Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Mad dog skrev:
Är det någon som vet om det finns nån kompressor som man kan modifiera en rsv mille -04 med. Har hört ryckten om nån vatten skoter med 1000kubiks motor från Rotax (skulle vara samma som i mille men vet inte vilken års modell) den skulle iaf vara kompressor utrustad. Kan ju vara kul att veta om möjligheten finns? eller iaf leka med tanken :)


http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=72919

:tummenupp :yoparty

En "Rotex C30 s/charger" skulle man villja ha på millen :tungan
 

Mad dog

Twin Power
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Ulricehamn
Hoj
Aprilia Rsv Factory, Honda Cr 250
Lam-Kaka skrev:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=72919

:tummenupp :yoparty

En "Rotex C30 s/charger" skulle man villja ha på millen :tungan

Tjenare, Tack för länken :Bugar , har länge letat efter ett ställe som har grejjer till Aprilia. Det är inte lätt att hitta, och den sidan verkar ju tvär bra. Men jag hitta inte kompessorn men har bara kollat lite hastigt. Men menar du att det det finns en kompressor som går att sätta på millen? Det här låter ju som rena julafton :tummenupp
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Mad dog skrev:
Tjenare, Tack för länken :Bugar , har länge letat efter ett ställe som har grejjer till Aprilia. Det är inte lätt att hitta, och den sidan verkar ju tvär bra. Men jag hitta inte kompessorn men har bara kollat lite hastigt. Men menar du att det det finns en kompressor som går att sätta på millen? Det här låter ju som rena julafton :tummenupp

http://www.apriliaforum.com/forums/showpost.php?p=822794&postcount=11

Killen där har monterat kompressor på sin Tuono m.m, han har mycket kunskap så gör ett inlogg på af1racing forumet och skicka honom pm med det du vill veta, han kommer ge dig ett bra svar på det du behöver veta :) , killen är en klippa och kan mycket och vet vad man ska göra :tummenupp
 

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
Utan att ha läst så mycket i tråden tidigare, finns de någon som vet varför andrahandsvärdet på aprilia falco är relativt lågt?
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Olzon skrev:
Utan att ha läst så mycket i tråden tidigare, finns de någon som vet varför andrahandsvärdet på aprilia falco är relativt lågt?

Aprilia är ett smalt litet märke i Sverige, många känner inte till märket, tror att det är cyklar med dålig kvalitet etc.

Falcon är ju minst lika bra som, tl100s, sv 1000, firestorm etc.
 

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki ER-6N
fogerty skrev:
Aprilia är ett smalt litet märke i Sverige, många känner inte till märket, tror att det är cyklar med dålig kvalitet etc.

Falcon är ju minst lika bra som, tl100s, sv 1000, firestorm etc.


Känns som man får otroligt mycket hoj för pengarna. Jag är minst sagt sugen på att byta min SV 650 till en Falco.

Vad jag vet är ju RSV mille en bra och välbyggd hoj. Är det möjligtvis något som gäller falcon också?

Om det finns någon med en Falco-00 eller 01 som skulle kunna tänka sig att låna ut reg-numret så jag kan kolla lite försäkringar så får ni gärna pm:a mig.
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Olzon skrev:
Känns som man får otroligt mycket hoj för pengarna. Jag är minst sagt sugen på att byta min SV 650 till en Falco.

Vad jag vet är ju RSV mille en bra och välbyggd hoj. Är det möjligtvis något som gäller falcon också?

Om det finns någon med en Falco-00 eller 01 som skulle kunna tänka sig att låna ut reg-numret så jag kan kolla lite försäkringar så får ni gärna pm:a mig.

Hade en Falco innan millen och innan gixxern;) Gillade verkligen den hojen, provkörde även SP1 och sv1000 och Falcon var betydligt roligare och bättre att köra på alla sätt!
Falcon är en bra allroundhoj men naturligtvis inte lika bra på bana som tex. millen, fjädringen hänger inte riktigt med och vridstyvheten i ramen är något sämre. Det enda jag faktiskt retade mig på på den hojen var de usla backspeglarna(där man bara såg sina egna axlar) och stödet ,men det är lika illa på alla Aprilia...
Själv sålde jag min med oljerykande motor för 40000 och den hade gått 3800 mil då har jag för mig, dessutom var den tysklandsimport vilket drog ner priset ytterligare.
Att den började ryka olja beror på att den gick lite väl hårt trimmad och det har blivit vridningar i cylinder och topp så att när den går varm blir själva cyllen lite oval! Detta är vad hojfirman har kommit fram till efter otaliga mätningar och kompprover...Tydligen ett mkt. osannolikt och ovanligt fel enligt dom.
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Olzon skrev:
Känns som man får otroligt mycket hoj för pengarna. Jag är minst sagt sugen på att byta min SV 650 till en Falco.

Vad jag vet är ju RSV mille en bra och välbyggd hoj. Är det möjligtvis något som gäller falcon också?

Om det finns någon med en Falco-00 eller 01 som skulle kunna tänka sig att låna ut reg-numret så jag kan kolla lite försäkringar så får ni gärna pm:a mig.

Du har PM :tummenupp

Håller för övrigt med ovanstående talare om Falcon.

Om bara snön och isen försvinner så kan nog en provkörning ordnas i Göteborg

/BW
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Olzon skrev:
Känns som man får otroligt mycket hoj för pengarna. Jag är minst sagt sugen på att byta min SV 650 till en Falco.

Vad jag vet är ju RSV mille en bra och välbyggd hoj. Är det möjligtvis något som gäller falcon också?

Om det finns någon med en Falco-00 eller 01 som skulle kunna tänka sig att låna ut reg-numret så jag kan kolla lite försäkringar så får ni gärna pm:a mig.
Finns en ny för 89.000kr här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112329

Annars finns det 4st på www.bytbil.com - alla Aprilia Falco från 49.000kr.

En av dom till salu har reg nr SOL372.
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Orginaltillbehör, kolfiberljuddämpare?

Hej, såg en skitsnygg falco på bild.
013002top.jpg


Den ska ha ngn form av Apriliaslipons i kolfiber. Highpipes som ska heta "Fighter"
Har inte sett dem ngn annanstanns, men tycker de var toksnygga. Är det ngn av er som känner igen dessa?

*edit* bytt bild, min blev borttagen från hembiosidan... En annan bild nu men samma slipons.

//Daniel
 
Last edited:

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Dags att ansluta sig hit, har köpt den 00:ans Mille R som låg på blocket för ett tag sen. :)

Annonsbild.jpg


Prutade ner den till 65k pga ej gatgodkända däck (skurna slicks) och har beställt Michelin pilot power från reifenversand.com. Hade en Suzuki SV 650S -03 förut så kommer bli lite annat att framföra denna i sommar :tummenupp

Hur gör man med blinkers? Original är ingen höjdare, förutom det är den näst intill fulländad! :Bugar
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
IvarS skrev:
Dags att ansluta sig hit, har köpt den 00:ans Mille R som låg på blocket för ett tag sen. :)


Prutade ner den till 65k pga ej gatgodkända däck (skurna slicks) och har beställt Michelin pilot power från reifenversand.com. Hade en Suzuki SV 650S -03 förut så kommer bli lite annat att framföra denna i sommar :tummenupp

Hur gör man med blinkers? Original är ingen höjdare, förutom det är den näst intill fulländad! :Bugar


Grattis till ditt nya köp och välkommen i gänget. Du kommer bli super nöjd tror jag.

Sätt på vita miniblinkers, blir bra tycker jag.
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
IvarS skrev:
Dags att ansluta sig hit, har köpt den 00:ans Mille R som låg på blocket för ett tag sen. :)

Annonsbild.jpg


Prutade ner den till 65k pga ej gatgodkända däck (skurna slicks) och har beställt Michelin pilot power från reifenversand.com. Hade en Suzuki SV 650S -03 förut så kommer bli lite annat att framföra denna i sommar :tummenupp

Hur gör man med blinkers? Original är ingen höjdare, förutom det är den näst intill fulländad! :Bugar

Grattis och välkommen :tummenupp

/BW
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Andre_A skrev:
Grattis till ditt nya köp och välkommen i gänget. Du kommer bli super nöjd tror jag.

Sätt på vita miniblinkers, blir bra tycker jag.

Jo det är tanken men tänkte mer om nån har tips på lämplig modell? Ser ut som att fästet fram är vinklat i förhållande till färdriktningen. Nån som har bilder?
 

Millemange

Mr Chang
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Ingen tyvärr
Hej svejs!!

Ursäkta att jag stör er!
Men tänkte bara upplysa om att jag nu säljer min älskling!
Sista chansen att köpa rubbet Mille-R 03 för 67000:- ikl alla delar:brinnerup se annons i Köp&sälj för mer info+ att jag mejlar lista vid intesse.
Mvh Millemange
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Millemange skrev:
Ursäkta att jag stör er!
Men tänkte bara upplysa om att jag nu säljer min älskling!
Sista chansen att köpa rubbet Mille-R 03 för 67000:- ikl alla delar:brinnerup se annons i Köp&sälj för mer info+ att jag mejlar lista vid intesse.
Mvh Millemange

Väldigt bra pris synd att man inte har råd med en till hoj. Föresten hade du två system till hojen?eller va det bara ett som hade lite trasiga burkar?
 
Last edited:

Port Ellen

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
Norrköping
Hoj
RSV1000 FACTORY
IvarS skrev:
Dags att ansluta sig hit, har köpt den 00:ans Mille R som låg på blocket för ett tag sen. :)


Prutade ner den till 65k pga ej gatgodkända däck (skurna slicks) och har beställt Michelin pilot power från reifenversand.com. Hade en Suzuki SV 650S -03 förut så kommer bli lite annat att framföra denna i sommar :tummenupp

Grattis till ditt nya köp
Kul med ytterligare en blåblodig riddare :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Bifogat

  • IMGP075111.jpg
    IMGP075111.jpg
    121.3 KB · Visningar: 94
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top