Bojje skrev:Vilken av dem skulle du valt samt vilken av dem är snabbare?
Aprilian för mig utan tvekan
Bojje skrev:vilken av dem är snabbare?
Det är ju en helt annan motor med helt annat vrid osv. Går inte att jämföra. Man vill ju ha ut helt olika saker ur de motorerna...... inga ball att ligga i 160 med i CR tex...Bojje skrev:Nää, det går nog inte...
Tänkte väl mest inom prestandan och motorkaraktär.
Croc, ser att du har CR125 91... Hur många hk har din och storebrorsan CR250 91?
Bojje skrev:Nää, det går nog inte...
Tänkte väl mest inom prestandan och motorkaraktär.
Croc, ser att du har CR125 91... Hur många hk har din och storebrorsan CR250 91?
gringoo skrev:Det är ju en helt annan motor med helt annat vrid osv. Går inte att jämföra, men om det är hästar du är ute efter så tror ja du kan få ut mer ur RS.
Va menar du me 10 år nyare? Finns ju nya CR också.Solid snake skrev:Jomen sen är ju RS 10 år nyare, det har hänt mycket med motorutvecklingen på den tiden.
Bojje skrev:Vilken av dem skulle du valt samt vilken av dem är snabbare?
Aprilian för mig utan tvekan
gringoo skrev:Va menar du me 10 år nyare? Finns ju nya CR också.
cRoC skrev:Min CR har 35 pollar orginal (lite mer nu ) och de nyaste tror jag ligger på 45 pollar. 250 ligger väl på 55-60?
Man brukar ränka med ungefär 13% effektförlust.shoik skrev:
det som är intresant är ju vad man får ut på driven, och inte på vevaxeln.
samma sak är det ju med uppskattade hk:s
en mc har ju inte samma effektförlust i rörliga delar som en bil, men det finns ändå en effektförlust.
tycon1 skrev:Nja....Man brukar säga att en ny bänkad 125a har ca 38hk+-2hk
och en 250 ca 47hk+-2hk..men vridet är ganska mycket mer som sagt..
att en 250 skulle ha ca 60hk är ganska önsketänkande..
Men jag har väll fått upp min 125 i ca 160km/h om inte snabbare...(orginal drevning 12-49, jag har satt på 13 - 39....där har ni förklaringen) mätt med en laguna..Som jag antar borde stämma någolunda
marcus_136 skrev:bike eller några hade ju testat och bänkat 125orna , dom hade ca 30 hk på bakhjulet allihoppa...
tycon1 skrev:Åfan..Har missat det testet! Men logiskt verkar det iaf!
Det är nästan så att man skrattar när folk sitter med sinna TZR och säger att dom har ca 26hk som det står i pappret..*host 16-17 på sin höjd host*
cRoC skrev:Och din dundermoppe har 300 på bakhjulet eller? Det är nog inte fantasi när jag säger runt 20 på bakhjulet på TZRen.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |