Arai = dålig kvalitet

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Måste få gnälla lite på min Arai Chaser som jag haft i 1 1/2 år :gnissla det började med att plasten till toppventilationen lossnade ( fixade detta med lite dubbelhäftande tejp) nästa grej var att hakbandet fransade upp sig (fixade även detta) sedan lossnade en flärp till kindstödet ifrån hjälmen och ligger ibland och slår mot hakbandet:huvet och så idag när jag skulle öppna ventilationen på hakan så lossade hela jävla luckan:mad: Har jag fått ett måndagsex eller är kvaliteten på Arais hjälmar så inåtahelvete dålig.
JÄVLA SKITHJÄLM.

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Haft ett par arai och inte mycket att klaga på. Håller i vått och torrt - landar mjukt vid crash (tyvärr testat). Enda som lossnat på en av mina är ventilationen vid hakan men det tog säkert över 5 år. Toknöjd med mina. Bästa visirmekanismen - lätt att byta och därmed rengöra. Körde Shoei innan men den töjde sig fort och blev inte så trevlig efter 180km/h... då började hapartiet vandra upp och begränsade sikten och jag behövde slå av p.g.a av min hjälm :D
Arai = :tummenupp

evil-ewe

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Yamaha FZ1-s 2006
Tjena, har haft problem med min med, Arai Condor. Köpte den iofs för 3 år sedan men har samma problem med hakbandet och nu krånglar visiret.Är inne på mitt tredje visir som går sönder. Kan vara jag som är lite hårdhänt men det ska ju tåla lite tycker man. Sen har själva "flärparna" som låser fast visiret på sidorna, dvs under sidoskydden gått sönder o lossnat, men har lyckats laga det med lite hjälp.

Kör en säsong till sen byter jag till Shoie.

:eek:)

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
verkar vara 5 år garanti om man vid köpetillfället fyllde i en lapp:huvet får nog gå och diskutera detta med handlaren jag köpte skräpet ifrån.

manneman

Guest
Nolan och AGV verkar ni ha missat, två olika hjälmar till två olika syften. ;) Helst i mattsvart...

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
du måste ha fått ett sändagsex! Det finns ju inge hjälmar som har i jämförelsevis samma kvalitetskontroll som Arai. Om du har klagomål, kolla slipen som följde med hjälmen där det står vilken japan som utfört final safety check så kan du få honom att förlora sitt jobb.

//Morphine

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
Du måste haft otur, min RX7 är helt fantastisk. Dock bara haft den i en säsong. Men den är i samma skick nu som dagen då jag köpte den!

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Kan bara instämma med föregående talare. Mycket fina hjälmar!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy