Att skjutsa tjejen (eller vem som helst för den delen)

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Problemet är att sporthojar är designade för tjockisar. Sitter jag på en sporthoj får nästan både jag och tjejen plats på förarsätet, vilket gör att om tjejen sitter där hon ska så håller hon på att ramla ned från passagerarsadeln om jag flyttar mig för nära tanken.

Inte särskilt bra. Mellanrum mellan föraren och passageraren är aldrig bra.

Lösningen ligger nog i att bli tjockare. Jag körde med Anja förut på min gamla hoj, hon satt rätt dåligt, men när Mattias (som är bredare) körde så satt hon bra.

Tills den dagen jag lagt på ett antal kilo får jag köra offroad så länge tjejen ska med.

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
om ni inte tycker någon av dessa förslag e ¨å bra så prova lägga gladpack över pallen så din fv sitter på de så kasar hon inte(matplast=gladpack)

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Anneli.a skrev:
Öhh.. vad som är farligt med att hålla bakom??! Håller du så och han som kör drar iväg utan att du e beredd.... ja, då sitter du nog inte kvar längre.. :rolleyes:

jodå.. jag har testat.. =)

skämt o sido.. som sagt var.. inte hålla bakbå hela tiden.. och vid HÅRDA inbromsningar händerna på tanken..
men vanliga stopp vid rödljus o dyl.. kan man ju lika gärna hålla bakpå.. har testat lite olika varianter..
olika bekvämt på olika hojjar.. på min har jag ju en "liten vinge" bak som e perfekt o hålla i..

sitter man bakpå när någon som kör så ska man ju inte sitta o sova..
MC körning på sporthoj kräver ju ganska god koncentration av båda parterna..

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
tks skrev:
Problemet är att sporthojar är designade för tjockisar.

Mellanrum mellan föraren och passageraren är aldrig bra.

Hmm.... kanske inte "tjocksiar"... men definitivt inte för människor som är "pyggiga". :rolleyes:

Jag kan väl i stort sett inte skjutsa på min... nästan halva min sadel är ledig... och när jag lutar mig över tanken... så är glappet så stort att det knappt finns nåt hålla sig i... :(

Ni kan ju kolla själva.....

Bifogat

• kinnekulle10juli2.jpg
    kinnekulle10juli2.jpg
    58.3 KB · Visningar: 307

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Be henne knipa ihop med benen, vara "tung" i rumpan å hålla på tanken vid inbromsningar.

Men framför allt... Lita på den som kör!!! :fakta

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
chrismalm skrev:
Kniiiiip verkar vara ledordet här :p

Ja, låren är väl en av tjejernas starkaste muskel gissar jag. Får väl säga till henne att knipa uta bara h---e :D

Det kan vi alla intyga att dom små liven kan hålla ihop knäna alldeles för bra! :D
/T

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MT-09 - 24
Kan tänka mig att det kan låta lite "por*igt" i intercomen när vissa är ute och åker:

"Sprak, knaster, Sådärja älskling, ner med rumpan, svanka och kniiiiiip!!, knaster"

:crash :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
"Gjorda för tjockisar?" :eek:
Hur spinkiga är ni? :confused:

Varför har ni inte testat er fram hur ni borde sitta eller ta emot?
Var det dig jag såg i söndags på Hjälmhultsgatan vid 21-tiden? En röd CBR900 och en motard som stod o gasa med lite folk bredvid?
Du får införskaffa dig ett slipon.... :rodnar

750RR

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
jomo skrev:
Kan tänka mig att det kan låta lite "por*igt" i intercomen när vissa är ute och åker:
"Sprak, knaster, Sådärja älskling, ner med rumpan, svanka och kniiiiiip!!, knaster" :crash :D
"*kssht* Get in position and wait for my go! *kssht* :rolleyes:

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Anneli.a skrev:
Öhh.. vad som är farligt med att hålla bakom??! Håller du så och han som kör drar iväg utan att du e beredd.... ja, då sitter du nog inte kvar längre.. :rolleyes:

En annan sak som man inser om man kan lite anatomi är att om det plötsligt bromsas hårt och du sitter och håller i dig bakom dig så drar du axeln ur led. Det tar jäääävligt ont kan jag säga av egen erfarenhet.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Finns det alltså folk som på fullt allvar inte håller ena handen på tanken vid hårda inbromsningar.. :eek: .?

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
chrismalm skrev:
Är jag knäpp, eller hur ska en passagerare sitta egentligen?? :confused:

Svaret är enkelt: Hon får väl skaffa en egen hoj!!

En fråga till er som skjutsar: Varför i h-e gör ni det?! :confused: Hur kul är det på en skala? Vad är nöjet?

Förutom att det kan va lite mysigt med nån som håller en på ******* förstås. Men det måste man ju inte göra på en hoj. Fast det är ganska kul om den står stilla :whip Man har ju centralstöd av en anledning :slicka

Är ni helt enkelt bara för mesiga för att säga: "bruden, skaffa egen hoj! det är inte lika kul å skjutsa som att åka själv!" Eller tycker ni ärligt talat att det ÄR lika kul?!

Det enda jag tycker är kul med å skjutsa är att det ser så roligt ut när en tjej på 1,57 kör runt med en kille på 1,85, blir ju typ två huvuden högre på bönpallen, hehe.. :D Men det är bara i extrema nödfall som häromdan när en kompis kraschade. Vill ju inte lämna honom ensam i diket direkt :p

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Re: Re: Att skjutsa tjejen (eller vem som helst för den delen)

Frida skrev:

En fråga till er som skjutsar: Varför i h-e gör ni det?! :confused: Hur kul är det på en skala? Vad är nöjet?

Förutom att det kan va lite mysigt med nån som håller en på ******* förstås. Men det måste man ju inte göra på en hoj. Fast det är ganska kul om den står stilla :whip Man har ju centralstöd av en anledning :slicka

Är ni helt enkelt bara för mesiga för att säga: "bruden, skaffa egen hoj! det är inte lika kul å skjutsa som att åka själv!" Eller tycker ni ärligt talat att det ÄR lika kul?!

Det enda jag tycker är kul med å skjutsa är att det ser så roligt ut när en tjej på 1,57 kör runt med en kille på 1,85, blir ju typ två huvuden högre på bönpallen, hehe.. :D Men det är bara i extrema nödfall som häromdan när en kompis kraschade. Vill ju inte lämna honom ensam i diket direkt :p

Det är tur att någon tjej tycks ha fattat hur kul det är att köra själv :tummenupp
Personligen är jag livrädd när jag åker bakpå.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Frida skrev:

Japp! Så är det! :fakta Hojen ska man köra aktivt och inte släpa runt på onödig dödvikt (och det är ju inte kul att bli skjutsad heller - noll kontroll på det som händer och sker). Sitta och kramas får man väl göra vid fikapauserna :rodnar

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Re: Re: Re: Att skjutsa tjejen (eller vem som helst för den delen)

TomK skrev:
(och det är ju inte kul att bli skjutsad heller - noll kontroll på det som händer och sker).

Fel!.. De e VISST kul o bli skjutsad, såvida man kanske inte e rädd av sig, men de e inte jag.. :crash

Får väl vara glad sålänge inte alla tycker som ni, med tanke på att ja inte har möjlighet (viljan finns)att skaffa egen hoj "bara sådär".. :rolleyes:

:whip

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Min tjej fick provköra rettan på älvsjöparkeringen här om kvällen!!! Jag satt bakom henne, nerklämd på förar platsen för att nå marken (hon är 155 lång) Det gick bra efter ett ta med tanke på att hon inte ens kört moppe och nu vill hon ha en R6:a

WEHOOOO!! :D

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Den springande punkten är selfklar; händerna(hand) på tanken!!

Själv har jag inga kymmer attt skjutsa, visst blir man hämmad
men så ÄR det!

(har visserligen gynnsamma förhållanden när det gäller gumman)

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
Sitt tajt, det blir smidigare om ni har kroppskontakt med varandra.
Är passageraren avslappnad kommer det att funka mycket bättre.
Passageraren bör hänga med i körningen och inte sitta och glo på geografin.

Viktigast av allt är att anpassa körningen efter situationen :fakta
Det kallades att köra med framförhållning när jag gick på trafikskolan men det är väl bara mesigt om passageraren inte är livrädd hela tiden och fruktar att ramla av när som helst :crash

Är du en duktig/snäll/mesig förare så kan passageraren sitta med händerna på knäna utan att ramla av vid pådrag eller slita av axlar och/eller bula tank vid inbromsningar :confused:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd

Frida skrev:

Hehehe. Givetvis är det den bästa lösningen, men det var ju inte den frågan som ställdes, eller hur?

Det går att köra fort och aktivt med en som kan åka så så jäkla illa är det faktiskt inte... Men det kräver lite träning klart. :D

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Re: Re: Re: Att skjutsa tjejen (eller vem som helst för den delen)

CorbenDallas skrev:
Hehehe. Givetvis är det den bästa lösningen, men det var ju inte den frågan som ställdes, eller hur?

Det går att köra fort och aktivt med en som kan åka så så jäkla illa är det faktiskt inte... Men det kräver lite träning klart. :D

:bow :bow :bow

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...