MILKY skrev:Välkommen!
Men är du säker på att du skall ha en Dragstar 1100?.
marst060 skrev:Nja inte helt säker. Tycker du det lät tråkigt?
Om inte annat så tycker jag att det låter tråkigt.marst060 skrev:Nja inte helt säker. Tycker du det lät tråkigt?
marst060 skrev:Hej på er!
Kör upp om en vecka, har ingen båge ännu men letar efter en dragstar 1100 att susa omkring på.
25 år och bor i Luleå. Ny på forumet men nu vet ni lite om mig i vart fall.
Esquire skrev:Om inte annat så tycker jag att det låter tråkigt.
Dragstar 1100 är en hoj för gubbar över 50 som fick a-kortet i med ett paket frukostflingor för över 30 år sedan. Nu när hans barn har flyttat hemifrån och han har all tid i världen så kan han äntligen vara en motorcykelrebell. Han har aldrig kört en riktig hoj tidigare i hela sitt liv (kanske en Silverpil någon gång på 60-talet) men han köper en Dragstar 1100 för att den är så lik den Harley Davidson som han så gärna vill ha (som är dubbelt så dyr).
Skyddskläder är det väl lite siochså med. Jet-hjälm, jeans, skinnjacka, tunna handskar och ett par fräcka boots räcker ju. Ryggskydd är bara för rejsputtar, och han kör ju så bra och lagligt att det bara är en onödig kostnad.
Och det där med att släppa styret och hälsa när man möter en annan motorcyklist: nämen usch och fy. Trafikfarligt! Dessutom kan man ju tappa balansen om man inte håller i båda handtagen på skottkärran.
Behöver jag nämna att jag inte är imponerad av Dragstar 1100 och min stereotypa bild av dess genomsnittliga förare?
Bulldog 1100: samma motor som Dragstar och lite mera körglädje. Kostar ungefär lika mycket både att köpa och försäkra.
marst060 skrev:Nja inte helt säker. Tycker du det lät tråkigt?
Chii skrev:välkommen att fara ut och åka med oss lokala förmågor
marst060 skrev:Jo jag vet att forumet heter sporthoj, men det är det roligaste hojforumet jag hittat och därför väljer jag att vara här.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |