Aprilia RS/RSA 250

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Ännu inga förbränningsrum:huvet Vet inte vad det sitter i !? De ska vara klara men han får inte fram dem?? Har iallafall fixat lite med bränsle slangar och köpt en soppakran i high flow modell och en snabbkoppling. :D Alltid något.
 

Bifogat

  • 28537094_2089550641085242_1178838293_n.jpg
    28537094_2089550641085242_1178838293_n.jpg
    101.1 KB · Visningar: 116

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Vad är problemet ? Förstår irritationen att en inte oväsentlig del dyker upp iaf ,man kan ju nästan misstänka att dom slarvat bort dom om dom aldrig dyker upp
Vackert bygge iallafall:tummenupp
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Tänk att jag idag fick tillbaka mina förbränningsrum!!! Redan nu!! bara 10 månader efter att jag lämnat in dem:D Har provmonterat och med en 0,8mm tjock cylinderfots packning blir det perfekt. Snart blir det en provstart!:)

Jag har även fixat ett nytt fäste till bakbromsoket från en RSV Mille så nu funkar bakbromsen !!
 

Bifogat

  • 31250597_2165952623445043_8183801492352794624_n.jpg
    31250597_2165952623445043_8183801492352794624_n.jpg
    60.5 KB · Visningar: 101
  • 31285706_2165951433445162_9112612836109975552_n.jpg
    31285706_2165951433445162_9112612836109975552_n.jpg
    67.8 KB · Visningar: 90

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Upp o ner!!

Topparna monterad! Kylvatten i! :tummenupp Nä! Ingen gnista:huvet Får felaktiga värden från tändspolen så tror att det är fel på den.. Hojen ute i solen igen iallafall
 

Bifogat

  • rsw.jpg
    rsw.jpg
    541.2 KB · Visningar: 142

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Blir bra det där! Minns en testrepa med en RD350 helt std ca -95 eller så (hojen var väl en -85a eller nåt). Mungiporna pekade helt klart uppåt! Var väl inte världens snabbaste hoj, men en väldigt "glad" motor, kul register liksom. Kul att se hur noga du är med alla detaljer, fortsätt så!

/Lasse
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Nu firar jag med en kall öl "ok vart 2 innan säng" denna vackra försommar kväll!!:tummenupp Efter en del strul med tändningen har jag ikväll fått till gnista på stiften och fyllt bensin i förgasarna.... plötsligt står man där och två gånger behövde jag kicka innan den för första gången fick liv och den härliga doften av power 1 racing spred sig i garaget! Glädjen nu blev kort då inget kylvatten är i och tändkurvan mm ska justeras men det får bli senare för på Lördag lättar vi mot Rhodos för en veckas sol och bad!!
Sedan hoppas jag att bränsletanken är klar snart. En kopia av Aprilia RSW250 tanken byggs av samma kille som gjorde tanken till min YZR500 replica för några år sedan. Finns inte många som kan trolla med plåt på det viset.. Hade bäst
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Nu kan man ana slutresultatet!! Tanken har kommit från "Nisse" plåt slagaren!! OK 1 kg tyngre än orginal men snyggare.
 

Bifogat

  • 35079422_2234712993235672_4698208074475765760_n.jpg
    35079422_2234712993235672_4698208074475765760_n.jpg
    106.7 KB · Visningar: 189
  • 35133898_2234712816569023_769984372274102272_n.jpg
    35133898_2234712816569023_769984372274102272_n.jpg
    73.3 KB · Visningar: 132

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Ja nog var filmen kort......:7peta
Men det lätt bra! Och tanken är bike porn så det räcker. Helt avklädd dessutom:rodnar
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Nu är fästena till tanken klara! Hoppas tiden räcker till att provköra den i sommar på Midlanda motorpark..
 

Bifogat

  • 35519835_2246793792027592_9021609995300503552_n.jpg
    35519835_2246793792027592_9021609995300503552_n.jpg
    12.3 KB · Visningar: 98
  • 35643389_2246793435360961_8274649770174185472_n.jpg
    35643389_2246793435360961_8274649770174185472_n.jpg
    116.9 KB · Visningar: 103
  • 35551547_2246793605360944_4799625197365755904_n.jpg
    35551547_2246793605360944_4799625197365755904_n.jpg
    12.8 KB · Visningar: 90

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Funderar starkt på att köpa en sådan!! Vad tror ni??
 

Bifogat

  • kosorx2nrgpstyleracetachometer2011.jpg
    kosorx2nrgpstyleracetachometer2011.jpg
    25.6 KB · Visningar: 46

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jag har svårt för original instrumenteringen på RS. Ser för mycket...Fiat ut eller hur man skall säga.
Förslaget ovan är ett fall framåt tycker jag på en racehoj.
Hur digitala var de på den tiden originalet for omkring på GP-banorna? Minns inte hur det såg ut. Fräsigast vore ju något liknande isf?!
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
De fanns också med sådan instrumentering!
 

Bifogat

  • VP3LM.jpg
    VP3LM.jpg
    217 KB · Visningar: 112

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Det går framåt. Delar ramlar in och nu är ochså kolfiber svingskyddet på väg hit från Italien.:D Jag har bestämt mig för att anväda en RD350 motor med Athena 421 cylindrar och en massa godbitar till den,, Detta blir inte billigt men kul:)

Jag har inte varit så aktiv på ett längre tag, så jag har missat den här tråden.
Är själv i samma banor. En FZR400 ram och en RD350 motor som ligger på golvet och vill paras ihop. Dock vet jag inte om jag är helt nöjd med ramen, storleksmässigt och vikt, helt OK. Men lite FET över "Cylindrarna/Toppen". Behöver den inte vara med en RD motor.

Men, varför kom du fram till Athena 421 kit?
Jag inser att det är en djungel och jag ändrar mig från dag till dag vad jag ska köpa för prylar. Från början var jag inne på 495cc... 500cc är ju en magisk gräns på något vis. Men så insåg jag att stora kolvar begränsar vettiga kanaler, pga att cylindrarna sitter tätt. 72mm går bort och 68mm kanske är vettigare.
Att göra urtag i vevhuset för större vevaxel ser jag inte som ett problem. Fräsarna står på rad i Dalarna. 7mm extra slag fixar man utan att svetsa i vevhuset. Å andra sidan, svets och Epoxi finns det också.
Jag har fastnat för 443cc Kit 61 i slag och 68 i borr... Eller?
Vill ju helst köra kvadratiskt.
Kanske är lika bra att köra på det vanligaste Kittet på marknaden 421. MÅNGA som kör på det...
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top