Aprilia RSV4 Factory vs BMW S1000RR, "video"

zizolo

Jag kan, men varför?
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Honda CBR 954 -03
är det bmwn som kameran sitter på ? det går duktigt fort på rakan, jävla monster

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Bra löd i tyskmoppen! Nåt jag reagerade över som inte sett en RSV i nya tappningen live än mer än på WSBK sändningarna på Eurosport var att den är ju jävligt smal i nosen.

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
BMW s1000rr
jag läste att RSV4 gör 0-200 på 7.8 sec och BMW krossar den!!!!!!!:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
jag läste att RSV4 gör 0-200 på 7.8 sec och BMW krossar den!!!!!!!:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Va för mig RSV4an va snabbare än alla japs 1000cc också till 200km/h och S1000RR värkar ju gå ännu snabbare.....hur långt efter blir japs hojarna då :näsblod

Det känns som om det kommer hända mycket på 1000cc hojarna de närmaste åren... nu när det har blivit väre konkurans.

Såg ett av de första testen med helsystem på RSV4an + PVC idag... ca 12hk till gav det.

Rakt fram värkar S1000RR gå som en dröm men RSV4an värkar va lättare att ta kurvorna med :)

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
BMW s1000rr
Va för mig RSV4an va snabbare än alla japs 1000cc också till 200km/h och S1000RR värkar ju gå ännu snabbare.....hur långt efter blir japs hojarna då :näsblod

Det känns som om det kommer hända mycket på 1000cc hojarna de närmaste åren... nu när det har blivit väre konkurans.

Såg ett av de första testen med helsystem på RSV4an + PVC idag... ca 12hk till gav det.

Rakt fram värkar S1000RR gå som en dröm men RSV4an värkar va lättare att ta kurvorna med :)
jag vet det känns jobbigt att köra riskokare för stunden

:huvet:huvet:rolleyes:

Hudik

Guest
Bra löd i tyskmoppen! Nåt jag reagerade över som inte sett en RSV i nya tappningen live än mer än på WSBK sändningarna på Eurosport var att den är ju jävligt smal i nosen.

Hela hojen är smal , känns som att sitta på en 250cc om man jämför med jappsarna.

Rakfyrorna är ju snabbare på rakorna än vinklarna men i kurvorna... :D :D :D

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Va och provsatt Bumsen idag. Förvånansvärt lätt och smidig, inte alls så klumpig som den ser ut på bild. Och jävligt läcker :tummenupp

Hudik

Guest
Spelar mig ingen roll för jag kan ändå inte svänga:D:D

Jag har haft en K8:a, sån som din, det var en riktigt fin maskin det också, saknar den lite faktiskt..

Men Prillan ska vara något i hästväg i kurvorna :D vi får se om den är roligare än K9:an jag hade i sommras.

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
BMW s1000rr
Jag har haft en K8:a, sån som din, det var en riktigt fin maskin det också, saknar den lite faktiskt..

Men Prillan ska vara något i hästväg i kurvorna :D vi får se om den är roligare än K9:an jag hade i sommras.

Jag måste säga RSV4 och 1098 är dom snyggaste hojarna på marknaden idag !! har aldrig kört twin eller v4 så det blir att ut och testa till sommaren.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Go film, skönt att se när hojjarna svajjar vid inbromsning!
Man ser ju lätt att BMWn inte hänger på alls :D

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Varför blinkar shiftlighten hela tiden? Antispinn och slirkoppling den gör en uppmärksam på?

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Varför blinkar shiftlighten hela tiden? Antispinn och slirkoppling den gör en uppmärksam på?

Där där är väl förmodligen en hyfsat ny hoj och föraren har nog inte ändrat shiftlighten! På nya hojar brukar dom vara förinställda på typ 7000 varv eller något under inkörningen!

Men det verkar ju som den beemern är inkörd och klar:D
Iaf efter dom varven, ser ut att gå hyfsat fort med :)

Någon spansk ex förare som sadlat om till journalist kanske? .....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Var läste du det?

Skulle vilja hitta specs på 0-100, 0-200, 1/4 mile, och andra tester. Kul att jämföra... Nån som vet nån bra sida?
Räkna ut vikt / effekt-förhållande istället då just sådana tider är svåra att lita på då flera tiondelar är helt upp till att föraren gör sitt jobb.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC