Frida skrev:
En fråga till er som skjutsar: Varför i h-e gör ni det?! Hur kul är det på en skala? Vad är nöjet?
Förutom att det kan va lite mysigt med nån som håller en på ******* förstås. Men det måste man ju inte göra på en hoj. Fast det är ganska kul om den står stilla Man har ju centralstöd av en anledning
Är ni helt enkelt bara för mesiga för att säga: "bruden, skaffa egen hoj! det är inte lika kul å skjutsa som att åka själv!" Eller tycker ni ärligt talat att det ÄR lika kul?!
Varför skjutsa? Varför inte?!
Har man en skjuts som kan det här med att åka bakpå och som man är samspelt med, så är det ingen större skillnad jämfört med att köra utan skjuts. (Förutom att jag kan få lite ont av att skjutsen kniper så jä...la hårt runt höfter vid inspiererad/aktiv körning, att man växlar lite extra mjukt, och har en annan bromsteknik än när man kör solo)
Visst, det tar några hundra mil innan man är ordentligt samspelta, och givetvis är det lite roligare köra själv, blir lite mer drag i motorn, och man kan bromsa lite senare.
Har genom åren skjutsat såväl flickvänner som tjejkompisar, och polare som gjort detsamma, och har i många fall slutat med att tjejerna fått upp ögonen för det här med hojåka (kanske aldrig åkt hoj tidigare) och skaffat eget körkort och hoj efter några år.
Andra nöjer sig med att fortsätta åka bakpå, har kanske inte lust ta hojkort/köra själv, trivs bra där bak, eller har kanske helt enkelt inte råd att både ta kort och framförallt äga en modern sporthoj
Så, är väl inget fel med att skjutsa, handlar ju om att göra något tillsammans med en flickvän eller tjejkompis som inte kör själv, kul för dom att kunna hänga med sina polare/träffa nytt folk ut på vägarna/fikastoppen/hojträffarna osv, men givetvis ska man ta det lugnt i början och träna innan det börjar gasas..
Samt.. är ju kanske inte alla som vill/vågar åka riktigt fort bakpå, och då får man ju ta det lugnt, och i det läget skulle även jag tycka det vara tråkigt skjutsa...
Men inga problem med min nuvarande skjuts, får utskällning om det går för långsamt...
/B