Aprilia Sportcity 125 (?)

THEDOCTOR46

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Sthlm
Hoj
aprilia sr125 / sr 125
Tjaa !

Nån som har en Aprilia Sportcity som vill dela med sig av sina erfarenheter speciellt 125cc verisionen?
Ringde Guzzi Center och fick beskedet att Generalagenten inte tar in denna heta :p Sportcity till skandinavien...
Därför undrar jag om någon här har kört en sportcity 125cc och vill dela erfarenheter.
Är det värt att importera den från Deutschland ?


Mvh TheDoctor46_SR125
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Den där är 4-takt, skulle tagit en fin sr om jag var du.

De flesta som köper scooter vill ju ha något billigt färdmedel som inte drar mycket soppa eller kräver mycket underhåll. Kanske just därför han föredrar sportcity framför SR. Bara en tanke...

Edit: Står att grabben redan har en SR
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
De flesta som köper scooter vill ju ha något billigt färdmedel som inte drar mycket soppa eller kräver mycket underhåll. Kanske just därför han föredrar sportcity framför SR. Bara en tanke...

Edit: Står att grabben redan har en SR

Kan han ju behålla den?
 

THEDOCTOR46

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Sthlm
Hoj
aprilia sr125 / sr 125
Har en 2 takt sr125 som går bra , bara 400 mil.
Men, som alltid :p, den är för " skramlig" enligt mig och i och med att en Sportcity har digital instrumentering med motortemp. mätare tilltalare det mig och att det e en ny modell så har jag bara ett stort habegär för den...dessutom har den lite mer effekt än SR 125...på pappret..så...dags för uppgradering. Annars är Derbi Gp1 125cc ett mycket intressant alternativ då den har dubbla frambromsskivor...:p

Är det någon som har kört denna modell då?

Mvh TheDoctor46
 

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -99
De flesta som köper scooter vill ju ha något billigt färdmedel som inte drar mycket soppa eller kräver mycket underhåll. Kanske just därför han föredrar sportcity framför SR. Bara en tanke...

Edit: Står att grabben redan har en SR

dom flesta som köper scooter är gay :arsele :D
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Har en 2 takt sr125 som går bra , bara 400 mil.
Men, som alltid :p, den är för " skramlig" enligt mig och i och med att en Sportcity har digital instrumentering med motortemp. mätare tilltalare det mig och att det e en ny modell så har jag bara ett stort habegär för den...dessutom har den lite mer effekt än SR 125...på pappret..så...dags för uppgradering. Annars är Derbi Gp1 125cc ett mycket intressant alternativ då den har dubbla frambromsskivor...:p

Är det någon som har kört denna modell då?

Mvh TheDoctor46

Är det effekt och körglädje du vill ha skulle jag behållt Sr, men vill du ha en som låter okej, går fint, och drar lite bensin ( för min drar fan på tok för mkt ), så ska du väl köpa en sportcity.
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
thedoctor46 in da house:
Nån som har en Aprilia Sportcity som vill dela med sig av sina erfarenheter speciellt 125cc verisionen?


Har inte kört 125'an men väl en hel del på SportCity 200cc och den är en riktig godbit, finfin väghållning med breda 15" svålar och en riktigt styv ram, cruisar hela dagen runt 110kph och toppar ut runt 130kph (enligt mätare som är digital och ganska exakt), det enda som inte är perfect är utrymmet under sadeln där du bara får ner en typ Itailensk scooter/halv hjälm, en integral får inte plats dessutom är den lite i klenaste laget att åka två på men runt stan äger den bussfiler och längs trotoarer. Personligen är jag lite sugen på SportCity 250cc med 4-ventils topp (det har 200cc också), insprut och dubbla skivor fram och släpper dom Ferrari Edition här i Sverige så blir det nog svårt att inte köpa. Montera en Malossi Multivar 2000, en Delta Clutch, mappa om insprutet, en GPR pipa (och en lite flaska NOS just ut i fall) så tror jag den kan bli en duktigt kul lite bus scooter...

thedoctor46 in da house:
Ringde Guzzi Center och fick beskedet att Generalagenten inte tar in denna heta :p Sportcity till skandinavien


Helt rätt, 125cc är ganska ointressant här i Sverige men på kontinenten får man köra 125cc scooter på B-kort så där är den en storsäljare....

DP says: Förhoppningsvis står SportCity 250 i Aprilia monter på mässan, kom dit och säg Hej till mig....
 

THEDOCTOR46

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2006
Ort
Sthlm
Hoj
aprilia sr125 / sr 125
Okej. Det låter mycket lovande det ni säger Dp , precis nästan som jag trodde :)

Tack

Jag ska till mässan på lördag så jag går förbi Aprilia montern och kikar in :)

Mvh Thedoctor46
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top