Arais nya hjälmdesigner

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Tjappa alla med inside info.
jag såg på arais hemsa att de ska lansera lite nya designer på sina hjälmar (då tänker jag framförallt på Chaser då de sitter bäst på mitt huvud) är det någon som vet när dessa finns för försäljning?

När jag köpte min första hjälm blev den 2 stl för stor så jag behöver en ny hjälm ganska snart. Förutom att en förstor hjälm låter mer och sitter sämre vid en krash så ser man ut som en idiot, inte bra. Jag väntar gärna in de nya modellerna om de kommer typ i maj, annars får det bli en annan gammal design.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Trodde att du menade att ARAI har fått en ny hjälmdesigner först men ok :)
De nya modellerna kommer troligtvis inte att släppas i Europa förrän tidigast till hösten.

Kolla på den bifogade bilden och mät ditt huvudomfång så ser du vilken storlek du ska ha.

Den är lite skum ser jag nu, ARAI´s storlekar är:
X-Small 53-54
Small 55-56
Medium 57-58
Large 59-60
X-Large 61-62

Bifogat

• helmet_sizing.jpg
    helmet_sizing.jpg
    21.3 KB · Visningar: 120
Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
jag kanske borde ha skrivit "hjälmdesigns" eller nått, jag kan se hur det kan vara vilseledande. Mitt huvud är 57.5 cm så medium är perfekt och chasern passar bättre än tex corsair. Men det verkar bli en gammal design.

Eller vad heter trycken på hjälmarna? Grafik? konst? målningar? krusiduller? tryck?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
jag kanske borde ha skrivit "hjälmdesigns" eller nått, jag kan se hur det kan vara vilseledande. Mitt huvud är 57.5 cm så medium är perfekt och chasern passar bättre än tex corsair. Men det verkar bli en gammal design.

Eller vad heter trycken på hjälmarna? Grafik? konst? målningar? krusiduller? tryck?

Testa om du kan trycka ner en i strl small också. Har själv ca 57.5 runt skallen. Har medium på RX7:an, med hjälmhuva. Och small på en Shoei XR 1000. Visst sitter väl medium hyggligt i XR1000. Men då det töjer sig ordentligt vill man ju inte ha en för stor hjälm framöver.

Prova dig fram! Och ta dig tid att testa.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Testa om du kan trycka ner en i strl small också. Har själv ca 57.5 runt skallen. Har medium på RX7:an, med hjälmhuva. Och small på en Shoei XR 1000. Visst sitter väl medium hyggligt i XR1000. Men då det töjer sig ordentligt vill man ju inte ha en för stor hjälm framöver.

Prova dig fram! Och ta dig tid att testa.

spanks for da tips! :tummenupp

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
En liten fågel berättade för mig att Arai ska uppgradera RX7an till nästa vår :) Den nya ska tydligen heta RX7-4 eller något liknande.
Så blir inget nytt hjälmköp förrän då! :tummenupp

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
var och testade lite hjälmar igår. Har XL i min nuvarande hjälm men kommer in i S, galet felköp jag gjorde förra gången.

Tydligen kan man köpa de några nya färgerna i england så de borde dyka upp ganska snart kan man tycka.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Nya motiv för 2008 finns redan på arai's hemsida så är lite nyfiken vad du syftar på för motiv?

Vad jag vet ersattes RR4 av corsair för ett gäng år sedan.

Ursäkta, fullständiga benämningen på nuvarande modell är ARAI Corsair RX7-RR4.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy