Att jag klarat sommarn med NSR 01.

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Hej Jag har en NSR 01. Så länge jag har haft den så har förgasaren flödat, om jag inte stänger av kranen.. Och maxizz här på forumet har sett när vi varit ute å kört att det läcker bensin om den.. jag får tanka oftare än vad maxizz med RS 125 får göra å det har jag tyckt varit konstigt.. sen idag gick jag till garget för att starta hojen (vägarna är jö rena från snö :tungan ) då flödar det jätte mycket och den startar inte.. öpnar förgasaren och ser vätska i flottören. Så ska det väll ändå inte vara?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
0nicke0 skrev:
Hej Jag har en NSR 01. Så länge jag har haft den så har förgasaren flödat, om jag inte stänger av kranen.. Och maxizz här på forumet har sett när vi varit ute å kört att det läcker bensin om den.. jag får tanka oftare än vad maxizz med RS 125 får göra å det har jag tyckt varit konstigt.. sen idag gick jag till garget för att starta hojen (vägarna är jö rena från snö :tungan ) då flödar det jätte mycket och den startar inte.. öpnar förgasaren och ser vätska i flottören. Så ska det väll ändå inte vara?

du har inte funderat på att byta flotörnål?. borde du gjrot för längesen.
:3freak

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Plocka bort flottörnålen och blås rent, men förmodligen får du byta den + "röret" som den går i (kommer inte ihåg namnet?)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Farmer skrev:
Ska inte behövas byta, kan hamnat nått litet skräp i den ta isär och gör rent :rolleyes:
Vissa flotörnålar har som en gummikant som kan slitas. fast oftast så ligger gummit på andra änden. "hålet" om man skulle kalla det så.

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
okej.. men nu är det jöö så att halva flottören är fylld med bensin så den flyter troligtvis inte så nålet står öppen helatiden :död

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
0nicke0 skrev:
okej.. men nu är det jöö så att halva flottören är fylld med bensin så den flyter troligtvis inte så nålet står öppen helatiden :död

Ta ut flotören och byta den. Eller om där bara är nått litet ställe som den läcker in på så fixa.

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
jag har tagit bort flottören ser inte hålet det läcker ifrån men man ser vart bensinen rinner ut på ett ungefär.. så det skulle räcka att bara limma igen hålet menar du? :yoparty

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
0nicke0 skrev:
jag har tagit bort flottören ser inte hålet det läcker ifrån men man ser vart bensinen rinner ut på ett ungefär.. så det skulle räcka att bara limma igen hålet menar du? :yoparty
Det beror ju på om det är överflödshålet du vill täppa igen eller om det är någonstanns det inte ska rinna som är inom den "täckta" ytan av mängden bensin som ska vara i förgasaren.

Solid snake

Guest
0nicke0 skrev:

Då får du limma med nått bensintåligt, lämna det för svetsning (ja det går att svetsa plast)

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Ja man kan jöö löda ihop det själv :tungan :tummenupp
Fast det kostar nog inte mer än 200 kr att köpa en helt ny :)

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Yeah borrade ett 1mm hål i flottören och fick ut bensinen... sen lödde jag ihop skiten :tungan ... jag fick igång hojen och den stog på en 30 min.. den stog på tomgången medans jag luftade bromsarna.. sen så vred jag lite på gasen då dog den. jag har försökt att starta den igen den hostar till ibland.. fattar inte har bensin lite i botten i alla fall.. så den borde starta :confused:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
0nicke0 skrev:
Yeah borrade ett 1mm hål i flottören och fick ut bensinen... sen lödde jag ihop skiten :tungan ... jag fick igång hojen och den stog på en 30 min.. den stog på tomgången medans jag luftade bromsarna.. sen så vred jag lite på gasen då dog den. jag har försökt att starta den igen den hostar till ibland.. fattar inte har bensin lite i botten i alla fall.. så den borde starta :confused:

Var först helt säker på att du har bensin innan du börjar felsöka.

:rolleyes:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
dra ur stiftet.. i med lite startas å sen rullar du några meter så garanterar jag att den startar.. beroende på om den får bränsle så fortsätter den gå ;)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
solitude skrev:
Torka stiftet och försök igen, tvåtaktare surnar lite av att stå på tomgång i några minuter.

Bränn gärna stiftet med gasol/gassvets om möjligt

philsson skrev:
dra ur stiftet.. i med lite startas å sen rullar du några meter så garanterar jag att den startar.. beroende på om den får bränsle så fortsätter den gå ;)

Varför inte bara spruta i luftintaget?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...