Aprilia RS125 00 - Halvljus Svagt

callesson

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2013
Hoj
2000, Aprilia RS 125
Tjena!

Jag var och besiktade min aprilia häromdan och fick att mitt halvljus var svagt.
Så tänkte fixa det men kan vet inte hur jag ska få bort glaset från själva ljusboxen.
Denna asså (http://i.ebayimg.com/t/Aprilia-rs-125-1999-2005-Headlight-Unit-Wires-Screws-009-/00/s/NzUwWDEwMDA=/z/qtwAAMXQ9MVRgQOz/$T2eC16F,!y0E9s2S5WbIBRgQOzP-sw~~60_12.JPG)
Något som vet?

Tack på förhand!

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
värm med värmepicka , sitter som ett lim eller silikon så man kan få bända lite oxå

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
kika ebay, engelska och tyska versionen där brukar det finnas billiga delar, kan ev. ha en liggandes men tror inte den är i så bra skick men jag kan kika.

callesson

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2013
Hoj
2000, Aprilia RS 125
kika ebay, engelska och tyska versionen där brukar det finnas billiga delar, kan ev. ha en liggandes men tror inte den är i så bra skick men jag kan kika.

Ah, hade man hittat nån där hade varit bästa; men tror de flesta reflektorer på dessa apriliorna blir såhär kassa.. Aprillias fel i guess.
Ja det hade varit nice :)
Dock har jag läst på en annan sida där någon använt sig av Kromspray eller Kromfärg men har varit på jakt efter det men inte funnit någon som jag hört att det skulle funka.
Men sen har vi tänkt testa med aluminium folie vilken kan funka, så köpt lim så ska vi försöka sätta ihop det. Sålänge limmet tål värmen bara!
Tack igen!: )

callesson

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2013
Hoj
2000, Aprilia RS 125
Farsan hittade silverfärg som tål värme hemma i garaget. Så vi sprayade på det och den blev mycket bättre än inna. Jag körde in den till besiktningen och fick den godkänd. Han tyckte det var precis godkänt dock.
Tack för hjälpen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...