlighet att köra aprilia...

Kan skicka om nån vill ha..

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
ollee skrev:
2085650 Min aprilia gjorde 0-100 på 6,9 sekunder och toppade typ 160km/h

Har lite filmer när jag accelererar och så med aprilian (kamera på hjälmen), dom säger en hel del om draget om man inte haft möjlighet att köra aprilia...

Ja tack. :banana

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
ollee skrev:
2085650 Min aprilia gjorde 0-100 på 6,9 sekunder och toppade typ 160km/h

Jag vill :tomten

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
200 kan du ju glömma eller så kommer den axxa seeeeegt. Men effektsystem kan nog ge dig några pollar.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457