Att skjutsa tjejen (eller vem som helst för den delen)

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Re: Re: Re: Att skjutsa tjejen (eller vem som helst för den delen)

CorbenDallas skrev:
Hehehe. Givetvis är det den bästa lösningen, men det var ju inte den frågan som ställdes, eller hur?

Ursäkta mig så hemskt mycket då :p . Jag hade faktiskt tänkt starta en tråd om just detta: varför killar skjutsar runt på sina tjejer? Så jag gör väl det då. så kan ni komma dit och tala om varför det är så roligt :rolleyes:

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
en sak som ingen nämt här är faktist det där med magmusklerna... var på en kurs me SMC för en vecka sedan... då tog de upp det där med skjuts... min instruktör sa åt mig att åka bakpå henne... vad ska jag tänka på då sa jag... sitt nära mig knip med dina knän mot mina lår vid inbromsning... men händerna då ska jag inte hålla i did då sa jag... hur mycket tar du på dina armar respektrive dina ben om du skulle styrketränna sa hon... svaret är ju givet... sen så spänner du magmusklerna vid inbromsning så kommer inte din överkropp mot min sa hon... ganska logiskt ben samt magmuskler är ju våra största och starkaste muskelgrupper...

kan tilläga att jag aldrig tidigare åkt bakpå så jag var lite skraj innan vi började men det var ju hur kul som helst att åka bana med henne... sen så fick jag skjutsa henne på min hoj å man märkte hur enkelt det var att ha passagerare bakpå om de verkligen vet hur man gör...

så mag och lårmuskler är det som gäller vid hojåka för passagerare

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Hämmad? :D Det var PutteLiten som la upp denna bilden för ett tag sen... kul i detta sammanhang. Klart man blir hämmad av en passagerare, men ibland är det kul att kunna dela med sig lite av njutningen, även om den blir lite mindre för ens egen del just då.

Bifogat

• two-up-knee_down.jpg
    two-up-knee_down.jpg
    28.1 KB · Visningar: 279

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Detdär fick jag lära mig på körskolan. Trodde det ingick att man skulle veta det, men så är det kanske inte.

Lårmuskler.
Magmuskler.
Kroppskontakt.
Hand mot tanken.

Det var vad jag fick lär mig iaf.

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Re: Re: Att skjutsa tjejen (eller vem som helst för den delen)

Frida skrev:
Svaret är enkelt: Hon får väl skaffa en egen hoj!!

En fråga till er som skjutsar: Varför i h-e gör ni det?! :confused: Hur kul är det på en skala? Vad är nöjet?

Förutom att det kan va lite mysigt med nån som håller en på ******* förstås. Men det måste man ju inte göra på en hoj. Fast det är ganska kul om den står stilla :whip Man har ju centralstöd av en anledning :slicka

Är ni helt enkelt bara för mesiga för att säga: "bruden, skaffa egen hoj! det är inte lika kul å skjutsa som att åka själv!" Eller tycker ni ärligt talat att det ÄR lika kul?!

Det enda jag tycker är kul med å skjutsa är att det ser så roligt ut när en tjej på 1,57 kör runt med en kille på 1,85, blir ju typ två huvuden högre på bönpallen, hehe.. :D Men det är bara i extrema nödfall som häromdan när en kompis kraschade. Vill ju inte lämna honom ensam i diket direkt :p

Att åka hoj är ett enmansfordon får jag höra varje gång jag blir skjutsad! :)
Jag har skaffat egen hoj och övningskör men jag kan inte släpa runt mina handledare hela tiden såfort vi ska någonstans och då blir det till att åka bakpå. vilket iofs är rätt skönt ibland oxå.. för då får man bara sitta o tänka på trafiken, tänka på kurvtagning osv.. iaf jag som övningskör själv ser detta som en möjlighet att kanske lära mig mer med placering osv.
Sen är det inte skoj att åka bakpå i längre turer. Skulle aldrig vilja sitta bakpå på en SH runda..

Alla tjejjer kanske inte heller vill köra själva, tycker kanske det är läskigt osv men litar till 100% på den som kör och då kan man sitta bakpå!
men att säga till sin tjej tex.. Skaffa egen hoj!!!
nej, det skulle inte jag säga iaf.. för alla kanske inte vill köra själva heller .. ?

låt dom prova.. köp en Lektion så dom får känna på, så kanske dom fastnar i att börja köra själva med.

/AC

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Frida skrev:

En fråga till er som skjutsar: Varför i h-e gör ni det?! :confused: Hur kul är det på en skala? Vad är nöjet?

Förutom att det kan va lite mysigt med nån som håller en på ******* förstås. Men det måste man ju inte göra på en hoj. Fast det är ganska kul om den står stilla :whip Man har ju centralstöd av en anledning :slicka

Är ni helt enkelt bara för mesiga för att säga: "bruden, skaffa egen hoj! det är inte lika kul å skjutsa som att åka själv!" Eller tycker ni ärligt talat att det ÄR lika kul?!

Varför skjutsa? Varför inte?!

Har man en skjuts som kan det här med att åka bakpå och som man är samspelt med, så är det ingen större skillnad jämfört med att köra utan skjuts. (Förutom att jag kan få lite ont av att skjutsen kniper så jä...la hårt runt höfter vid inspiererad/aktiv körning, att man växlar lite extra mjukt, och har en annan bromsteknik än när man kör solo)

Visst, det tar några hundra mil innan man är ordentligt samspelta, och givetvis är det lite roligare köra själv, blir lite mer drag i motorn, och man kan bromsa lite senare.

Har genom åren skjutsat såväl flickvänner som tjejkompisar, och polare som gjort detsamma, och har i många fall slutat med att tjejerna fått upp ögonen för det här med hojåka (kanske aldrig åkt hoj tidigare) och skaffat eget körkort och hoj efter några år. :)

Andra nöjer sig med att fortsätta åka bakpå, har kanske inte lust ta hojkort/köra själv, trivs bra där bak, eller har kanske helt enkelt inte råd att både ta kort och framförallt äga en modern sporthoj :(

Så, är väl inget fel med att skjutsa, handlar ju om att göra något tillsammans med en flickvän eller tjejkompis som inte kör själv, kul för dom att kunna hänga med sina polare/träffa nytt folk ut på vägarna/fikastoppen/hojträffarna osv, men givetvis ska man ta det lugnt i början och träna innan det börjar gasas.. :D Samt.. är ju kanske inte alla som vill/vågar åka riktigt fort bakpå, och då får man ju ta det lugnt, och i det läget skulle även jag tycka det vara tråkigt skjutsa... :rolleyes: Men inga problem med min nuvarande skjuts, får utskällning om det går för långsamt... :eek:

/B

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Annucha- Jag försökte alltid hålla runt föraren och aldrig bakom mig. Såsom Anneli säger är det lätt hänt att man far iväg då föraren gasar iväg. Smaken är förstås som baken.
En del håller bakom sig och andra åker utan skyddskläder.
Jag tycker att båda delarna är dumt som sjutton, men det får ju stå för den som åker bakpå.

Sen att det är tråkigt att skjutsa?
Jag har bara skjutsat en gång och jag tyckte det var roligt att ha systern bakpå så hon fick känna på litegrann.
Varför man tar med sig folk bakpå är ju för att dom kan få bli invigda i motorcykelvärlden.
Att kräva att ens flickvänn skall skaffa egen motorcykel är väl lite väl hårt om det flyter på bra att skjutsa och att båda är nöjda.
Det är klart att vi tjejer som redan har körkort o som kör själva inte frivilligt sätter oss bakpå igen just för att som jag känner, man saknar kontrollen.
Men att andra tjejer som inte riktigt kanske har råd eller bara är på funderarstadiet vill åka bakpå är förståligt.

Det snackas ju ofta om att killarna tjatar på sina tjejer att dom skall med o åka tycker jag.. Låt dom ta det i sitt tempo. Tillslut kanske dom också känner att det är roligare att köra själv..

Vi får väl ta o hjälpa flickvännerna/bönpallsdamerna att själva ta körkort istället för att tycka det är fjantigt att skjutsa.

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
benkar o bikerbitch: oj då va seriöst det blev! jag kan vara ganska grov i orden och gillar att provocera lite (för er som inte märkt det :rolleyes: )

jag har oxå åkt en del bakpå när jag inte haft hoj själv. det var kul, särskilt att åka med proffessionella förare (typ testförare från bike), det lär man sig mycket på. men å skjutsa, nej tack.

bara undrar varför många killar skjutsar runt sina tjejer. nu har jag fått några svar iaf, även om jag personligen inte kan förstå dem alla..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Killarna vill väl ha sällskap eller så är det helt enkelt så att dom försöker få sin dam att själv bli intresserad utav motorcyklar.
På den vägen blev jag intresserad och det är jag inte ett dugg ledsen över.

Vissa tjejer kanske inte ens vill ha körkort själva utan nöjer sig med att åka därbak.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Bikerbitch skrev:
Killarna vill väl ha sällskap eller så är det helt enkelt så att dom försöker få sin dam att själv bli intresserad utav motorcyklar...
Eller så tar de med sig tjejen på hojen, istället för att köra iväg själva (fast det är det de egentligen vill), för det blir ett så'nt j-a liv hemma annars! :crash

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Yasha skrev:
Eller så tar de med sig tjejen på hojen, istället för att köra iväg själva (fast det är det de egentligen vill), för det blir ett så'nt j-a liv hemma annars! :crash

Jaha, nu får man höra hur det ligger till - du brukar ställa till med ett jäkla liv alltså ? :D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
TomK skrev:
Jaha, nu får man höra hur det ligger till - du brukar ställa till med ett jäkla liv alltså ? :D
:D Skulle inte tro det.. jag sitter inte gärna bakpå, men ibland har nöden ingen lag! :( Åker man med Krattan är det bara att blunda och hålla i sig som gäller! :rolleyes:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Bikerbitch skrev:
Killarna vill väl ha sällskap eller så är det helt enkelt så att dom försöker få sin dam att själv bli intresserad utav motorcyklar.
På den vägen blev jag intresserad och det är jag inte ett dugg ledsen över.

Vissa tjejer kanske inte ens vill ha körkort själva utan nöjer sig med att åka därbak.

Finns det något bättre än en tjej på en mc.. *GRRRRRRRR*

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
AleX skrev:
Finns det något bättre än en tjej på en mc.. *GRRRRRRRR*

Killar på mc?

Tycker det är tufft med tjejer på en snygg sporthoj!
Det ser häftigt ut så jag förstår att ni pojkar tänder på sådant ;)
Mer tjejer till mcvärlden.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Bikerbitch skrev:
Killar på mc?

Tycker det är tufft med tjejer på en snygg sporthoj!
Det ser häftigt ut så jag förstår att ni pojkar tänder på sådant ;)
Mer tjejer till mcvärlden.

ehh tänder på sånt :rodnar nuu fååårr står jag iiinte va duu menar :rodnar

:squid

Hall's Angel

Stolt hypokondriker
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Min killes Suzuki GSX-R400
Annchua skrev:
vad e det som är så livsfarligt med att hålla bakom??
det gör jag dagligen och det är fasiken så mycket bekvämare än att hänga på den som kör..
visst.. jag sitter inte hela tiden och håller bakpå men vid inbromsningar o dylikt känns det säkrare iaf för mig..
men livsfarligt??
säg till tjejen att hon sitter rak i ryggen och att hon "bröstar" upp sig lite vid inbromsning.. samt att hon knipar med knäna..

Lycka till! =)

Jag har varit back-sitter sen tidernas begynnelse och fick så JÄVLANS ont i rygg och axlar av att hålla där bak. Jag antar att min pappa kör typ lika galet som alla andra och då funkar det inte för fem öre. man håller på att flyga av när det axar och man har svårt att hålla i när det bromsar. (been there, done that... var 5 cm från att ligga på backen pga av att hålla bak).
Nu åker jag visserligen inte med farsan längre utan med killen så då lägger man armarna om och använder magen, ryggen, benen och i sista hand armarna på tanken vid inbromsning.
(Gratis träning på köpet) :tummenupp

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Hall's Angel skrev:
Jag har varit back-sitter sen tidernas begynnelse och fick så JÄVLANS ont i rygg och axlar av att hålla där bak. Jag antar att min pappa kör typ lika galet som alla andra och då funkar det inte för fem öre. man håller på att flyga av när det axar och man har svårt att hålla i när det bromsar. (been there, done that... var 5 cm från att ligga på backen pga av att hålla bak).
Nu åker jag visserligen inte med farsan längre utan med killen så då lägger man armarna om och använder magen, ryggen, benen och i sista hand armarna på tanken vid inbromsning.
(Gratis träning på köpet) :tummenupp

Men jag sitter inte o håller bakom hela tiden, utan vid typ rödljusstop o insvängningar på vägar går det prima!
Man får ju ge o ta lite.. självklart sitter jag inte o håller bakpå när vi bränner motorväg i 140, för då vill man ju inte ha in lufttrycket mellan oss.
senhar det väldigt mycket med att göra vilken hoj man åker bakpå. jag kör ju själv en zxr400 och Fredda66 en bandit 600, och dom två hojjarna går det prima att hålla bakpå.
Inte lika mycket ax som om du sätter dig bakpå en "större" hoj.
och Fredda66 e inte den som ligger i cruisar heller.,
men men, alla hittar sitt sätt att hålla! :)

/AC

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...