Aprilia Sxv 550 2009

tagan

Mammon
Gick med
8 Jul 2006
Ort
södermanland
Hoj
ktm 450 exc 03, aprilia sxv 550 kommer alltid att finnas i bakhuvudet
lär väll aldrig köpa ny men en beg, ny = 97k + eventuella trimrör. värker i plånboken.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
100h servicen skall enligt uppgift kosta 4000-5000kr i material med packningar , kolvar osv

+ växellådor !!

På ktm:en?

När vi körde på åland verkade dom bara trilla isär:pannkyss

lär väll aldrig köpa ny men en beg, ny = 97k + eventuella trimrör. värker i plånboken.

köp köp köp köp min

Fan vad svårt det är att sälja motorcyklar på sensommar/ höst. Hade samma problem förra året:(

Fråga "Henke_hå" här på forumet, han har garanterat svar på detta!

För att rädda Aprilian. Jag har också hatat den några gånger men om man jämför med en nästan likvärdig motorcykel som också är byggd för race så kan man väll säga samma sak som dig fast "fråga vem som helst som kör husaberg hur långt en sån håller."
 
Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
För att rädda Aprilian. Jag har också hatat den några gånger men om man jämför med en nästan likvärdig motorcykel som också är byggd för race så kan man väll säga samma sak som dig fast "fråga vem som helst som kör husaberg hur långt en sån håller."

henke_hå har kört sin aprilia på gatan, frågan var hur maskinen håller på gatan, därför bör väl han kunna ge ett bra svar på frågan.


Jo, men sen har han plågat den hårt också... Min har hållt hur bra som helst.

Plågat den hårt (om du nu tänker på höga varv) har han definitivt inte gjort om du jämför med hur dom körs på bana.
 
Last edited:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
hittar ingent om rxv 450 08 nån som vet hur möö mos det e i en sån?? har tänkt åka både cross bana och enduro med den vad e skilnaden på 450 å 550 enduron bara motorn lr??
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
hmm. Polarn ringde nån affär och fråga lite om 550 och han rek att inte köra gata med den hojen. Utan att aprilia har marknadsfört den hojen lite fel sa han.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
nån som vet om det finns en rxv tråd här nån stans
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
henke_hå har kört sin aprilia på gatan, frågan var hur maskinen håller på gatan, därför bör väl han kunna ge ett bra svar på frågan.

Plågat den hårt (om du nu tänker på höga varv) har han definitivt inte gjort om du jämför med hur dom körs på bana.

Min erfarenhet av aprilian e lite blandad. Visst bra drag men den drar varken husa 650 eller ktm 450 på motard bana. Dock så whoppar den fett på typ kinnekulle, falkenberg, gelleråsen mfl.
Fjädringen är dock förbannat mjuk orginal. Husor o ktm:er är väl lite mer mek men är samtidigt jäkligt lättmekade. Men när en aprilia går sönder då kan det bli riktigt jobbigt. Så jag antar att det går jämt upp vad man än väljer :)

Men vill man köra lite gata och bana så är det en förbannat kul maskin. Henk spöade ju oss alla på Kinnekulle. Tom Sämsgård fick det svårt :D
 

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
har det kommit någon info om 09 sxv ännu ? jag har legat på sjukhus i en månad så jag är lite oinformerad :tungan
 

MC Doktorn

Guest
Har inte aprilias 550 och 450 haft problem med tillförlitligheten?
 

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Åtvidaberg
Hoj
aprilia
Jo de har haft lite strul, men det har de flesta modeller och fabrikat när de kommer ut på marknaden, -08 modellerna verkar vara bra, min har inte haft några strul alls. Mycket beror på vem som har den o hur man tar hand om sina grejer, som med allt annat.
 

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
kenpro "Mycket beror på vem som har den o hur man tar hond om sina grejer, som med allt annat" Kloka ord!
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ang prestandan så kan jag inte göra annat än att hålla med.
Men på motard eller crossbana är det för mycket att hantera. Trots 20 pållar mer i motorn så går det inte fortare.

På gata och bana måste den ju vara perfekt.
 

Kotten81

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Huddinge
Hoj
2001, KTM, Duke II
Hej, lånar tråden lite. Har en ktm duke II 2001 som jag oturligt nog krasha första dagen jag fick kortet, så man har nu gipsad arm och ben :) Verkar vara lite knepigt med att få tag på dom delarna jag behöver och så tycker jag den hojen är ganska hög, problem att nå ner med fötterna. Har kollat på blocket på Aprilia SXV 550, tycker den ser okej ut men blir lite orolig när dom ligger runt 50000:- och är 07 och 08 och gått max 500mil? Är folk inte nöjda med dom eller ska det bytas massa vid 500mil eller? Och är även den hojen lägre än ktm duke? Ska endast köra på astfalt med hojen.
 
Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Hej, lånar tråden lite. Har en ktm duke II 2001 som jag oturligt nog krasha första dagen jag fick kortet, så man har nu gipsad arm och ben :) Verkar vara lite knepigt med att få tag på dom delarna jag behöver och så tycker jag den hojen är ganska hög, problem att nå ner med fötterna. Har kollat på blocket på Aprilia SXV 550, tycker den ser okej ut men blir lite orolig när dom ligger runt 50000:- och är 07 och 08 och gått max 500mil? Är folk inte nöjda med dom eller ska det bytas massa vid 500mil eller? Och är även den hojen lägre än ktm duke? Ska endast köra på astfalt med hojen.

Tror inte höjdskillnaden är så stor, däremot är sxvn smidigare men har usel startmotorkvalitet och en jävla service mot duken...
Däremot kolla hur du har justerringarna på bakhjulet på duken, du sänker 3 cm om de sitter åt fel håll, sen kan du ju höja gaffelbenen nån cm med...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top