Aprilia-tråden.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Motor

Motorn passar rakt av. På 99-01 kan man inte använda PC3R där man kan ställa tändningen. Vanlig PC skall dock gå bra (alltså enbart mappa om kurvan). Det är dock livlig debatt om hur bra det går ihop med millens "avancerade dator". Ang. luftfiltret gör det STOR skillnad i mellanregistret tillsammans med chipet. Fråga Felix eller Lantz här på sporthoj...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
LLL skrev:
Hej!

Verkar finnas mycket kunnande samlat här om Millen!

Är det någon här som vet om en 03 motor passar rakt av i en 99 ram?
Jag har fått för mig detta och kan få tag i en 03 motor i Tyskland.

På 99 kan man inte använda Power Commander men from. 00 ska detta vara möjligt (rätta mig om jag har fel). Någom som vet om man bara kan ta styrboxen från 03 och plugga in på hojen från 99?

Letar efter lite mer effekt för att hänga med i Rookie 1000 i sommar!

Någon här som provat Pure Tec race kittet från Ducati Kämma http://www.aprilia-kaemna.de/cms_de/katalog.htm?&view=seite&seite=36 ?

Mvh

Lars

Vet inte så mycket om RSV men lycka till i R1000!! Kul med folk som vågar och vill köra nåt annat än gixxer och R1, extra kul med twin! :tummenupp
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Mått RSV mille fotpinneinfästning?

Skulle någon vänlig RSV mille ägare kunna hjälpa mig med några mått?
Jag funderar på om fotpinnesatser för RSV mille (98-03) skulle kunna passa på en Falco. Det finns sådana satser med integrerade pedaler och hållare för bromspumpen, då är frågan om dessa kan passa?

Viktigast är måttet a för att se om det ens är möjligt.
Måtten b och c vill jag gärna också ha för att kunna skatta var pinnen hamnar...
Dessutom: vad är avståndet mellan de två fästbultarna på bromspumpen?

SNÄLLA, SPRING UT OCH MÄT NU! Jag behöver detta mått inom 1 timme och en kvart... :gnissla
RSV-fotpinne_h_abc.jpg
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
ething skrev:
Motorn passar rakt av. På 99-01 kan man inte använda PC3R där man kan ställa tändningen. Vanlig PC skall dock gå bra (alltså enbart mappa om kurvan). Det är dock livlig debatt om hur bra det går ihop med millens "avancerade dator". Ang. luftfiltret gör det STOR skillnad i mellanregistret tillsammans med chipet. Fråga Felix eller Lantz här på sporthoj...

PC3R???

inte hört talas om en sån??

J
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Nu får det fär bära eller brista. För efter ett 95% säkert tips så slog jag till och köpte en sats justerbara fotpinnar till Aprilia Mille! :gnissla

Jag måste sluta shoppa nån gång, pengarna är slut i nu i alla fall! :huvet :kocko

Men de är bra vackra va? RaiRoTec Professional RearSets :kär

ALu-PRO_Rasten_RaiRoTec_Aprilia_Mille.jpg
 

HenkeHalén

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Härnösand
Hoj
Aprilia Mille
Nybliven mille-ägare!!

Hej!! Som nybliven mille-ägare (importerad -01:a) så har jag en del funderingar.. om man byter till ett slipon. måste man byta chip då?? Och hur vet jag om det är bytt chip på min? Och hur är det med strypningar ??
tacksam för svar!! :confused:
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Tokas skrev:
Nu får det fär bära eller brista. För efter ett 95% säkert tips så slog jag till och köpte en sats justerbara fotpinnar till Aprilia Mille! :gnissla

Jag måste sluta shoppa nån gång, pengarna är slut i nu i alla fall! :huvet :kocko

Men de är bra vackra va? RaiRoTec Professional RearSets :kär

ALu-PRO_Rasten_RaiRoTec_Aprilia_Mille.jpg


Köpta på ebay?

feeeeeta!! :tummenupp (säkert funktionella också:p
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
HenkeHalén skrev:
Hej!! Som nybliven mille-ägare (importerad -01:a) så har jag en del funderingar.. om man byter till ett slipon. måste man byta chip då?? Och hur vet jag om det är bytt chip på min? Och hur är det med strypningar ??
tacksam för svar!! :confused:
Lyft tanken och locket till luftburken kolla sen luftintaget där filtret sitter, här kan en strypplatta sitta som är busenkel att ta bort, sen ska en tråd på styrboxen vid sadeln klippas, nr12 eller 13 tror jag.

Med ett slip-on andas motorn bättre och då bör den också få mer bränsle. Chipet sitter i styrboxen och kan lätt bytas ut, jag tror Buster har en massa chip mappade!
Läs Ken's site så länge!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
HenkeHalén skrev:
Hej!! Som nybliven mille-ägare (importerad -01:a) så har jag en del funderingar.. om man byter till ett slipon. måste man byta chip då?? Och hur vet jag om det är bytt chip på min? Och hur är det med strypningar ??
tacksam för svar!! :confused:

Hej..det finns strypningar i dom svenskimporterade (vad jag vet)..luftburken,avgaset nåt med elen :va :D lyft tanken och skruva bort locket på luftburken samt filtret och kolla så restriktorn är bortbruten ..det ska vara ett stOOOrt hål.

Dom flesta här i tråden har ju hemmagjorda chip..det där finns det experter som kan hjälpa dig med.. :Bugar
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Tokas skrev:
Lyft tanken och locket till luftburken kolla sen luftintaget där filtret sitter, här kan en strypplatta sitta som är busenkel att ta bort, sen ska en tråd på styrboxen vid sadeln klippas, nr12 eller 13 tror jag.

Med ett slip-on andas motorn bättre och då bör den också få mer bränsle. Chipet sitter i styrboxen och kan lätt bytas ut, jag tror Buster har en massa chip mappade!
Läs Ken's site så länge![/QUOTE


Sitter väl en korgliknande strypning i avgaset också..lossa avgasburken ock kolla röret innan burken så att det är fri väg.du ser om kabeln är för den är säkert isolerad med tejp eller nåt.
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Godis köpt i år:

Till Falcon:
  • Fotpinnesatsen ovan
  • Krashpuckar
  • Krashbobbins
  • USA spec sidostöd (längre och bredare vinkel)
  • Sidokåpa
  • Öhlins styrdämpare
  • Öhlins bakdämpare
. (Skidmarx bellypan önskas)


Till mig:
  • Daytona Security Evo Race boots
  • Arai Quantum F Haga Röd med 2 extravisir
  • Aprilia Racing gloves

Nu är pengarna slut... :brinnerup :död
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
twinner skrev:
grattis då:) kände igen bilden,har sneglat lite på dom men inte haft några pengar.. :huvet :tummenupp
Tackar!

Nu har jag verkligen inte det heller!!! :gnissla

Om ett par veckor när jag i värsta fall upptäcker att de inte passar på en Falco så lär de bli till salu igen! :3freak
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
HenkeHalén skrev:
Hej!! Som nybliven mille-ägare (importerad -01:a) så har jag en del funderingar.. om man byter till ett slipon. måste man byta chip då?? Och hur vet jag om det är bytt chip på min? Och hur är det med strypningar ??
tacksam för svar!! :confused:

Orginal chippet ser ut som på bilderna. Mitt i min 01:a heter RP58...
 

Bifogat

  • RP58_sm.jpg
    RP58_sm.jpg
    2.1 KB · Visningar: 138
  • A63_sm.jpg
    A63_sm.jpg
    2 KB · Visningar: 137
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top