Arai RX7, nya lacker inför 2010?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hur gör Arai med lansering av nya lacker på sina hjälmar, ån som vet? Kommer dom pö om pö eller kommer ett gäng nya till varje säsong? Dom RX7 GP som finns nu är ju nästintill störtfula, möjligtvis att pärlemovitt eller den s.k Speed Red skulle funka, men tveksamt. Kan man se fram emot lite nya lacker inför 2010?

Samt det viktigaste, går det att montera bort den så fruktansvärt barnsliga vingen som sitter där bak :zpy

RX7GP_diamond_white.jpg

RX7GP_speed_red.jpg

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ingen? Tänkte beställa en nu inom kort men känns dumt om det är nya på G. Får inga vettiga svar på mail heller :mad:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
brukar komma ny lacker för varje år.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Vitt är ute igen, tjöp nått med lite färg, alternativt svart! :p

Lätt en av de snyggaste hjälmarna måste jag säga, gillar den nedre av bilderna. Fast jag vet inte hur den passar min skalle. Har AGV GP-tech nu och den sitter kanon.

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Eller så tar man en vit, årets modell på rea nu..och så lämnar man över den till nån duktigt painbrush-snubbe....så får du ju välja själv... Kan det bli bättre? :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det blev en Diamond White, kom precis med FedEx. SJUKT mycke snyggare än på bild, helt perfekt! Sen sitter den bättre (?) än mina tidigare RX-7'or. Den känns lite annorlunda inuti? Bra pris och snabb lev. via www.racevisors.co.uk då FC-Moto inte behagar ta in dom snygga lackerna.

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
tror det kommer väldigt lite modeller av Rx7an till sverige, Och den på bild du har där kallas även GP9, kolla hemsidor från utlandet. Åker själv med en Edwards replica störtnöjd med den lacken.

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Arai astro light i lacken gloss White. Vad är gloss white för typ av vit lack?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...