Aspirerar på att bli knutte

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Hej på er!

Kör upp om en vecka, har ingen båge ännu men letar efter en dragstar 1100 att susa omkring på.
25 år och bor i Luleå. Ny på forumet men nu vet ni lite om mig i vart fall.

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Välkommen!

Men är du säker på att du skall ha en Dragstar 1100?. :va

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
marst060 skrev:
Nja inte helt säker. Tycker du det lät tråkigt?
Om inte annat så tycker jag att det låter tråkigt. :tomten

Dragstar 1100 är en hoj för gubbar över 50 som fick a-kortet i med ett paket frukostflingor för över 30 år sedan. Nu när hans barn har flyttat hemifrån och han har all tid i världen så kan han äntligen vara en motorcykelrebell. Han har aldrig kört en riktig hoj tidigare i hela sitt liv (kanske en Silverpil någon gång på 60-talet) men han köper en Dragstar 1100 för att den är så lik den Harley Davidson som han så gärna vill ha (som är dubbelt så dyr).

Skyddskläder är det väl lite siochså med. Jet-hjälm, jeans, skinnjacka, tunna handskar och ett par fräcka boots räcker ju. Ryggskydd är bara för rejsputtar, och han kör ju så bra och lagligt att det bara är en onödig kostnad.

Och det där med att släppa styret och hälsa när man möter en annan motorcyklist: nämen usch och fy. Trafikfarligt! Dessutom kan man ju tappa balansen om man inte håller i båda handtagen på skottkärran.

Behöver jag nämna att jag inte är imponerad av Dragstar 1100 och min stereotypa bild av dess genomsnittliga förare? :tungan

Bulldog 1100: samma motor som Dragstar och lite mera körglädje. Kostar ungefär lika mycket både att köpa och försäkra.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
marst060 skrev:
Hej på er!

Kör upp om en vecka, har ingen båge ännu men letar efter en dragstar 1100 att susa omkring på.
25 år och bor i Luleå. Ny på forumet men nu vet ni lite om mig i vart fall.

Eeh...du är medveten om att du är på Sporthoj.com va? :va
Men du har ju alltid www.mc-nytt.se :tummenupp

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Esquire skrev:
Om inte annat så tycker jag att det låter tråkigt. :tomten

Dragstar 1100 är en hoj för gubbar över 50 som fick a-kortet i med ett paket frukostflingor för över 30 år sedan. Nu när hans barn har flyttat hemifrån och han har all tid i världen så kan han äntligen vara en motorcykelrebell. Han har aldrig kört en riktig hoj tidigare i hela sitt liv (kanske en Silverpil någon gång på 60-talet) men han köper en Dragstar 1100 för att den är så lik den Harley Davidson som han så gärna vill ha (som är dubbelt så dyr).

Skyddskläder är det väl lite siochså med. Jet-hjälm, jeans, skinnjacka, tunna handskar och ett par fräcka boots räcker ju. Ryggskydd är bara för rejsputtar, och han kör ju så bra och lagligt att det bara är en onödig kostnad.

Och det där med att släppa styret och hälsa när man möter en annan motorcyklist: nämen usch och fy. Trafikfarligt! Dessutom kan man ju tappa balansen om man inte håller i båda handtagen på skottkärran.

Behöver jag nämna att jag inte är imponerad av Dragstar 1100 och min stereotypa bild av dess genomsnittliga förare? :tungan

Bulldog 1100: samma motor som Dragstar och lite mera körglädje. Kostar ungefär lika mycket både att köpa och försäkra.

Jag håller typ med... en Dragstar kör oftast Faffa med Graningekängorna i asfalten i farter under 60 Km/h. Köp hellre nån "upprätt" hoj att börja med och sen kanske över till nåt sportigare. Mitt tips iaf. Lycka till!! :tummenupp

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
marst060 skrev:
Nja inte helt säker. Tycker du det lät tråkigt?

Ja faktiskt ( Du är inte gammal ännu ), men det är min högst personliga åsikt såklart!. Detta är ju Sporthoj som sagt, ordet i säng kanske säger dig ngt om vår starka tro vad som är rätt o fel ang hojval :)

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
välkommen att fara ut och åka med oss lokala förmågor

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Hoppsan.. Här var det åsikter. =)

Jo jag vet att forumet heter sporthoj, men det är det roligaste hojforumet jag hittat och därför väljer jag att vara här.

Dragstar gubbhoj... Ja en del kan kanske tycka det, jag tycker den är snygg och låter trevligt med lite roligare pipor.

Helst av allt skulle jag vilja äga fler hojar men just nu får jag nöja mig med en. Har funderat starkt på en Hornet 600 också, men vi har övervägt att åka på semester med bågen nästa sommar och dragstaren är lite mer lämpad för det, inte idealisk, men okey.

Jag får väl se till nästa år kanske man byter till nåt sportigare.. Just nu är det nära avslut på en 1100.

Chii: Jag hänger gärna med ut och åker ¨ån dag, när kortet och bågen är säkrad...=)

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
marst060 skrev:
Jo jag vet att forumet heter sporthoj, men det är det roligaste hojforumet jag hittat och därför väljer jag att vara här.

Helt rätt! Själv kör jag ju touringlok a'la goldwing men hänger ändå här.

Ta inte åt dig av alla glidarpikar bara. :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...