A2, den är riktad som instegshoj. För A2, körkortet. EU hittepå-lapp du vet.Varför så lite effekt? Deras sxv 450 hade ju 65hk redan för 15 år sedan.
Precis, vad kan den ge för effekt?Varför så lite effekt? Deras sxv 450 hade ju 65hk redan för 15 år sedan.
I kontexten, deras 660 ger uppåt 100hk så nog finns det potential kan man tyckaPrecis, vad kan den ge för effekt?
Nån kommer att ta reda på det.
Var hållbarhet och serviceintervaller rimliga för en gat/pendlarhoj riktad mot nybörjare?
Precis, vad kan den ge för effekt?
Nån kommer att ta reda på det.
Ptja, man hade tidsintervall för byte av kolvar på SXV:en. Tycker du att det är rimligt att ha det på en hoj i Ninja 400 klassen?Varför så lite effekt? Deras sxv 450 hade ju 65hk redan för 15 år sedan.
Ptja, man hade tidsintervall för byte av kolvar på SXV:en. Tycker du att det är rimligt att ha det på en hoj i Ninja 400 klassen?
Vill du ha 75 hk finns ju annars ZX4-R Dessutom driftsäkra.
En mer rättvis jämförelse med en literlubba är i sådana fall ZX4-R. 400 cc och 80 hk motsvarar en litereffekt på 200 hk.Jämför lite andra litereffekter och återkom med dina tankar därefter.
En mer rättvis jämförelse med en literlubba är i sådana fall ZX4-R. 400 cc och 80 hk motsvarar en litereffekt på 200 hk.
Aprilian: 47 hk på 457 cc? Håller med om att det är tam litereffekt men fortfarande fel att jämföra den mot en literklubba. Litereffekt på ungefär 102 hk är tamt ja. Förvisso v-twin, men Ducce plockade ut 160 hk ur sin 1098. Då pratar vi en rätt exotisk motor ändå..
Vad är problemet? Dagens A2 kort som kom 2013 är väldigt mycket bättre än det gamla "Tung med begränsning" på 25 KW. Hur stort val av motorcyklar hade man före 2013 om man fick MC körkort som 18 år gammal? Vad kunde man köra som inte hade mer än 25 KW?
Idag har de flesta tillverkarna en rätt stor variation av modeller som kvalar till nya A2 kort med 35KW som gräns. Som till exempel denna modellen. Och det är målgruppen. Inte de som redan kör betydligt starkare modeller. Räcker inte denna så kan man gå på RS660. Räcker inte det heller så har Aprilia sin 1100CC.
Vad är problemet? Dagens A2 kort som kom 2013 är väldigt mycket bättre än det gamla "Tung med begränsning" på 25 KW. Hur stort val av motorcyklar hade man före 2013 om man fick MC körkort som 18 år gammal? Vad kunde man köra som inte hade mer än 25 KW?
Idag har de flesta tillverkarna en rätt stor variation av modeller som kvalar till nya A2 kort med 35KW som gräns. Som till exempel denna modellen. Och det är målgruppen. Inte de som redan kör betydligt starkare modeller. Räcker inte denna så kan man gå på RS660. Räcker inte det heller så har Aprilia sin 1100CC.
Kostnadsdrivande att ha två typningar? Som sagt, du kommer kunna plocka bra mycket mer ur denna konstruktion men utan euro 6 eller vad det nu är för nåt som är kostnadsdrivande. Den är gjord för A2 härav 35kW och inte merProblemet är bara att jag saknar en riktigt snabb kompromisslös 400, tekniken finns ju tillgänglig hos hoj tillverkarna.
Egentligen är det väl mest som kuriosa, jag skulle väl ändå knappast köpa en liten hoj själv så länge jag inte bor granne med en bana. Det borde väl däremot finnas gott om förare men A2-kort som skulle köpa en sån hoj om den snabbt och lätt kan avstrypas.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |