ART Slipon

Nick

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dr 350
Funderar på att köpa ett Art slipon...
Någon som vet om dom har godkänd ljudnivå eller om dom låter för mycket? (för mycket för besiktning/polis)
Tacksam för råd och tips!

// Nick

BugEyes

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT-07
Jag har ett ART pro race på min Bandit och skulle nog inte våga besiktiga med det. Låter gott men förmodligen mer än vad lagen gillar.

Nick

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dr 350
BugEyes skrev:
Jag har ett ART pro race på min Bandit och skulle nog inte våga besiktiga med det. Låter gott men förmodligen mer än vad lagen gillar.

ok.. är du nöjd med det annars? Är det svårt att montera?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
PMa ZX9-r.
Han har köpt ett från Checkray och är helnöjd. Jag ska nog oxå skaffa ett där snart.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Nick skrev:
Funderar på att köpa ett Art slipon...
Någon som vet om dom har godkänd ljudnivå eller om dom låter för mycket? (för mycket för besiktning/polis)
Tacksam för råd och tips!

// Nick

Annars så går det ju på högst 5 min att byta till orginal igen om du ska & besikta. Satte på ett ART för 3 dagar sen, tog inte många minuter. Har du tur behöver du inte bort med underkåpan (min var redan bortagen sedan tidigare) om klammret sitter rätt.

Bifogat

• imgp2699.jpg
    imgp2699.jpg
    51.7 KB · Visningar: 263

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Re: Re: ART Slipon

R1 Uffe skrev:
Annars så går det ju på högst 5 min att byta till orginal igen om du ska & besikta. Satte på ett ART för 3 dagar sen, tog inte många minuter. Har du tur behöver du inte bort med underkåpan (min var redan bortagen sedan tidigare) om klammret sitter rätt.

Va faaan,
Jag fick inget emblem på mitt slip-on!!!

ZX9R-98

Passande nick?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Jag monterade på en Art slip on eller kanske rättare sagt bolt on ljuddämpare på min ZX9R -98 för nå´n vecka sen. Tog bara ett par minuter. 3st bultar plus 1st till fästet. Bra finish och mycket bra ljud :tummenupp

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
No1 skrev:
Deras aluminium är ok, men deras kolfiber är värre än skräp och spricker lättare än knäckebröd!!!!!!!!!!!!!!!! (var sponsrad av ART i England förut , därav kunskapen)

No1...

Tack för den informationen No 1, tror jag har läst det i en annan tråd förrut (stämmer det), därför blev det Rostfritt denna gång. Hur är det med garantin här i Sverige då, är det livstid här oxå eller

BugEyes

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT-07
Nick skrev:
ok.. är du nöjd med det annars? Är det svårt att montera?

Tre bultar och själva hängaren på min hoj, mycket enkelt men kan kanske variera beroende på hur infästningen är på din hoj.
Ja, jag är nöjd, det är snyggt och låter bra och så vitt jag kan bedöma är kvaliteten hög. Köpte också mitt från Checkray.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...