Att adoptera barn med hiv...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...DÄR någonstans gick det fel.

Det glädjer mig att du är medveten om förändringen.
En dos cynism är ju inte fel men trivs du verkligen med ditt "nya jag" och det mesta av det du nämner är ju systemets fel samt några missanpassade individer.

Fan du är ju killen som vägrade ta betalt när du skickade kilskruvar till min cykel!

Grundregeln är att ALLA gör handlingar av rent egoistiska skäl, oavsätt handling, tyvärr.

Ofta sant... Fast människor är sociala individer som ofta gör saker som är bra för hela gruppen trots att dom inte gynnas själva. Finns många exempel på det. t.ex när folk själva drunknat i försök att rädda någon annan.

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Herregud, hur fan är du uppfostrad? har du levt under en sten hela livet?

Kan vi få tillbaka ogillaknappen.....

Ta det lungt, du är säker undantaget

jag lovar

på hedersord

jag tror faktiskt det

jag garanterar

osv.osv

Ofta sant... Fast människor är sociala individer som ofta gör saker som är bra för hela gruppen trots att dom inte gynnas själva. Finns många exempel på det. t.ex när folk själva drunknat i försök att rädda någon annan.

Ja nu är det där ingen överlagd handling utan snarare en panikhandling.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det glädjer mig att du är medveten om förändringen.
En dos cynism är ju inte fel men trivs du verkligen med ditt "nya jag" och det mesta av det du nämner är ju systemets fel samt några missanpassade individer.

Fan du är ju killen som vägrade ta betalt när du skickade kilskruvar till min cykel!

Näe, jag trivs inte med den nya cyniska GuW, men det är en mörk spiral svår att vända, varje gång man börjar få lite hopp om mänskligheten dyker det upp någon ny snubbe som har spelat handikappad och försörjt hela släkten som personliga assistenter och dansat med Lisebergskaninen...

Varje gång man ser någon duktig driftig ung kille eller tjej söka ett anständigt jobb som dom sedan inte får för att det ska kvoteras in någon sopa till varje pris..

Varje gång man ser en ung hälsosam snubbe komma ut från gymmet, gå och sätta sig bakom ratten på sin svindyra bil och plocka bort mammas handikapptillstånd ur framrutan när han backar ut från handikapprutan....

Jag trodde på mänskligheten och gjorde mitt för att göra den bättre, men någonstans tröt orken...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
ok, brukar du stanna om du ser en annan motorcyklist vid vägkanten? Gör du det då för att få betalt eller kanske för att få borra?

Nja, eftersom jag utgår ifrån att det är av hankön så betyder det nog att jag vill ha betalt.:rolleyes:

Men oftast gör jag det för att inte få dåligt samvete.

Du är bara lite inskrängt....& full av skit, nice combo!

Du är bara sur för vargarna :krama

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Alltså kanske det finns andra än dig som faktiskt vill hjälpa andra för att känna ett bra samvete?

Vilket egentligen kan tolkas som egoistiskt. Beroende på var man lägger ribban. :)
Själv gör jag en hel drös med hyggliga saker mot främlingar bara för att det får mig att må bra, och jag hoppas att någon av alla de jag hjälper tar intryck av att det faktiskt finns vänliga själar därute i samhället och börjar hjälpa främlingar de med, vilket i förlängningen kommer leda till ett bättre samhälle.
Sedan är det alltid kul att se när folk blir överraskade när det där långhåriga drägget/ligisten gör något utan egen vinning. ;)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Varför inte hjälpa på plats? Vad är det som är så fel med riktat stöd och småskalighet? Varför inte bekämpa okunskapen som är roten till att barnet, samt mängder av andra blir smittade? Hur skall man lösa ett globalt problem med adoption?

Har inte så mycket synpunkter på adoptionsfrågan men ur ett nyttoperspektiv är det bättre att plöja ner lovorna på upplysning och satsa på lokala förmågor* för att i någon mån åstadkomma varaktiga förbättringar.

*Kvinnor åsyftas givetvis då männen bara krökar upp stålarna samt saknar förmåga att förstå konsekvenser.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Man blir ju förbannad! Här på sporthoj.com verkar barn vara olika värda beroende vart dom kommer i från. :gnissla

Trodde tiden med obildade o okunniga bönder var förbi med tanke på dagens IT-samhälle. :rolleyes:

Finns faktiskt folk som INTE kan få egna barn!

:död

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Den svenska adoptionsprocessen är utformad för att sålla bort alla som vill adoptera barn för att "rädda dem". Bara de som vill adoptera för att de faktiskt vill bli föräldrar godkänns.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Man blir ju förbannad! Här på sporthoj.com verkar barn vara olika värda beroende vart dom kommer i från. :gnissla

Trodde tiden med obildade o okunniga bönder var förbi med tanke på dagens IT-samhälle. :rolleyes:

Finns faktiskt folk som INTE kan få egna barn!

:död

Är väl inte det enskilda barnets värde som är frågan här, det som ifrågasätts är adoptivföräldrarnas motiv. Om busannas inlägg stämmer, vilket jag antar, så är det ju inga problem utan tyder snarare på ett starkt engagemang från de nyblivna föräldrarna.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Är väl inte det enskilda barnets värde som är frågan här, det som ifrågasätts är adoptivföräldrarnas motiv. Om busannas inlägg stämmer, vilket jag antar, så är det ju inga problem utan tyder snarare på ett starkt engagemang från de nyblivna föräldrarna.

Det finns fler orsaker till att adoptera barn med SN (special needs).
Det går fortare, eftersom färre köar för dessa barn.
Föräldrar som är äldre eller ensamstående har färre valmöjligheter än unga par, men kan man tänka sig att adoptera handikappade barn så ökar valmöjligheter när det gäller antal länder eller barnets ålder.

Vad gäller föräldern som startade tråden som TS hänvisar till så står det klart att h'n inte startat den för att bli beundrad. Dels är personen anonym, dels står det ju klart och tydligt att tråden skapats för att de som funderar på adoption av handikappade barn ska kunna få hjälp och tips och kunna fråga sånt som de undrar.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin