2ono skrev:Liten rapport om hur jag upplevde mina första 5 mil med Aprilian
Eftersom jag i princip köpte aprilian okörd (gris i säcken)vart det premiär idag.
Mitt intryck var först ljudet uberjävligt oväsen med slipon for race use only frugan hörde mig flera km när jag varvade , grannarn undrade va fan som hänt och folk glodde samt att motorljudet överröstade vindbruset kul som fanmen kontapeln kommer att reagera.
![]()
Mitt andra intryck var hur direkt styrd den va och bromsarna jfr med VFR800 fantastikt kul ,
Iö var draget under 4000 inte som jag väntat mig men över 8000 power wheelie på 2 första växlarna vilket var fett , så man får tade lite lugnt.![]()
Som sagt en helt ny hoj att vänja mig vid väntar bara på lite väder så kommer bli mer.
Inga direkta nyheter för er som kört aprilia ett tag men ville bara förmedla min momentana känsla.
Ta de lugnt därute![]()
Greenblood skrev:Väntar med spänning på min första sväng....kanske i slutet av veckan....![]()
Har inga förhoppningar om monster-effekt när jag nu är van vid en ZX10:a..men jag tror att det blir en perfekt gubbräser med ljud och attityd...![]()
2ono skrev:Är det din höft som varit ur led ? ser en CT höft som är konfig i 3D.
Ser ut som en sk dashboard injury.
halloj.........TERMINATOR skrev:
TERMINATOR skrev:ska jag ha dekal på den så ska det vara såna som mille 05 har nere på kåpan men i ljusgrå eller ljussilver
http://www.aprilia-svenska.com/shop/Illustrations/05-rsvr_red3.jpg
Kevorkian skrev:Dra iväg ett mail till Birger Gustafsson på birger_gustafsson@hotmail.com
(Tror den mailen funkar fortfarande. Annars kan jag fixa hans tel.nr)
Han gjorde dekaler till min Mille helt efter mina önskemål. Han är riktigt bra att ha å göra med och dessutom har han riktigt bra priser!!![]()
TERMINATOR skrev:ok, tackar, ska fundera på om jag ska ha något alls, tycker det är rätt snyggt att ha den ren, tyvärr kan jag inte lägga upp någon stor bild här, lättare att se då
#Olsson# skrev:Läste ett tips på AF1. Man tar en bit kamerafilm och sticker in mellan boxarna och benet. Kör dem ett varv runt. Klart.
Det märkliga är att det funkade. 2 av 2 läckande boxar är fixade. Nu är det så torr-tort att jag behöver smörja lite faktiskt.![]()
Färnbo skrev:Funkar oxå med ett tunt bladmått, om du sprejar CRC 5-56 eller liknande på gaffelben och kolvstång på stötdämparen efter varje gång du kört så kommer packboxar att räcka mycket längre.
TERMINATOR skrev:ok, tackar, ska fundera på om jag ska ha något alls, tycker det är rätt snyggt att ha den ren, tyvärr kan jag inte lägga upp någon stor bild här, lättare att se då
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!