Att hamna bakom en polisbil.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Fastnade bakom en Polisbil i 8 mil (!!!!) idag.
Höll på att slita rattjäveln ut BMWn, det var det vidrigaste jag varit med om på mååånga år!

Var tvungen att svänga av vid Bollnäs för att köpa en flaska Whisky att lugna mig med när jag kom hem.

(Obefintligt diskussionsunderlag noterat).
 

MikkE

Guest
Höll ni 110 hela vägen? Hade du kört om i 120 och hållit det skulle du nog bara ha tjänat nån minut eller så. Orka räkna ut. Se det som en eskort och känn dig lite "speciell" :D
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Vi pratar 80 skyltade landsvägar som borde varit 110 med några fall av 70 och en och annan 50 sträcka. (Edit: var på väg Söderut från Härjedalen)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En bekant till mig, en gasglad pensionär, körde om en Saab 9-5 som låg prick på hastighetsgränsen när han skulle åka till fjälls, precis när han kommer upp jämnsides ser han polismärket på skjortan på föraren, så han kör om, viker in framför och lägger sig 5km/h+ på polisbilens hastighet för att det skulle verka så korkat att inte köra fortare när han väl tagit sig om.

Flera flera mil senare vek han in på macken då hans spolarvätska var slut, gissa vilken bil han fick släppa förbi när han skulle svänga ut från macken?

(farbrorn är 75år gammal, och jag har kommit i kapp honom när han har hållit 160 på 90 väg)
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Fyfan vad hämskt!! Sånt där är inte alls kul spec inte när man har bil..
Men skulle det vara hojen skulle iaf jag skita i det och köra om... Helst så fort som möjligt då givetvis!
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Vi pratar 80 skyltade landsvägar som borde varit 110 med några fall av 70 och en och annan 50 sträcka. (Edit: var på väg Söderut från Härjedalen)

Det stolpskottet som tog beslutet att sänka hastigheten på den där sträckan borde fan skjutas. Så jävla onödigt.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Flera flera mil senare vek han in på macken då hans spolarvätska var slut, gissa vilken bil han fick släppa förbi när han skulle svänga ut från macken?

Fast faderkakan har laborerat lite med hastigheter eftersom han pendlar en sträcka på 50mil tor. varje vecka.

Om han kör precis på (rätt sida)gränsen för att behålla kortet om han skulle bli stoppad, går det 40min fortare och bilen drar 2L mer. 2L diesel är det nästan värt att offra för att spara 40min. Så argumentet att man sparar bränsle har jag tappat tron för. Skulle vara att olycksrisken ökar då...
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Värsta är när polisen ligger 5-10km/h under gällande hastighet och det endå bildas kö bakom.. Kör alltid om polisen om han inte kan hålla farten..

Fast faderkakan har laborerat lite med hastigheter eftersom han pendlar en sträcka på 50mil tor. varje vecka.

Om han kör precis på (rätt sida)gränsen för att behålla kortet om han skulle bli stoppad, går det 40min fortare och bilen drar 2L mer. 2L diesel är det nästan värt att offra för att spara 40min. Så argumentet att man sparar bränsle har jag tappat tron för. Skulle vara att olycksrisken ökar då...

Har 5 mil till jobbet utan trafik typ, håller jag bilen under 3k rpm ( ca 100 ) så drar den betydligt mindre än om jag ligger i 110 och uppåt.. Tidsförlusten är kanske 5-10 min och det är det är det värt för att slippa besväret med att tanka :D
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Värsta är när polisen ligger 5-10km/h under gällande hastighet och det endå bildas kö bakom.. Kör alltid om polisen om han inte kan hålla farten..

Ja fasen, mäktigt irriterande. Speciellt om det dessutom är på motorvägen eller tvåfilig väg. Ofta hinner man ju märka av vilka andra man glider på fint med, blir en liten klump som susar fram i 120-140 km/h på motorvägen, sen helt plötsligt kommer klungan ifatt en polisbil, då helt plötsligt fegar alla ur och ligger i 111 km/h på motorvägen och sniglar sig förbi och sätter stopp i båda filerna...
Som om den polisen inte är medveten om hur folk kör på motorvägen när han tar sin privatbil och kör hem från jobbet...
 

STP

Guest
Din fegis! det är väl bara att köra om lite lugnt:D
Bara köra om lite snabbt, ställa in farthållaren på något över lagligt och glida vidare.
Jag sitter aldrig och glider bakom en snut som ligger precis på eller under hastigheten, och jag har klarat mig varje gång. "peppar peppar".
Ett par gånger har det flashat blått bakom, men varje gång har det varit något annat som varit viktigare:)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag körde om en polisbil på 70 sträcka i 90. Där essingeleden och nynäshamnsvägen möts. Dom stanna mig så klart men jag hävdade att jag var övertygad om att alla polisbilar körde för långsamt så det inte skulle bli kö bakom. Så var det ju så klart inte men de tyckte det var en vettig förklaring så jag slapp böter.
 

STP

Guest
Jag körde om en polisbil på 70 sträcka i 90. Där essingeleden och nynäshamnsvägen möts. Dom stanna mig så klart men jag hävdade att jag var övertygad om att alla polisbilar körde för långsamt så det inte skulle bli kö bakom. Så var det ju så klart inte men de tyckte det var en vettig förklaring så jag slapp böter.

Det är vanligt att de åker mycket under den gällande hastigheten, så förklaringen tar dom ofta:D

Man ska krama varandra i trafiken!

[YOUTUBE-ID]lh_gL7Az53o[/YOUTUBE-ID]

Skrev du inte fel nu??

Jag hörde bara "Fuck" Enligt mig betyder det inte kram:D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top