Arbetslös!!

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Aha , Då står man utan jobb då

"uppsagd på grund av arbetsbrist "

Livet suger ibland:mad: :huvet :gnissla
 

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Vet hur du har det... Gick själv in i väggen, efter en och en halv vecka ringer chefen (första å enda gången han har ringt när jag varit sjukskriven) och säger att min position på jobbet har blivit bortrationalliserad och om jag vill kan jag få jobb på huvudkontoret i Tokholm...

Inte kul när man har rotat sig i lilla Skara och definitivt inte vill flytta till Tokholm.

Lider med dej, Andersson turbo...
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Drygt som fan! förstår hur det känns. Vill du jobba där igen(även om du har ett nytt jobb) så har du förtur i 9 månader om de nu skulle sluta vara arbetsbrist på företaget helt plötsligt.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Å inte är man med i A kassan heller

Fråga inte varför de bara blev så :confused:
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vi lär dessvärre se mer av sådant framöver...folk blir mer eller tvungna att bli flyttbara och flexibla. Själv är man ju konsult så otrygghet är något som "comes with the terriory"...Det måste dock vara jobbigt för de som vant sig vid samma lön varje 25:e och att alltid ha ett uppdrag att gå till. Tufft.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Vi lär dessvärre se mer av sådant framöver...folk blir mer eller tvungna att bli flyttbara och flexibla. Själv är man ju konsult så otrygghet är något som "comes with the terriory"...Det måste dock vara jobbigt för de som vant sig vid samma lön varje 25:e och att alltid ha ett uppdrag att gå till. Tufft.

Sad but true. Lågkonjunkturen närmar sig med stormsteg. Antalet varsel ökar dramatiskt över i stort sett hela riket.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
min tjej fick beskedet att 600 utav 900 på kvällsskiftet på Volvo Lastvagnar skall bort om 6 månader. hon har ingen aning om hon får behålla jobbet och vet heller inte när hon får reda på det.. så där kul..:gnissla
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
min tjej fick beskedet att 600 utav 900 på kvällsskiftet på Volvo Lastvagnar skall bort om 6 månader. hon har ingen aning om hon får behålla jobbet och vet heller inte när hon får reda på det.. så där kul..:gnissla

En tröst kan ju vara att mindre än 50% av de varsel som läggs går till uppsägning. Företagen lägger varsel för att gardera sig mot EVENTUELLA nedskärningar. Om och när nedskärningarna blir verklighet så kan uppsägningarna i så fall verkställas omgående.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Sad but true. Lågkonjunkturen närmar sig med stormsteg. Antalet varsel ökar dramatiskt över i stort sett hela riket.

Jag har turen att inte känna av det än, men ser det omkring mig. Det känns som vissa branscher ångar på för fullt, även om vissa segment i dessa branscher börjar ta stryk. Samtidigt är det samma visa varje gång det händer...Lite som med SJ och vintern och snön. Det kommer snö varje år och SJ är lika jävla oredo för det. Folk vet att lågkonjnktur kommer efter ett par feta år och ändå har de inte byggt upp buffertar, passat på att bredda kompetens och förberett sig på att flytta runt tills det börjar gå bra igen. Det är ledsamt för att man lätt kan dras med entusiasmen och glömma att det kommer obönhörligen sämre tider ett tag. Fast jag tror att folk börjar bli härdade mer och mer.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Vet hur du har det... Gick själv in i väggen, efter en och en halv vecka ringer chefen (första å enda gången han har ringt när jag varit sjukskriven) och säger att min position på jobbet har blivit bortrationalliserad och om jag vill kan jag få jobb på huvudkontoret i Tokholm...

Inte kul när man har rotat sig i lilla Skara och definitivt inte vill flytta till Tokholm.

Lider med dej, Andersson turbo...
Var jobba du tidigare? Vad innebär "och web" som står under yrke i din profil?

Vi skriker efter folk just nu så man kan ju alltid höra.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Lider med dig!

Blir själv arbetslös inom kort. Tredje gången det händer mig. När jag tänker på det har jag faktiskt aldrig sagt upp mig, bara blivit "uppsagd på grund av arbetsbrist".
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Kan bara hålla tummarna för att det blir kortvarigt!
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jobbar / jobbade som mc mek + Bromsbänksoperatör på Hondacity i Upplandsväsby

På yrke i min profil står just Mc mek
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jobbar / jobbade som mc mek + Bromsbänksoperatör på Hondacity i Upplandsväsby

På yrke i min profil står just Mc mek

Vet du om Honda i U-V har det kämpigare än andra handlare, eller är det just dom det går knaggligt för? Du borde rimligen kunna hitta nytt kneg, vad jag förstår från många andra här är du kungen!
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Jobbar / jobbade som mc mek + Bromsbänksoperatör på Hondacity i Upplandsväsby

På yrke i min profil står just Mc mek

men fan Peter va trist, du har väl vart där i något år bara va:va
kunde dom inte se det då kan man ju tycka.

det varslas även hos mig men en liten tröst är att dom tror det kommer börja lätta mot våren, vi får väl la se.
men va fan du får väl börja glasa igen då :yoparty
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top