Aprilia-tråden.

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Någon som har tips på hur man sköter den mattsvarta lacken.

Har ingen tidigare erfarenhet om just mattsvart, men har hört att den mattsvarta som är på prillen är känslig.

/Fredrik
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
flugan skrev:
Vart har herrn införskaffat nämnda drivpaket?
Drev från RSVR. Bakdrev JT i aluminium 42, framdrev 16.
Kedja - DID ERV 525 X-ring från MC-Poolen.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Vaddå, har du inte klicket i handleden...??? ;)

Använder alltid momentnyckel!
 
Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Deefred skrev:
Någon som har tips på hur man sköter den mattsvarta lacken./Fredrik

Svart lack är SKIT!!!!

Skitsnygg när den är ny
Skitlätt att repa
Skitsvår att hålla ren
Skitful när den blir repad

Vax, vax, vax och åter vax. Blir det inte bra med en sort så prova en annan tills du hittar något som verkligen funkar. Det är stor skillnad mellan olika fabrikat!

/HW
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
HW skrev:
Svart lack är SKIT!!!!

Skitsnygg när den är ny
Skitlätt att repa
Skitsvår att hålla ren
Skitful när den blir repad

Vax, vax, vax och åter vax. Blir det inte bra med en sort så prova en annan tills du hittar något som verkligen funkar. Det är stor skillnad mellan olika fabrikat!

/HW

Hejsan Hannes,
Pratade med en kille på jobbet som har pysslat mycket med bilar och han hävdade att det finns risk att den mattsvarta ändrar nyans om man vaxar den om det inte finns klarlack på den.

Tydligen går det att lägga en "grumlig" klarlack för att bibehålla det mattsvarta, men jag tror inte millen har detta.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Deefred skrev:
Hejsan Hannes,
Pratade med en kille på jobbet som har pysslat mycket med bilar och han hävdade att det finns risk att den mattsvarta ändrar nyans om man vaxar den om det inte finns klarlack på den.

Tydligen går det att lägga en "grumlig" klarlack för att bibehålla det mattsvarta, men jag tror inte millen har detta.


Hej!!
Jag har tvättat min med ljummet vatten och lite diskmedel:tummenupp..tror det är en ytbeläggning av nått slag:)vaxa inte.

Finns väl på prylar att tvätta med på www.rsvr.net annars.
 

Hagman

Försiktigt.
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
r ett
Hallå.
Tänkte kolla här innan jag lägger en beställning på rsvr.net.
-Det råkar inte vara så att någon har en Barnett AP-300 kopplingssats liggandes som vill bli av med den?
/J

Tillägg: Beställt!
 
Last edited:

Corsa

Från nykläckt till kyckling
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV Mille R -02 Gul
Bifogar en träff som finns på www.famiglia-aprilia.se
Anledningen är att det behövs fler hojar att bromsa.
Hör av er till Kevin och/eller anmäler på klubbsidan om ni vill bromsa eller bara vara med på träffen.

Ciao
Peter
---
Dags för öppet hus på hos AVA MC torsdagen 13/5.

Vi på Ava mc vill bjuda in er i La Famiglia på öppethus, en helkväll med många händelser.

Hej, jag heter Kevin och jag jobbar på Ava mc i Stockholm och jag har fått det briljanta idén om att ha en helkväll endast för oss entusiaster. Det är med stor nöje som jag presenterar det här eventen då vi vill bjuda in er hos oss och ha en helkväll som bara handlar om två bästa saker i världen, nämligen hojåkning och Aprilia. Kvällen är planerad på det här viset ungefär:

Liten presentation av företag och personal.
Guidtur runt firman.(2000 kvm)
Eventuell gemensamma info och nyheter från TMP.
Bänkkörning av olika hojar.
Handla lite grejer med rabatt.
Äta lite gott och ljuga för varandra.(Italiensk mat förstås)
Ljuga lite till och umgås.
Eventuell bänkkörning av René Prangs superbikehoj.
Förutom jag själv, Kevin.B-Sadighi, säljare och aprilialist sen flera år så har vi ledningen Janne "räven" Forsström (åkt och tävlat i sidovagnsracing) Gunnar Blomgren ( gud på gocart och BMW älskare), reservdelar och tillbehör har vi Tommy Jansson ( gammal crossåkare och en av Sveriges bästa SM åkare på sin tid), Adi, powercommandergud och faktisk en av Sveriges bästa Aprilia mekaniker kommer att dra ur varenda droppe av kraft i dynojet bänken. Björn Lindblad från TMP kommer att finnas för att svara på era frågor, han åker runt i Sverige och peppar oss säljare och ser till att vi säljer annars... och eventuell flera från TMP. Stefan Sannerteg, en av våra bästa och definitiv trevligaste säljare kommer att finnas till hands och säkert flera till.

EFTERLYSNING!!!!!


Jag letar efter frivilliga som vill ställa upp med sina hojar. Vi kommer att köra 3 st hojar i bänken för att se hur mycket skillnade det är mellan likadana modeller med olika avgassystem och för att göra det så lika villkor så tar vi 3 st RSV MILLE med årsmodell (helst)mellan 2001-2003 och alla ska vara utrustade förutom rör även powercommander och filter. Maila mig gärna så plockar jag ut de som är intressanta för just det ändamålet.

SÅ TA MED FRUGAN, SAMBON, TJEJEN, KILLEN (INGA BARN) OCH POLAREN OCH KOM TILL OSS MEN GLÖM INTE FÖRANMÄLA FÖR JAG MÅSTE VETA HUR MYCKET FOLK VI SKA HA TILLGÄNGLIGA OCH HUR MYCKET MAT VI SKA FIXA. HAR NI FRÅGOR SÅ KAN NI NÅ MIG PÅ JOBBET 08-556 369 06. VÄLKOMNA.
 

HenkeHalén

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Härnösand
Hoj
Aprilia Mille
....

Corsa skrev:
Bifogar en träff som finns på www.famiglia-aprilia.se
Anledningen är att det behövs fler hojar att bromsa.
Hör av er till Kevin och/eller anmäler på klubbsidan om ni vill bromsa eller bara vara med på träffen.

Ciao
Peter
---
Dags för öppet hus på hos AVA MC torsdagen 13/5.

Vi på Ava mc vill bjuda in er i La Famiglia på öppethus, en helkväll med många händelser.

Hej, jag heter Kevin och jag jobbar på Ava mc i Stockholm och jag har fått det briljanta idén om att ha en helkväll endast för oss entusiaster. Det är med stor nöje som jag presenterar det här eventen då vi vill bjuda in er hos oss och ha en helkväll som bara handlar om två bästa saker i världen, nämligen hojåkning och Aprilia. Kvällen är planerad på det här viset ungefär:

Liten presentation av företag och personal.
Guidtur runt firman.(2000 kvm)
Eventuell gemensamma info och nyheter från TMP.
Bänkkörning av olika hojar.
Handla lite grejer med rabatt.
Äta lite gott och ljuga för varandra.(Italiensk mat förstås)
Ljuga lite till och umgås.
Eventuell bänkkörning av René Prangs superbikehoj.
Förutom jag själv, Kevin.B-Sadighi, säljare och aprilialist sen flera år så har vi ledningen Janne "räven" Forsström (åkt och tävlat i sidovagnsracing) Gunnar Blomgren ( gud på gocart och BMW älskare), reservdelar och tillbehör har vi Tommy Jansson ( gammal crossåkare och en av Sveriges bästa SM åkare på sin tid), Adi, powercommandergud och faktisk en av Sveriges bästa Aprilia mekaniker kommer att dra ur varenda droppe av kraft i dynojet bänken. Björn Lindblad från TMP kommer att finnas för att svara på era frågor, han åker runt i Sverige och peppar oss säljare och ser till att vi säljer annars... och eventuell flera från TMP. Stefan Sannerteg, en av våra bästa och definitiv trevligaste säljare kommer att finnas till hands och säkert flera till.

EFTERLYSNING!!!!!


Jag letar efter frivilliga som vill ställa upp med sina hojar. Vi kommer att köra 3 st hojar i bänken för att se hur mycket skillnade det är mellan likadana modeller med olika avgassystem och för att göra det så lika villkor så tar vi 3 st RSV MILLE med årsmodell (helst)mellan 2001-2003 och alla ska vara utrustade förutom rör även powercommander och filter. Maila mig gärna så plockar jag ut de som är intressanta för just det ändamålet.

SÅ TA MED FRUGAN, SAMBON, TJEJEN, KILLEN (INGA BARN) OCH POLAREN OCH KOM TILL OSS MEN GLÖM INTE FÖRANMÄLA FÖR JAG MÅSTE VETA HUR MYCKET FOLK VI SKA HA TILLGÄNGLIGA OCH HUR MYCKET MAT VI SKA FIXA. HAR NI FRÅGOR SÅ KAN NI NÅ MIG PÅ JOBBET 08-556 369 06. VÄLKOMNA.
Kan man få se resultat, testkurvor.. här på apriliatråden för oss som inte kan komma!? :7peta
 

SComfort

Medlem
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Fredrika
Hoj
Kawasaki ZZR1400
Slänger in en bild på min Mille efter lackering och dekaltrimningen. Tycker personligen att den blev mycket mindre tråkig i denna färgsättning. Eller vad tycker ni?
 

Bifogat

  • aprilia5.jpg
    aprilia5.jpg
    119.2 KB · Visningar: 135

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
SComfort skrev:
Slänger in en bild på min Mille efter lackering och dekaltrimningen. Tycker personligen att den blev mycket mindre tråkig i denna färgsättning. Eller vad tycker ni?


Snyggt! I like it! :tummenupp
 

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RSV Mille -99
Tja, nu har jag äntligen min ny-importerade mille i garaget..
en sak kom jag på under tiden vi satt i bilen hela vägen hem från tyskland, brukar det sitta nån reflex baktill på en helt orginal mille från 99 ?
ser ingen sån nu iaf, får väl klistra på ngt inför bes. men jag tänkte om det var ngt hemligt nånstans..

Är det ngn speciell olja man bör använda (tänkte på den klena kopplingen)?
Jag har använt Castrol GPS förrut, dugen den?

Är det nån som har nån verkstadshandbok eller "service"-bok i pdf-format?
Tänkte på service-intervaller osv...

dags att dra till jobbet nu
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Cale skrev:
Tja, nu har jag äntligen min ny-importerade mille i garaget..
en sak kom jag på under tiden vi satt i bilen hela vägen hem från tyskland, brukar det sitta nån reflex baktill på en helt orginal mille från 99 ?
ser ingen sån nu iaf, får väl klistra på ngt inför bes. men jag tänkte om det var ngt hemligt nånstans..

Är det ngn speciell olja man bör använda (tänkte på den klena kopplingen)?
Jag har använt Castrol GPS förrut, dugen den?

Är det nån som har nån verkstadshandbok eller "service"-bok i pdf-format?
Tänkte på service-intervaller osv...

dags att dra till jobbet nu

http://homepage.ntlworld.com/jason.oswald/Manual/

hittar inte fler adresser just nu, men de e säkert nån annan som kan fylla på lite..
annars kan jag mailas lite :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top