Arga Snickaren, Sofias Änglar mm

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hur ser ni på dessa programformat?

Jag blir mest förbannad varje gång jag råkar titta på det, en av tio behöver genuint hjälp.
Svenssons som tagit på sig ett för stort projekt & "kört fast" är det synd om dom?? i så fall skulle väl tusentals familjer få hjälp...
En kille i Stockholm hade gett sig på att bygga ett mindre slott, lyx till höger & vänster, 400 kvm...sen gick han in i väggen & gnällde ut i TV...

Sofias Änglar kan man väl förstå, om någon pga en olycka eller svår sjukdom inte kan renovera klart så är det ju ganska självskrivet att dom ska få hjälp att leva drägligt om dom ej har andra utvägar.
...men om dom har 3 mille på banken? ska TV gå in & sponsra?

En familj som fick hjälp i Arga Snickaren gick ut i Aftonbladet & beklagade sig att arbetet var dåligt utfört, bland annat var mönsterpassningen på tapeten i köket inte helt ok.....:va

Vad tycker ni om dessa program?

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Bra underhållning! Samma nivå som BigBrother:p förnedrings tv man tittar på andras misslyckanden för att känna sig bättre själv:näsblod

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Avund? nej det handlar inte om det, det handlar om att det är för lätt för vissa att gråta ut i media & får oförtjänta gratisrenoveringar.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Avund? nej det handlar inte om det, det handlar om att det är för lätt för vissa att gråta ut i media & får oförtjänta gratisrenoveringar.
Deltagarna får renoverat, produktionsbolaget får sälja ett program, TV-stationen får reklamintäkter, annonsörerna får fler kunder. Jag ser inte problemet med företeelsen förutom att jag inte är så sugen på att kolla på skiten. Eftersom jag själv totalrenoverar en kåk just nu så löser sig även det, jag har inte tid med andra klåpare än mig själv.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Ääh. Visst är det ett taffligt programformat, men det är ju inte du som betalar så varför bry dig? Vill du vara med så står det dig fritt att ansöka!

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Man kanske skulle skicka in en gnällig ansökning, gratis är ju gott!

Ahaa... Erkänn att du slog dig ner i soffan efter hårt slit med renoveringen och du bara känner hopplöshet och ser inget slut på eländet... Du slår på TVn och det är folk som får gratis arbetskraft... Och bra blir det dessutom... :D

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Får väl skilja det lite åt.. Sofias änglar hjälper ju folk som faktiskt haft det svårt. Medans arga snickarn ska gå och skälla ut lata jeflar som inte orkar renovera klart.. Sofias änglar tycker jag är ett bra program. Men arga snickarn är bara skit!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Själv tycker jag själva grundidén i båda programmen är bra.
Men nu när Arga Snickarn börjat ge sig på mer än bara skälla på folk som inte gör klart utan även hamnar med lögnare och folk som hör hemma hos kronofogden så tycker jag det blir lite väl trist... för jag har lite problem med att man slår mynt av folk som hamnat i en utsatt situation, som Lyxfällan t.ex. och nu har även Arga Snickarn börjat trampa lite i det träsket.
Men när Anders står och förklarar hur pantad man är för att man inte tänker osv... sånt är lite skoj o se och visst finns det lite igenkänningsfaktor. :)

Sofias Änglar har jag sett ett par ggr men klarar inte riktigt av det... är så jädrans blödig och de där programmen träffar verkligen rakt i hjärtat på mig.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Folk tycker om att gotta sig i andras olyckor och kan nu göra det med gott samvete.

Men vafan lämna in en ansökan, se bara till att få det att låta som allt hopp är över och alla pengarna är slut.

Skulle det sen visa sig att du lurades blir det ju bara ett bättre program.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Folk tycker om att gotta sig i andras olyckor och kan nu göra det med gott samvete.

Men vafan lämna in en ansökan, se bara till att få det att låta som allt hopp är över och alla pengarna är slut.

Skulle det sen visa sig att du lurades blir det ju bara ett bättre program.

Glöm inte att riva större delen av kåken först, funkar ju inte att komma dragandes med ett enda rum som inte är klart. :fakta

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
...tragiskt att du blir förbannad på dessa människor, var glad att du inte är en av de istället...

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Appropå skitprogram på TV. :rolleyes: Hörde talas om någon programserie där par gifter sig och ska sen betygsätta varandras bröllop.

Kan det vara möjligt?? :va

Hur hittar dom folk till sådana där program? Vad är det för nöje att titta på skiten?? Är det inte bara en massa jävla trams??

Fast det är väl tur att man gillar olika program förstås. Själv kollar jag på MotoGP och Mästarnas Mästare. Lite nyheter mellan varven. Sen får det vara.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Appropå skitprogram på TV. :rolleyes: Hörde talas om någon programserie där par gifter sig och ska sen betygsätta varandras bröllop.

Kan det vara möjligt?? :va

Hur hittar dom folk till sådana där program? Vad är det för nöje att titta på skiten?? Är det inte bara en massa jävla trams??

Fast det är väl tur att man gillar olika program förstås. Själv kollar jag på MotoGP och Mästarnas Mästare. Lite nyheter mellan varven. Sen får det vara.

Hur kan man gifta sig över huve taget, undrar jag... Det är 2000-talet och folk separerar och byter partner som aldrig förr...
Förr kan jag förstå det, då giftermål och att vara gift hade en annan status...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Hur kan man gifta sig över huve taget, undrar jag... Det är 2000-talet och folk separerar och byter partner som aldrig förr...
Förr kan jag förstå det, då giftermål och att vara gift hade en annan status...

Du tänker nog på den kyrkliga ceremonin mer än civilståndet. Sparar en del pappersjobb att vara gift, t ex vid dödsfall, barnavel m.m.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Du tänker nog på den kyrkliga ceremonin mer än civilståndet. Sparar en del pappersjobb att vara gift, t ex vid dödsfall, barnavel m.m.

....jag tror t.ex min fd. granne ångrar att han inte gifte sig med sin, numera framlidne, sambo. Hon gick bort i förtid p.g.a. cancer och hennes vuxna barn från ett tidigare förhållande krävde ut sin del av arvet vilket innebar att han tvingades flytta till lägenhet för att få loss hennes del av pengarna som var bundna i huset de bott i de senaste 15-20 åren...

Eller varför inte fråga Stieg Larssons sambo...

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
....jag tror t.ex min fd. granne ångrar att han inte gifte sig med sin, numera framlidne, sambo. Hon gick bort i förtid p.g.a. cancer och hennes vuxna barn från ett tidigare förhållande krävde ut sin del av arvet vilket innebar att han tvingades flytta till lägenhet för att få loss hennes del av pengarna som var bundna i huset de bott i de senaste 15-20 åren...

Eller varför inte fråga Stieg Larssons sambo...

Det går väl att skriva papper på tillgångar vid eventuell bortgång eller separation... Ni menar alltså att det är smidigare att gifta sig?
Är det inte desto bökigare när man ska skilja sig då? För det gör ju 90% av paren som gifter sig, förr eller senare... Siffran är tagen ur luften, ja. Men det känns som att det är sjukt många som skiljer sig förr eller senare...

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield