Hej!
Gjorde ett andra oljebyte på min 1100 factory förra veckan och fann en del metallflis i magneten. De var väldigt tunna (likt nålar). Dum som jag var så tog jag bort flisarna utan att ta bild och vet att det är svårt att bedöma om det är okej eller inte utan bild.
Men min fråga är: Bör det överhuvud taget vara något flis vid andra servicen? Jag är lite orolig, eller ja... det är ett störmoment iallafall. I övrigt så har jag inte märkt att den arbetar konstigt men det är svårt att avgöra för mig. Har aldrig ägt en Aprilia V4 men de ska ju låta lite tydligen, men inget jag anmärker på.
Första servicen gjordes vid 100 mil och cirka 200 mil efter hittar jag flisar igen i oljepluggen. Bör jag oroa mig? Körsätt: Inte touring, något mellan hård gatkörning på landsväg och bana.
Gjorde ett andra oljebyte på min 1100 factory förra veckan och fann en del metallflis i magneten. De var väldigt tunna (likt nålar). Dum som jag var så tog jag bort flisarna utan att ta bild och vet att det är svårt att bedöma om det är okej eller inte utan bild.
Men min fråga är: Bör det överhuvud taget vara något flis vid andra servicen? Jag är lite orolig, eller ja... det är ett störmoment iallafall. I övrigt så har jag inte märkt att den arbetar konstigt men det är svårt att avgöra för mig. Har aldrig ägt en Aprilia V4 men de ska ju låta lite tydligen, men inget jag anmärker på.
Första servicen gjordes vid 100 mil och cirka 200 mil efter hittar jag flisar igen i oljepluggen. Bör jag oroa mig? Körsätt: Inte touring, något mellan hård gatkörning på landsväg och bana.