Försök få tag i storleksguiderna för US respektive europa så borde du kunna räkna om från tum till centimeter och få fram vilken storlek som passar dig.
Kan säga att dom e inte gokända här i sverige!
Jag har en ARAI från USA som en kompis köpte när han var där. Han köpte en stl mindre där än normalt men ändå är den inte jättetajt runt skallen. Kindkuddarna var däremot alldeles för stora så jag fick köpa tunnare såna här hemma. Enl ARAI-folket så skiljer inredningen sig mellan världsdelarna pga olika huvudform. Av mina fem gathjälmar så är den ändå min favorit.Någon?
lita på en snell hjälm kan du göra med jävligt gott samvete, många har för sig att ece 22-05 skulle va det bästa säkerhets märkningen på marknaden. många forskare hävdar just tvärtom. snell är väl en privat grupp som testar hjälmar #RAKT AV FRÅN HYLLAN# med ece 22-05 så kan i princip hjälmtillverkaren tillhandahålla den hjälm man SKA testa, min kusin jobbade med tävlings utrustning i usa, hon jobbade för stand 21(kläder) o bell (hjälmar etc) så vad jag har fått höra om deras tester så skulle jag absolut köpa en snell hjälmJag frågade Folksam ifall det skulle innebära några problem att köpa en hjälm från USA med tanke på CE godkännande etc.
Svaret jag fick var att det inte var några problem alls!
Så hör med ditt försäkringsbolag
För övrigt har jag hört att både det ena och det andra angående storlek och vikt.
Har hört att hjälmar från USA väger mera(Arai Rx7 gällde det då). Samt att formen inte är densamma, men att centimeterna är samma.(Detta fick jag höra från en affär här i Sverige)
Men har hört från ganska många här på SH som köpt från USA att det inte är någon skillnad alls!
Säljknep vs Erfarenhet, you be the judge
/ V
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |