aprilia rs bestyckning

racing 125

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
kil
Hoj
aprilia rs 125 1998
hej! jag har en aprilia rs 125 med polini 154 kit och en 34 mm förgasare med orginal huvudmunstycke 120. och undrar om man ska byta munstycke för att få maximal effekt ur motorn? märker man någon skilnad om man byter munstycke?
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Det du behöver börja att göra är ett avslag. Acca fullt på en raka tills toppfart, ta sedan kopplingen och tryck på dödarknappen.

Meka bort topplocket, samt titta hur sotbildning ser ut på kolv och topp. Därifrån får man fundera om den går för fett eller magert i nuläget, och sedan justera så det blir bra.
 

Swenis

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Ort
Ingarö
Hoj
Honda 250, aprilia, ktm
gör som rolle rotax säger funkar toppen samt om du vill ha ut mer hk montera då en variabel avgasport så kommer du att dra alla 125 på vägen kan komma upp i toppfart så som 200km/h tro det eller ej men det är sant!! hade nämnligen en som var gjort detta på men den byggdes och sedan så såldes den iväg direkt vågade alldrig prova haha snarare han inte snabb köpare:yoparty :D

kolla detta om du är mer sugen på att trimma rätt:p http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63789
 
Last edited:

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Kan på rak arm säga att munstycke 120 är åt helsike för litet om du har en VHSB 34 mm-förgasare. 160 är original. Jag gick upp till 170 när jag bytte filter.:va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top