Aprilia SR50 -06 Startar inte efter mycket blödder

thedroxer

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2015
Hoj
Aprilia SR50 2006
Jag är väldigt dålig på allt som har med motorer att göra så förklara allt så grundligt som möjligt, tack!

Min Aprilia SR50 från 2006 med gameboy trim, dragen v-ring och bytta vikter startar inte efter att den började blöddra mycket. Jag brydde inte riktigt mig om blöddret då den nu på hösten/vintern bara var ett transportmedel.

När jag köpte den så blöddrade den ibland vid 20km/h när den var kall, en stillastående varvning upp till 8500 varv var då en "hot fix" som gjorde att den inte blöddrade mer den åkturen. De senaste 1-2 månaderna började den blöddra lite som den ville, oftast mellan 20-60km/h. Nu började det bli svårt att komma över 50km/h (de gick i 75-80km/h på plan väg innan problemen). Vid 20-30km/h så kunde de ofta ta 5-10 sekunder innan den accelererade vidare till högre hastigheter.

Några gånger innan dens död så kunde den lägga av helt under körning, oftast när jag skulle bromsa in, men då var det bara att enkelt starta den enkelt med elstarten igen och köra vidare. Den var vid ett sånt här tillfälle som den la av helt och den har inte startat sen dess.

Jag följde den här tråden: http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=26638

Och kom till punkt 3/4.
Jag bytte tändstiftet och jag får gnista. Detta är det gamla tändstiftet, och enligt guiden, om jag har förstått rätt, så går mopeden blött.

IMG_20151224_152654.jpg

Det funkar inte med det nyta stiftet och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Hjälp uppskattas till tusen! Tack på förhand!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...