Aprilia RS funderingar!!??

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Hej alla 125åkare :rofl ! Det är så att jag har en aprilia rs 02a. Tycker den går lite konstigt eftersom effekten avtar vid 9000varv på varje växel, ska det vara så? Rödmarkeringen går vid 11k. Den är helt ostrypt och det sitter en giannellikrök och orginalljuddämpare på. Framdrevet är 17kugg. Det är väl orginal? Vad kan vara fel? :confused: :va Tacksam för hjälp//Chrille :hihi

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
den varvar alltså inte mer eller avtar bara effekten. Har samma fel på min hoj nu.. det är för att den går för fett antar jag.. Ska följa tråden.

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Effetkten avtar helt där, så man måste växla. Den orkar knappt in 9k-11k.
Tror du att den går för fett?

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Tzr91 skrev:
Hej alla 125åkare :rofl ! Det är så att jag har en aprilia rs 02a. Tycker den går lite konstigt eftersom effekten avtar vid 9000varv på varje växel, ska det vara så? Rödmarkeringen går vid 11k. Den är helt ostrypt och det sitter en giannellikrök och orginalljuddämpare på. Framdrevet är 17kugg. Det är väl orginal? Vad kan vara fel? :confused: :va Tacksam för hjälp//Chrille :hihi

Konstigt, har den alltid varit så eller har det blivit?
Låter som om avgasventilen inte öppnar. :va
Vad toppar den?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Blev så när jag bytte till 17drev från 16drev. 17drevet är slitet. Den toppar runt 130-140, orkar inge mer :confused:

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Tzr91 skrev:
Blev så när jag bytte till 17drev från 16drev. 17drevet är slitet. Den toppar runt 130-140, orkar inge mer :confused:

Jassåå låter väldigt konstigt, inte så at du råkade spänna kedjan som satan eller hjulet snett när du drog fast det?
Låter jätte konstigt, :va

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Kedjan är lagom spänd verkar det som. Man skulle väl känna om hjulet var snett?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Kan det vara avgasporten som krånglar?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Nån som vet?

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Japp, annars går den bra. Men det är just efter 9000varv den går svagt. Inte provat innan, den är nyköpt. Men jag körde lite med 16drev, det gick bra.

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Är den helt stängd hela tiden eller?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
tror man den går fett är det ju bara att gasa ur och titta stift.... låter förövrigt skummt :rolleyes:

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Nån som tror att det är nåt annat än avgasporten som krånglar? :confused: :kocko

Matte_Aprilia

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Aprilia RS125 -98
Tzr91 skrev:
Nån som tror att det är nåt annat än avgasporten som krånglar? :confused: :kocko

Jag trode de var avgasporten som krångade för mig när den var sådan som din men så var de inte. Jag hade mycket dålig komp så jag har bytt kolv och ringar så nu ska den nog gå fint.

//Mattias

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Tzr91 skrev:

men vafan sitt inte här och spekular? förstår inte hur ni tänker. Ut och mecka istället.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...