Arlanda Test Track provkörd :-)

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
vad är det för tider som gäller på ATT nu i helgen. Hur länge körs det på eftermiddan. ?
Så att man kan planera ett studiebesök mellan skurarna.

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
vad är det för tider som gäller på ATT nu i helgen. Hur länge körs det på eftermiddan. ?
Så att man kan planera ett studiebesök mellan skurarna.

Kursen håller på mellan 07:30 och 17:30 idag lördag och imorgon söndag.
Lunch mellan 11:30-13:00 (men det är oftast körning där mellan också) :tummenupp
Finns många olika kurvor nära depån, kanske träligare att traska ner till andra änden på banan, men hela banan är sevärd!

kungfuu

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki GSX-R600 -01
Nån som vet varför körningarna på Arlanda är borttagna från kurslistan nu? Jag hade tänkt att boka morgondagen men nu går det inte och det fanns gott om platser kvar sist jag tittade... ??

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Galen gubbe från idag.. :)

xl9n9i.jpg

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Nån som vet varför körningarna på Arlanda är borttagna från kurslistan nu? Jag hade tänkt att boka morgondagen men nu går det inte och det fanns gott om platser kvar sist jag tittade... ??

Förmodligen är bokningen stängd, bl a eftersom antalet instruktörer och andra funktionärer är planerade efter det antal deltagare som var bokade för ett antal dagar sedan.

Kanske kan vara värt att åka dit imorgon bitti kl 7.30 för att se ifall du kan få en plats ändå.

/Cicci

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Kort utvärdering av ATT från dagens körning. Fungerade utmärkt att köra BKK på även fast det har varit tal om saknaden av avåkningszoner osv, bra anordnat (som vanligt), bra instruktör(er) och trevligt umgänge! Dock lite synd med det ostabila vädret men fick iaf ungefär 2 pass med torr asfalt och resten var blandad kompott från blöt yta till duggregn till spöregn sista passet utan regnställ...Även fast det var blött och asfalten är relativt nylagd, plus att mitt bakdäck börjar sjunga på sista versen så var fästet bra. Dock måste tilläggas att banan fungerar bättre medsols än motsols, men är alltid bra att testa båda hållen.

Jag kommer iaf heltklart återkomma nästa säsong för att köra ATT!
Betyg av dagen: fyra toasts av fem :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kort utvärdering av ATT

Kan bara hålla med!

RIKTIGT rolig bana!

Det var enligt mig egentligen "bara" ett ställe där träden skulle vara ett problem om man går av. Man är på väg rakt mot dem, sen svänger det ganska skarpt höger.. får man släpp eller highsidear där så är det stor risk att man hamnar i skogen. (det är givetvis önskvärt att alla träd försvinner, men jag tycker fortf. inte att de är ett så stort problem som det tidigare gjorts sken av (särskilt av folk som inte ens vart där)).

Allt snack om hur stort problem dikena är är enligt mig överdrivet.. märkte inte ens av dem.. och jag kände att de ställen där risken är störst att man går av så fanns inga diken.. de var mer efter raksträckorna och ev. innersidan av kurvorna..

Det enda jag riktigt saknade var curbs eller iaf kantmarkeringar.
På en del ställen var det svårt att urskilja med periferiseendet om det var asfalt eller grus man tittade på. (ryktet säger dock att det ska målas redan nästa vecka, och då försvinner det problemet).

Visst roadracing är ju uteslutet, men för oss vanliga dödliga gatåkare så duger det mer än utmärkt!

Återigen, grymt kul bana!
Och ett stort tack till SMC som gav oss möjligheten att köra där redan 2010!

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Fråga till SMC:
Varför måste det stå en grindvakt och "mota bort" åskådare?
Är det inte ett ypperligt tillfälle för folk att komma och se vad vi håller på med. ?????

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Kan bara hålla med!

RIKTIGT rolig bana!

Det var enligt mig egentligen "bara" ett ställe där träden skulle vara ett problem om man går av. Man är på väg rakt mot dem, sen svänger det ganska skarpt höger.. får man släpp eller highsidear där så är det stor risk att man hamnar i skogen. (det är givetvis önskvärt att alla träd försvinner, men jag tycker fortf. inte att de är ett så stort problem som det tidigare gjorts sken av (särskilt av folk som inte ens vart där)).

Allt snack om hur stort problem dikena är är enligt mig överdrivet.. märkte inte ens av dem.. och jag kände att de ställen där risken är störst att man går av så fanns inga diken.. de var mer efter raksträckorna och ev. innersidan av kurvorna..

På en del ställen var det svårt att urskilja med periferiseendet om det var asfalt eller grus man tittade på. (ryktet säger dock att det ska målas redan nästa vecka, och då försvinner det problemet).

Visst roadracing är ju uteslutet, men för oss vanliga dödliga gatåkare så duger det mer än utmärkt!

Håller med på alla punkter. Fanns träd där som mest såg ut att vara sparade för att det skulle se snyggare ut vilket är meningslöst. Saknade precis som du någon form av kantmarkering osv men detta var som sagt en form av utvärdering/prov på hur ATT fungerar för BKK och banan gjorde sitt jobb. Får hoppas att vissa saker blir ordnade till nästa säsong :)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Hade skitkul idag! Inget att klaga på förutom vädret. Bra instruktörer, bra bana, bra mat, bra organiserat.

För att svara inofficiellt om söndagen: Jag frågade en instruktör och han sa att de kommer ha drop-in i mån av plats. Ta detta med en nypa salt då jag på intet sätt är talesman för SMC.

Och tack för bilderna, GubbLasse!

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Kul

Kan bara hålla med!

RIKTIGT rolig bana!

Banan var riktigt kul & "räcker" för oss flesta dödliga, jag kommer definitivt att återkomma 2011.
(Jag har ju en hel del att lära då jag lyckades att göra en marksyning i ca 10 km/h)

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Banan var riktigt kul & "räcker" för oss flesta dödliga, jag kommer definitivt att återkomma 2011.
(Jag har ju en hel del att lära då jag lyckades att göra en marksyning i ca 10 km/h)

Inge kul att SDn fick marksyning men klarade sig bra som tur var. Du får investera i ett gäng kraschpuckar under vintern :)

swespeed

jaha joho
Gick med
22 May 2006
Hoj
KTM RC 8
Riktigt bra då det svänger på i princip hela tiden......

Motsvarade förväntningarna.. kul som fan ...jag kommer tillbaka!! :tummenupp

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Hoj
1cylindrig med abs
Kan bara hålla med!

RIKTIGT rolig bana!

:D:D:D Jag håller med fullständigt,svänger.....så mycket skit det skrivs om denna bana samt om att smc tar för "mycket" pengar för sina kurser osv. jag anser att det är en del pengar men bokar iaf. får ut riktigt mycket,& den feedback jag får ÄR O T R O L I G T mycket värd för mig.

Jag vill tacka alla deltagare,ni vet vilka samt du Anneli:Bugar
som var med oss idag(fast jag "tvingade" ut dig på sista passet när det vräkte ned från himlen):tummenupp

Jag ser fram emot nästa gång det blir på arlanda igen:yoparty och mera bandagar......
Ezzo du skötte allt bra igen:tummenupp + alla instruktörer som var där såklart:tummenupp
Ps rainläge på Beemern fungerarkanon:banana

Last edited:

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Inge kul att SDn fick marksyning men klarade sig bra som tur var. Du får investera i ett gäng kraschpuckar under vintern :)

Näe, kul e de väl inte, men de hände inte så mkt med hojen.

Trasigt bromsgrepp, skrapad motorkåpa & skrapad bromspedal.
& vad som egentligen hände e´ jag väl inte riktigt på det klara med det gick ju liksom så långsamt.

Det enda jag kan tänka mig är att jag "tappa" gasen & fick framhjulssläpp & sen ......... Ja a så låg jag där, Skitknäppt

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Tack för idag.

Härliga kurvserier på ATT!! :kär:kär

Vill man träna på S-kombinationer så har man så man klarar sig ett tag...

Och äntligen blev det några regnpass, har kört bandagar hela sommaren utan ett enda riktigt regnigt pass, har haft en del hjärnspöken som jag varit sugen på att ta tag i, och efter idag så är dom om inte borta så iallafall rejält tilltufsade.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC