Armbågslåsning

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Fel del av forumet, jag vet, inga kommentarer om det tack.

Körde hoj i fyra timmar i går och har i dag ont i armbågarna. Det pulserar och knäpper varje gång jag rätar på armarna. Hur kan det komma sig? Armbågsskrapar jag utan att veta om det eller sitter jag bara konstigt? Tips, någon?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
En kombination tror jag, det blir väl en del fartvind som du måste spjärna emot, samtidigt som du kan ha blivit kall om armbågarna.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
jag säger kall om armarna. mina knän brukar låt som en burk skruvar när jag kört i kallt väder :fakta

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Det är nog kört för din del Jenny, finns inte mycket att göra åt den saken... lika bra vi tar dig till veterinären direkt :brynad

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Macho Woman skrev:

Körde hoj i fyra timmar i går och har i dag ont i armbågarna. Det pulserar och knäpper varje gång jag rätar på armarna. Hur kan det komma sig? Armbågsskrapar jag utan att veta om det eller sitter jag bara konstigt? Tips, någon?

Troligen är det ledvätskan som blivit kall. Att det knäpper beror på att det blir vacuum i leden när du rör armarna och då bildas det gasbubblor i ledvätskan och när de bubblorna går sönder uppstår detta underbara knäppljud!

Skaffa dit ett underställ som är vindtätt eller kör med vindjacka annars kan du riskera få problem längre fram. Och då kan nog inte ens vetrinären hjälpa dig. Det blir nödslakt..... :-(

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Du får bli en äkta poser och bara köra när det är varmare än 20 grader. Och då skall du bara köra omkring i låg fart inne i centrum. Då uppträder inte problemet med massa kall fartvind... :squid

:p

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Eller köp en RIKTIGT dyr och ovanlig hoj, för då vågar du inte köra med den om inte solen skiner och du är ensam på vägen. Troligen går det inte så fort heller!

Se där! Alla problem är lösta! Vänligen sätt in 800:- på mitt bankkonto för konsultarbetet samt för mitt besvär att komma på denna eminenta idé.

PM:ar dig kontonummret snart! ;)

XXXX

experience,..what's that?
Gick med
3 May 2003
Hoj
FZR1000, TT600R
Macho Woman skrev:

Du måste träna lite i förväg..
Försök att mjuka upp musklerna genom lite träning hemma så går det bättre sen!
I alla fall fungerade det för mig. :D

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Macho Woman skrev:
Det fanns benvärmare på 80-talet. Kanske skulle sticka något liknande till armbågarna...

Kan du göra ett par till mina knän också när du ändå är i farten? ;)
Känner mig fortfarande som en stel gammal gubbe efter några fåtal mil i förrgår. Kan inte vara nyttigt för framtiden.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Macho Woman skrev:
Det fanns benvärmare på 80-talet. Kanske skulle sticka något liknande till armbågarna...

Folk skrattar åt FuzHattarna, men benvärmare (armvärmare kanske..)... :D :D

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...