Arlen Ness

speedy83

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
letar..
Hej!

ska köpa mitt första skinnställ och var och provade ett Arlen Ness igår men det fanns bara storlek 52 vilket jag tyckte satt bra men man läser ju hela tiden att det ska sitta så jäkla tajt och visst jackan satt bra tajt fick knappt ihop den och det utan ryggskydd :) men däremot så var byxorna itne så jättetajta vad gör man då? :confused: de satt inte slappt men de spände ju inte heller direkt..är 181 och ligger just nu på 77-78 kg. borde väl vara en 52?

tänkte med höra hur skillnaden är i storlekarna mellan AN och Dainese? ska stövlar också sitta jättetajt eller ska de vara lite mer som "vanliga" skor?

Mvh Tobbe
 

kingpin2

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Fagersta
Hoj
Triumph Daytona 675-07
Det skiljer en hel del på ställen tex att Alpinestar är lite vidare än Dainese.
Själv har jag köpt ett Berik strl 50 ochnär jag provade Dainese så behövde jag 52.
Är 1.87 och ca 70 kg fet!
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
52 låter bra!

speedy83 skrev:
2347403 Hej!

ska köpa mitt första skinnställ och var och provade ett Arlen Ness igår men det fanns bara storlek 52 vilket jag tyckte satt bra men man läser ju hela tiden att det ska sitta så jäkla tajt och visst jackan satt bra tajt fick knappt ihop den och det utan ryggskydd :) men däremot så var byxorna itne så jättetajta vad gör man då? :confused: de satt inte slappt men de spände ju inte heller direkt..är 181 och ligger just nu på 77-78 kg. borde väl vara en 52?

tänkte med höra hur skillnaden är i storlekarna mellan AN och Dainese? ska stövlar också sitta jättetajt eller ska de vara lite mer som "vanliga" skor?

Mvh Tobbe


52 låter bra! Jag är 190 och 87kg och har ett ARLEN NESS LS2 3211(Titanium)
Sitter ganska tajt men inte för, perfa helt enkelt!:tummenupp

Ang skorna, du ska knappt kunna röra foten - men ändå kunna ha dem längre tid utan att de skaver/liknande
 
Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
kingpin2 skrev:
2347417 Det skiljer en hel del på ställen tex att Alpinestar är lite vidare än Dainese.
Själv har jag köpt ett Berik strl 50 ochnär jag provade Dainese så behövde jag 52.
Är 1.87 och ca 70 kg fet!

För mig är dainese mkt större än alpinestars och berik.
Jag råder trådstartaren att köpa ett i strl 50! :tummenupp Du kmr inte ångra dig! (jag e 180 å väger 71 å har strl 48)
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Wonderboy skrev:
2347439 För mig är dainese mkt större än alpinestars och berik.
Jag råder trådstartaren att köpa ett i strl 50! :tummenupp Du kmr inte ångra dig! (jag e 180 å väger 71 å har strl 48)

Arlen är lite mindre i storlekar, så 52 för en som är 1.87 är perfekt!!
Jag är 1.80 och Arlen i strl 50....

Inte att glömma: olika fabrikat kan skilja i storlekar........

//DFMSWEDEN
 

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Det är byxorna som töjer sig mest vid körning, speciellt i området vid rumpan... Så sitter inte byxorna jätte-tajt så behöver du en storlek mindre tyvärr! :arsele
 

speedy83

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
letar..
ok jag skulle nog behöva olika storlekar i byxor och jacka..fick dra in magen en del för att få ihop jackan och det var ju som sagt utan ryggskydd..hur mycket plats tar det? vore nog bra med 52 jacka och 50 byxor..hmm så jobbigt..
 

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Ryggskydd tar faktiskt mindre plats än vad man tror... Men du kan säkert få prova stället med ryggskydd där du tänkt köpa stället?
 

speedy83

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
letar..
det dumma är att där jag provat så finns det inga vettiga ryggskydd..bara några som ser ut som wellpapp eller nåt..:) men får väl testa med dem iaf..

om inte får man väl träna benen lite hårdare på gymmet så växer de ju till sig rätt snabbt..hehe

tack för hjälpen..Mvh
 

kingpin2

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Fagersta
Hoj
Triumph Daytona 675-07
om inte får man väl träna benen lite hårdare på gymmet så växer de ju till sig rätt snabbt..hehe

tack för hjälpen..Mvh[/QUOTE]

Jag har tranben , men mitt Berik ställ sitter jädra bra men jag får köra med underställ hela tiden annars får jag inte av mej stället när jag är svettig.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
speedy83 skrev:
2347615 det dumma är att där jag provat så finns det inga vettiga ryggskydd..bara några som ser ut som wellpapp eller nåt..:) men får väl testa med dem iaf..

om inte får man väl träna benen lite hårdare på gymmet så växer de ju till sig rätt snabbt..hehe

tack för hjälpen..Mvh

Inga problem att köra olika storlekar på jacka och byxor. Själv väger jag väl en 20 kg mer än du och är ett par cm längre och kör 52 i båda. Om du nu har hittat en snygg Arlen Ness-jacka ska du dock tänka på att Beriks byxor passar rakt av - samma tillverkare - men storlekarna skiljer lite. Jag kör Beriks byxor och Arlen Ness-jacka.
 

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
ja 4 stycken!!!
speedy83 skrev:
2347403 Hej!

ska köpa mitt första skinnställ och var och provade ett Arlen Ness igår men det fanns bara storlek 52 vilket jag tyckte satt bra men man läser ju hela tiden att det ska sitta så jäkla tajt och visst jackan satt bra tajt fick knappt ihop den och det utan ryggskydd :) men däremot så var byxorna itne så jättetajta vad gör man då? :confused: de satt inte slappt men de spände ju inte heller direkt..är 181 och ligger just nu på 77-78 kg. borde väl vara en 52?

tänkte med höra hur skillnaden är i storlekarna mellan AN och Dainese? ska stövlar också sitta jättetajt eller ska de vara lite mer som "vanliga" skor?

Mvh Tobbe

Du ska defintivt köpa ett strl 52. Själv är jag lika lång som dej men väger bara 72. Kör storlek 50 berik helställ (Berik och Arlen Ness är i stort sett samma företag och strl skiljer inte så mycket till skillnad från Alpine star och Dainese)
50 sitter väldigt tajt på mej.

köp ett 52. Det är exakt vad du ska ha med dom måtten och ingenting annat!

Ps. djupa benböj och lite marklyft fixar benen.. Själv har jag slutat träna och gått ner 8 kilo massa. Är iaf deffad som få! :tungan
 
Last edited:

kingpin2

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Fagersta
Hoj
Triumph Daytona 675-07
Köp Berik om köpa snygga grejer förutom skinnställ!:tummenupp
Dom har snygga kollektioner:yoparty
 

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
ja 4 stycken!!!
kingpin2 skrev:
2349347 Köp Berik om köpa snygga grejer förutom skinnställ!:tummenupp
Dom har snygga kollektioner:yoparty

Berik är lätt det giftigaste man kan ta på sej. Köpte precis ett 3214 helställ. Fan va det är läckert! :tummenupp
 

Bifogat

  • berik.jpg
    berik.jpg
    92.7 KB · Visningar: 106

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
DFMSWEDEN skrev:
2347583 Arlen är lite mindre i storlekar, så 52 för en som är 1.87 är perfekt!!
Jag är 1.80 och Arlen i strl 50....

Inte att glömma: olika fabrikat kan skilja i storlekar........

//DFMSWEDEN

Han är ju 181 om jag inte läste fel. Jag lovar att 50 är bra. Man ska ju inte kunna ta av sig det själv, till en början iaf :tungan

Jag får fortfaranade knappt av mig jackan, står jag i 5 min så går det dock :yoparty
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Dainese storlek 50 för mig.
186cm lång och 80kg.

Inte direkt bekvämt att gå o stå i, men klockrent på hojen.

Tror ni underskattar hur tight tight är och hur mycke det töjer sig.

Men det är klart, är det delade ställ vi snackar om där de ska vara lite mer bekvämt så kan man kanske gå upp en storlek.
 

Anthony00

Medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
MT 07 2018, Husqvarna 701 2017
Samma här. 180 och ca 83 kg. Testade ett nytt Arlen Ness helställ och strl 50satt taight och perfekt :tummenupp Det är bara pengarna som saknas :rolleyes:
 

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
185cm och 74kg AN strl. 48, tror jag o mitt ställ va tajtast i västsverige :D
Djupa andetag va ju bara att glömma i början, nu sitter det som en kroppskondom med perfekt passform :2cool. Våga köpa litet!
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Öh? Hur fixar ni det egentligen? 190 lång å 87kg tung var någon här, med ett ställ i storlek 52? Det blir för kort på mig. SKulle jag köpa enbart efter att det ska sitta tajt och efter min kroppsbyggnad, hade jag nog kunnat ha 50 eller 48:rolleyes:, men jag är fan 191 lång så då är det typ 54 som gäller, annars blir det för kort i framförallt benen. Hur gör ni andra ? :va Låter helmysko ju. Kör ni omkring i för små (på längden) och jättatajta skinnställ bara för att det ska vara så säkert som möjligt?
 

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
mitt är kort på benen, men skydden sitter där de ska och stövlarna går en bra bit över skinnet.
Är ju inte helt lätt att komma i överdelen när man satt på sig byxorna.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top