Ska lägga upp lite om mitt projekt, jag började för 3 år sen med med mitt turbo projekt på min gamla 91a'.
Jag rev motorn och kompsänkte den med 2mm spacer har byggt grenrör av 38 mm rostfritt, svetsat plenum byggt bränslesystem justerat bränsletrycket till 0,14. Jag startade upp motorn förra året med ett dåligt resultat utan att ha turbon inkopplad på trycksidan spottade den soppa ur förgasarna funderar på om jag har fått kamjusteringen rätt, jag har gjort så här, satte indikatorklockan på 4ans insugningsventil mätte gradtalet vid 1mm öppnad ventil till 14,5 grader före tdc och 45 grader efter bdc vid 1mm före stängd ventil och får det till 105,25 grader, på avgas kammen har jag mätt upp 105,5 grader, har jag gjort rätt på det här sättet.
Soppaskvättet kan ju kanske bero på att jag inte hade några trattar på fuggarna, men jag vill ha koll på kammvinklarna innan jag slänger på ventilkåpan igen.
Anders
Jag rev motorn och kompsänkte den med 2mm spacer har byggt grenrör av 38 mm rostfritt, svetsat plenum byggt bränslesystem justerat bränsletrycket till 0,14. Jag startade upp motorn förra året med ett dåligt resultat utan att ha turbon inkopplad på trycksidan spottade den soppa ur förgasarna funderar på om jag har fått kamjusteringen rätt, jag har gjort så här, satte indikatorklockan på 4ans insugningsventil mätte gradtalet vid 1mm öppnad ventil till 14,5 grader före tdc och 45 grader efter bdc vid 1mm före stängd ventil och får det till 105,25 grader, på avgas kammen har jag mätt upp 105,5 grader, har jag gjort rätt på det här sättet.
Soppaskvättet kan ju kanske bero på att jag inte hade några trattar på fuggarna, men jag vill ha koll på kammvinklarna innan jag slänger på ventilkåpan igen.
Anders