Hehehe Det berår på vilken hoj du köper... altså ja hade så tur!!
Det börja med att ja och "martin" skulle börja köra roadracing, första dagen skulle vi upp till gelleråsen, (hojarna stog där) Men ja kom lite försent
för farsan jobbade så vi kom typ 10 min efter martin som hade redan valt en av hojarna... när ja kom dit så sog min aprilia (den var dyng harv i kåperna). så klart tog martin den som såg fiinast ut, MEN första rejset i Linköping
så skar den för första gången.. De fick gå till håkan (125r) och köpa en ny cylinder o kolv, vet ej va priset va men typ 10000 kr.... (+att en gas vajer paja också) sen vart det en till kolv
(såg ut som ett russin) Sen några dagar innan gelleråsen så rök veven, kolven, cylindern och lagerna.. så det vart några dagar i garaget för martin´s farsa.. sen sista rejset i Linköping så rök en en växel-låda,
så det vart bara att ta dän motorn och skicka in den till håkan... Nu 2004 i gelleråsen hade vi en 125 dag. som ja gjorde en underbar tid för att vara första träningen på sesongen (1:20:42)
Martin Körde in sin nya motor väldigt lungt.. Håkan sa att de skulle ta bort kolven efter träningen
och kolla efter repor..... Kolven såg ut som en russin..... Är det Håkan som har slarvat? eller ta den in skit!!! ingen som vet inte håkan i allefall.....
så ja hade lite tur med att martin tog den som var fiinast i kåperna, medans ja fick den med harv kåper.. under 2003 böt ja bara tändstift, däck och fyllde den med bensin
o min har gått på hög varv hela tiden..så fråga om den har varit skuren någon gång... annanrs så kan det hända dig!
// Hallblad #46