Arai hjälm,inte bästa kvaliten (har ni andra produkter som inte "hållit måttet"?)

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Neutral skrev:
Och låter det illa om plast är det bara en tidsfråga innan det går sönder. Fattar inte hur de kan ha en så dålig visirmekanism. Min har pajat nu efter bara 5-10 visirbyten. Det är ena locket som det small av en bit på. Ska finnas som reservdel tydligen men jag ska försöka reklamera, det är för dåligt som det är på en hjälm för 6000:-. :mad:

Vist låter det lite obehagligt när man byter visir. Jag tar av mitt ganska så ofta för rengöring, dock har inget gått sönder under de sex åren jag haft den, har använt den ganska så mycket.

Jag är riktigt nöjd med min hjälm (Quantum årsmodell -99), Inget har gått sönder och den är hur skön som helst (på mitt huvud), visirmekanismen tycker jag funkar perfekt om man bortser från ljudet..

Last edited:

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Har haft min Arai RX7-RR3 i 5 år nu.

Inget har gått sönder men listen i underkant på "öppning" har släppt så den har jag limmat.

Har precis köpt nya kindkuddar (väntetid 3 månader..) så nu sitter hjälmen som pinfärsk igen.

Största problemet är turbulens i hjälmen. Hakspoilern hjälper inte. Skulle behöva nått som täpper igen vid hakan. Silvertejp har det fått blivit ibland när man kört Autobahn i regn och +5.

Jokela

Guest
Har haft min RX7-XX John Kocinski replika i fem år nu, det enda som har gått sönder är hakvisiret man fäller ner. Fast det var mitt eget fel, drog lite för hårt. Annars är den av toppkvalité, har hängt med många mil.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år