Du tror att det finns människor som gör en sån välgärning för att få en klapp på axeln & höjas upp?
Måste finnas enklare sätt då eller?
Grundregeln är att ALLA gör handlingar av rent egoistiska skäl, oavsätt handling, tyvärr.
Du tror att det finns människor som gör en sån välgärning för att få en klapp på axeln & höjas upp?
Måste finnas enklare sätt då eller?
...DÄR någonstans gick det fel.
Grundregeln är att ALLA gör handlingar av rent egoistiska skäl, oavsätt handling, tyvärr.
Herregud, hur fan är du uppfostrad? har du levt under en sten hela livet?
Kan vi få tillbaka ogillaknappen.....
Ofta sant... Fast människor är sociala individer som ofta gör saker som är bra för hela gruppen trots att dom inte gynnas själva. Finns många exempel på det. t.ex när folk själva drunknat i försök att rädda någon annan.
Som din signatur Skäggo, du ÄR full av skit.....
Ja nu är det där ingen överlagd handling utan snarare en panikhandling.
Det glädjer mig att du är medveten om förändringen.
En dos cynism är ju inte fel men trivs du verkligen med ditt "nya jag" och det mesta av det du nämner är ju systemets fel samt några missanpassade individer.
Fan du är ju killen som vägrade ta betalt när du skickade kilskruvar till min cykel!
ok, brukar du stanna om du ser en annan motorcyklist vid vägkanten? Gör du det då för att få betalt eller kanske för att få borra?
Du är bara lite inskrängt....& full av skit, nice combo!
... oftast gör jag det för att inte få dåligt samvete.
Och du är unik?
Knappast, men det är ju MITT samvete jag bryr mig om
Alltså kanske det finns andra än dig som faktiskt vill hjälpa andra för att känna ett bra samvete?
Man blir ju förbannad! Här på sporthoj.com verkar barn vara olika värda beroende vart dom kommer i från.
Trodde tiden med obildade o okunniga bönder var förbi med tanke på dagens IT-samhälle.
Finns faktiskt folk som INTE kan få egna barn!
Är väl inte det enskilda barnets värde som är frågan här, det som ifrågasätts är adoptivföräldrarnas motiv. Om busannas inlägg stämmer, vilket jag antar, så är det ju inga problem utan tyder snarare på ett starkt engagemang från de nyblivna föräldrarna.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|