Asfalts Zurfing på Knudan the Movie

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Cool att bara ställa sig upp och dra av handskarna och gå därifrån. Men återigen...hur fiffigt ligger den där motorcykeln för resten av gänget som är ute och kasar??? Standardavvikelsen från den troliga landningsplatsen för nästa vurpa är i princip NOLL, dvs näste man som klotar, lär göra det fett mitt i Zörfers knöggliga bakram. Är vi rookies inte lika mycket värda som A-förare, eller?

Last edited:

Diablo

Fulare än någonsin
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -06 Racer
Vurpan såg grymt elak ut mot hojen när man såg den live, är fortfarande förvånad att den klarade sig så bra. Snygg sorti av ZS efter vurpan förresten :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Diablo skrev:
Vurpan såg grymt elak ut mot hojen när man såg den live, är fortfarande förvånad att den klarade sig så bra. Snygg sorti av ZS efter vurpan förresten :tummenupp

Ta en närmare kik på gafflar och krona så är du inte lika positivt överraskad längre. :(

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
kajlyl skrev:
Tråkigt att man inte såg själva vurpan :(

Släng upp speedabusers också! den e maffig :crash
Är det sekvensen med han som blir påkörd i kurvan och lägger sig :skrämd

Jag håller med Zoulfly att vraken måste bort asp från banan, 66 och 33 parkerade i diket vid hårnålen med hojar å allt, grabbarna borde ha flyttat sig iaf.

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
GSXR1100R skrev:
Är det sekvensen med han som blir påkörd i kurvan och lägger sig :skrämd

Jag håller med Zoulfly att vraken måste bort asp från banan, 66 och 33 parkerade i diket vid hårnålen med hojar å allt, grabbarna borde ha flyttat sig iaf.
Han som blir påkörd...?
Vad jag vill minnas så fick jag bara en liten highsider.

Hur som helst så har jag en maffig blånad på halva benet i alla fall. :)

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Synd att man inte såg hela vurpan, men jag fattar inte varför i h-e hojjen ligger kvar. Sa till funkisen att plocka bort skiten - men Lodnert vinkade bort honom. ( det kom iof hojjar hela tiden )

Hojjen är inte så kvadd som man kan tro Gaffelkronan har bara vridit sig i sig själv. Och innergaffelbenet lite böjt, kan rätas. Bakramen kapar jag och rätar. Sen en massa små skit.

Klar för nästa säsong i helt nya ulv kläder :fakta

PS bra kvalité på filmen mkt bättre än Falken DS

Mvh//ZF

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tycker att säkerheten på knutstorp fortfarande är dålig. Visst är det möjligt att de nya soft-fencen är bättre än airfencen, men det var flera ställen där man kan hamna i murar även om risken var liten för det.
Din hoj låg iofs inte bra där den låg, och de kunde iaf lagt en bal framför den.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Tycker att säkerheten på knutstorp fortfarande är dålig. Visst är det möjligt att de nya soft-fencen är bättre än airfencen, men det var flera ställen där man kan hamna i murar även om risken var liten för det.
Din hoj låg iofs inte bra där den låg, och de kunde iaf lagt en bal framför den.
Många vurpor men ingen ambulans iaf vad jag såg, på Åsen och Anderstorp gick ambulansen i skytteltrafik :( Snabba banor ger hårda vuror, Knudan är ganska långsam/teknisk och därmed lite säkrare på det viset, men allt kan bli bättre om ekonomin tillåter, motor events äger Knudan och tar bra betalt för detta.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
Mycket bra filmat måste jag säga!!! :D

Men satan va orolig man var när han bara låg där och det tog minst 3-4minuter innan nån var på plats!!

...andra gången jag fick gå till sjukstugan för o möta han den helgen!

Mycket snygg krach Anders!
4:a :crash av 5 möjliga ;)
Har du manuell focus på kameran, det ser suddigt ut på max zoom :confused:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
GSXR1100R skrev:
Har du manuell focus på kameran, det ser suddigt ut på max zoom :confused:
Hmpf!
Inte min kamera, men vad jag vet så finns bara auto focus... på rakan är det de klassiska värmevågorna som spökar, men under 125loppet vette fan :confused: :rodnar

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oFFkeFF skrev:
Tycker att säkerheten på knutstorp fortfarande är dålig. Visst är det möjligt att de nya soft-fencen är bättre än airfencen, men det var flera ställen där man kan hamna i murar även om risken var liten för det...
Det finns en del partier som inte är bra. På SM:et såg jag en person dundra in i kanten på softfencen efter att ha åkt av i den snabba högern över krönet. En halvmeter längre till höger så hade han dammat rakt in i däcktraven istället. En annna dundrade in i stålräcket efter Lito. Obehagligt.

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
kajlyl skrev:
Mycket bra filmat måste jag säga!!! :D

Men satan va orolig man var när han bara låg där och det tog minst 3-4minuter innan nån var på plats!!

...andra gången jag fick gå till sjukstugan för o möta han den helgen!

Mycket snygg krach Anders!
4:a :crash av 5 möjliga ;)
Det var grümt filmat! :tummenupp
Måste hålla med om att det var en av de coolare krascherna från min sida i år. :cool:

Lider dock fortfarande med dig angående att din hoj blev stulen. :sjuk
Som det är nu så är ju jag den enda i klassen som verkar riktigt lagom kraschbenägen. Skulle gärna velat ha dig med för att ytterligare ökat på statistiken lite och gett publiken lite xtra show. ;)

Hade du tänkt komma till Falken den 19/20'e eller Sviestad den 21'a och kolla på när kraschuppvisningen fortsätter?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...