Att man aldrig lär sig ...

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
... drack vin till laxen ..

Iofs har jag redan kört idag ca 6-8 mil (för att köpa glass) men nu kommer suget igen...

Blä ... :huvet :tungan :dummer

:)

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Vadd är det som hindrar dig från att ta en tur då? Eller hinkade du in hela flaskan till firren?:crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, att du aldrig lär dig, både lax och vin smakar ju fördjävligt. :hihi

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Så du kommer aldrig lära dig att inte köra alkoholpåverkad på hoj? jag är förvirrad lick-som :confused:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
En gång ingen gång. Två gånger en vana... Tredje...

Jag ser inte problemet. Drick vatten till maten eller på sin höjd smutta lite på ett glas vin till maten för smakens skull om du vet att du kan hålla det till just det. Kan inte tycka att det borde vara något större bekymmer om man vill ha valfrihet att köra bil eller mc senare under kvällen efter middagen. Det handlar bara om prioriteringar.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Kom och tänka på en grej.... Jag bryr mig inte men det finns säkert andra som gör

REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.
ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :)

Ska man skriva när man dricker antar jag man får försöka hålla sig till ett ämne som inte bara framstår som fylle lull-lull :fyllisar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Att jag aldrig lär mig att lämna blocket ifred när jag druckit några öl.... :dummer

Nu har jag fått för mig att jag behöver bygga café stuk på en gpz 1100 (före '85, luftkyld), med vässad maskin (håriga kammar, portat, mikuniföggar), trådekerhjul (finns billiga från hd bland annat, whatever), usd-gaffel & kortat försprång, raka rör... :3freak

Kommer fan bli dyrt detta... :gnissla

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Eller ta bort denna tråden då jag uppenbarligen inte läst reglerna ordentligt för OT forumet? :huvet Sorry.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Att jag aldrig lär mig att lämna blocket ifred när jag druckit några öl.... :dummer

Nu har jag fått för mig att jag behöver bygga café stuk på en gpz 1100 (före '85, luftkyld), med vässad maskin (håriga kammar, portat, mikuniföggar), trådekerhjul (finns billiga från hd bland annat, whatever), usd-gaffel & kortat försprång, raka rör... :3freak

Kommer fan bli dyrt detta... :gnissla

får nästan ångest bara av att tänka hur mycket det är att meka.. både förutsedda och oförutsedda grejer du kommer få meka... :crash

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
får nästan ångest bara av att tänka hur mycket det är att meka.. både förutsedda och oförutsedda grejer du kommer få meka... :crash

Det är värre än du inser, jag har inte ens ett garage... :näsblod

Det är ju inte en dålig idé för ingenting....

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Det är värre än du inser, jag har inte ens ett garage... :näsblod

Det är ju inte en dålig idé för ingenting....

Fantastiskt dålig idé isf ja :D

Själv har man en dag som polaren sa att han hade igår av att mecka.. Man vill bränna ner hojen och garaget och börja samla frimärken istället :huvet

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj

Fast meka är ju rätt avslappnande... om det är inför stundande vår .. hojen spinner som katten eller skäller som hunden vilket man nu föredrar. Fast det kanske är för tidigt att tala om just nu i mitten av augusti?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Fantastiskt dålig idé isf ja :D

Själv har man en dag som polaren sa att han hade igår av att mecka.. Man vill bränna ner hojen och garaget och börja samla frimärken istället :huvet
Fast man gör rätt mycket med en vinkelslip, gängsats, och en TIG svets. :)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Fast meka är ju rätt avslappnande... om det är inför stundande vår .. hojen spinner som katten eller skäller som hunden vilket man nu föredrar. Fast det kanske är för tidigt att tala om just nu i mitten av augusti?
jo det kan vara avslappnande.. om det går som man vill.. och om man har alla rätta verktyg.. och då menar jag alla specialverktyg som gör meckandet avsevärt lättare..

Och om du pratar om att mecka under vintern så ja då är det ju en sak... men det är en annan när man börjar mecka när man tappat lite lust för att köra pga olika anledningar, men får tillbaka suget när man är halvvägs in i meckandet :tungan

Fast man gör rätt mycket med en vinkelslip, gängsats, och en TIG svets. :)

Ja oja det kan man! speciellt om man kan svetsa aluminium vilket jag kan lite men tyvärr inte tillräckligt känner jag.

Men gängsats har man fått använda idag bland annat.. och det kommer bli att använda loctite också.. plus att tack vare en annan sak som gick skit så måste man köpa en ny inner del av kopplingskorgen...mitt mothåll för att dra åt muttern för kopplingskorgen blev inte så lyckat.... Hatar när man egentligen behöver specialverktyg..

Så.. yay... :död

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...