Asus eller Sony Vaio Laptop?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Ska köpa mig en ny laptop, bestämde mig för den här från ASUS: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASA6JA-Q028P

Men sen kom det jobbiga, hittade den här Vaion från SONY som kostar lika mycket: http://vaio.sony-europe.com/view/Sh...sv_SE&pageType=Overview&category=VN+FE+Series

Fördelen med Vaio är ju större hårddisk, fysiskt lite mindre också. Har man någon större nytta av Windows MCE? Klarar nån av dem att spela upp HD klipp?

Hoppas på bra input från forumet, brukar aldrig ha problem att bestämma mig när jag ska köpa saker. Men nu är det svårt.

EDIT: Länkar lagade, idiotfel.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Thermal skrev:
2272440 Ska köpa mig en ny laptop, bestämde mig för den här från ASUS: http://www.datorbutiken.com/se/default.php...Id=ASA6JA-Q028P

Men sen kom det jobbiga, hittade den här Vaion från SONY som kostar lika mycket: http://vaio.sony-europe.com/view/ShowProdu...ry=VN+FE+Series

Fördelen med Vaio är ju större hårddisk, fysiskt lite mindre också. Har man någon större nytta av Windows MCE? Klarar nån av dem att spela upp HD klipp?

Hoppas på bra input från forumet, brukar aldrig ha problem att bestämma mig när jag ska köpa saker. Men nu är det svårt.
som sagt ingen av länkarna fungerar, men vaion har iaf blivit utsedd av m3 till bästa laptop och grejer, men skulle jagslänga 19k eller vad den kostar på en lappy så skulle jag faktiskt ta en dell då de har högre klockfrekvens och mer minne (både hdd och ram) sen kan du extra utrusta en dell mycket lätt

eller kanske en zepto då de också har hög prestanda till hyffsat bra priser

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
De här båda ligger runt 14 papp, har kollat på DELL. Men jag tycker inte att de är prisvärda. Så fort man väljer lite extra så drar tusenlapparna iväg snabbt. :gnissla

(Länkar lagade)

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Skulle lätt köpt Vaion, mkt mer prisvärd!

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
xyx skrev:
2273873 MacBook (Pro) :tungan
Nja inte den här gången, men det lutar åt en Mac Mini som HTPC framöver
när (om) det kommer bättre gränssnitt osv.
Det lutar nog åt Vaio tror jag, kommer inte att spela någonting
så det kraftigare grafikkortet spelar nog ingen roll egentligen.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag vet många som är nöjda med sina DELL datorer..själv hade jag ett helvete med DELL och kommer nog aldrig att vilja handla från dom igen. Men det var på Irland och all kundtjänst omdirigerades till Indien..det var som att prata med Peter Sellers HELA TIDEN!!!

Jag har numer en VAIO laptop och har aldrig ångrat det. Nu är den väl lite gammal (ca 1.5 år) men peppar peppar. Mkt nöjd och de nya VAIO har ju nästan dubbla hårddisken mot vad jag fick. Min polare köpte en hörrom veckan och är snuskigt nöjd.

Rekommenderar varmt (fast så vet jag inte mycket om andra datorer heller :rodnar)

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Victor skrev:
2273902 Inte lika bra grafikkort som Varion men 17" skärm. Det är nog en sån jag skulle köpt om det hade varit mina pengar.
Fast iofs är HP ganska fula men det skulle jag kunnat leva med iallafall.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096533

Sen har Acer en lite sämre och billigare 17" men jag skulle nog ändå köpt HP
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096489
Grejen är jag reser rätt mycket, så 17" blir nog för stort och tungt helt enkelt. Fast det var ju förvisso bra upplösning på den. Acer är inte med i ligan, känner flera som har köpt Acer och det har varit skitkvalitet rent ut sagt.

Nursey skrev:
2273905Jag har numer en VAIO laptop och har aldrig ångrat det. Nu är den väl lite gammal (ca 1.5 år) men peppar peppar. Mkt nöjd och de nya VAIO har ju nästan dubbla hårddisken mot vad jag fick. Min polare köpte en hörrom veckan och är snuskigt nöjd.

Rekommenderar varmt (fast så vet jag inte mycket om andra datorer heller :rodnar)
Trevligt, då kanske du kan svara på om Windows följer med på skiva eller om man är helt utlämnad till återställningen som redan ligger på datorn? Får inget bra svar på den frågan nånstans.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
den confen av vaion var bra mycket bättre än den i m3 iaf, helt klart prisvärd tack vare ramet och hddn sen graffen kan diskuteras och processorn är den lägsta som kan kallas stark i en laptop med intel. sen är det såklart en mysig dator med tanke på formatet, fast en macbook är nog ett bättre val om du inte ska spela

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Thermal skrev:
2273918 Grejen är jag reser rätt mycket, så 17" blir nog för stort och tungt helt enkelt. Fast det var ju förvisso bra upplösning på den. Acer är inte med i ligan, känner flera som har köpt Acer och det har varit skitkvalitet rent ut sagt.

Trevligt, då kanske du kan svara på om Windows följer med på skiva eller om man är helt utlämnad till återställningen som redan ligger på datorn? Får inget bra svar på den frågan nånstans.

Jag fick Windows och allt annat smått o gott redan på datorn. Behövde inte installera något alls vad jag minns. Sedan lämnade jag över den i min brors trygga hackerhänder så att han maxade allt och lade till några trevliga program (som jag ändå inte fattar hur jag skall använda men men..(det är hårt att vara bimbo :tuttar ).

Nu har de lagt till en massa anat som standard då man köper Vaio. Du får Yahoo och MSN och du får även skype mm mm. Detta var ivf fallet då min vän köpte sin.
Happy shopping

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Ni kan köpa windows av mig. 200kr/st. =) Kanske inte helt orginal, men billigt.

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Jahapp, dags för en uppdatering. Det blev en Vaio till slut, fick den idag :) Det som egentligen avgjorde var storleken på hårddisken. Kollade även på en Asus i butik, skärm och övrig byggkvalitet var inte i samma klass som Sonyn.

Nu efter ett par timmar så får man säga att jag är nöjd, det har dock rensats ordentligt bland de medföljande programmen. Irriterande mycket dynga är förinstallerat, blir extra sur när det bara är "try and buy" versioner också. :huvet

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy