Jag är väldigt dålig på allt som har med motorer att göra så förklara allt så grundligt som möjligt, tack!
Min Aprilia SR50 från 2006 med gameboy trim, dragen v-ring och bytta vikter startar inte efter att den började blöddra mycket. Jag brydde inte riktigt mig om blöddret då den nu på hösten/vintern bara var ett transportmedel.
När jag köpte den så blöddrade den ibland vid 20km/h när den var kall, en stillastående varvning upp till 8500 varv var då en "hot fix" som gjorde att den inte blöddrade mer den åkturen. De senaste 1-2 månaderna började den blöddra lite som den ville, oftast mellan 20-60km/h. Nu började det bli svårt att komma över 50km/h (de gick i 75-80km/h på plan väg innan problemen). Vid 20-30km/h så kunde de ofta ta 5-10 sekunder innan den accelererade vidare till högre hastigheter.
Några gånger innan dens död så kunde den lägga av helt under körning, oftast när jag skulle bromsa in, men då var det bara att enkelt starta den enkelt med elstarten igen och köra vidare. Den var vid ett sånt här tillfälle som den la av helt och den har inte startat sen dess.
Jag följde den här tråden: http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=26638
Och kom till punkt 3/4.
Jag bytte tändstiftet och jag får gnista. Detta är det gamla tändstiftet, och enligt guiden, om jag har förstått rätt, så går mopeden blött.
Det funkar inte med det nyta stiftet och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Hjälp uppskattas till tusen! Tack på förhand!
Min Aprilia SR50 från 2006 med gameboy trim, dragen v-ring och bytta vikter startar inte efter att den började blöddra mycket. Jag brydde inte riktigt mig om blöddret då den nu på hösten/vintern bara var ett transportmedel.
När jag köpte den så blöddrade den ibland vid 20km/h när den var kall, en stillastående varvning upp till 8500 varv var då en "hot fix" som gjorde att den inte blöddrade mer den åkturen. De senaste 1-2 månaderna började den blöddra lite som den ville, oftast mellan 20-60km/h. Nu började det bli svårt att komma över 50km/h (de gick i 75-80km/h på plan väg innan problemen). Vid 20-30km/h så kunde de ofta ta 5-10 sekunder innan den accelererade vidare till högre hastigheter.
Några gånger innan dens död så kunde den lägga av helt under körning, oftast när jag skulle bromsa in, men då var det bara att enkelt starta den enkelt med elstarten igen och köra vidare. Den var vid ett sånt här tillfälle som den la av helt och den har inte startat sen dess.
Jag följde den här tråden: http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=26638
Och kom till punkt 3/4.
Jag bytte tändstiftet och jag får gnista. Detta är det gamla tändstiftet, och enligt guiden, om jag har förstått rätt, så går mopeden blött.
Det funkar inte med det nyta stiftet och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Hjälp uppskattas till tusen! Tack på förhand!