Attitydproblem?

Status
Ej öppen för fler svar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Swedie skrev:
Jag gör så gott jag kan, är det så illa att ni äcklas... lev med det (låter bättre)!
Alla behöver vi lite hjälp ibland. Ta till dig, inte åt dig.
 
Last edited by a moderator:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
ktmjacke skrev:
man blev lite paff i början innan man hade förståt att det bara var "låtsasbråk" mellan vissa medlemmar.Nu tycker jag bara att det är rolig läsning ..........oftast.

Man bör kanske tänka på att alla "nya" inklusive mig själv inte känner några på forumet privat (än) men det kan man förhoppningsvis ändra på, jag har skrattat mycket och visst är det lätt att missförstå varandra ibland.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tofast4Hjo skrev:
Man bör kanske tänka på att alla "nya" inklusive mig själv inte känner några på forumet privat (än) men det kan man förhoppningsvis ändra på, jag har skrattat mycket och visst är det lätt att missförstå varandra ibland.
Det gör inte jag heller, det är inte där problemet ligger.
 

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Ibland kanske man ska känna pulsen på forumets medlemmar genom att lägga upp en poll? Låter väldigt puttenuttigt osv, men själv tycker jag det är rätt intressant att veta hur folk upplever forumet. T.ex: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=44788

Förhoppningsvis kanske de flesta orkar ägna 10 sek för att klicka i hur de tycker forumet känns, och kanske också funderar 20 sek på varför X antal % tycker Y.

Jag kanske är naiv, so shoot me, men vafan. Vi vill ju alla ha upp kvaliteten, då kan man fan undvara 30 sek för att snabbt ge sin bild på saker och ting.

/J
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Bingo skrev:
Alla behöver vi lite hjälp ibland. Ta till dig, inte åt dig.
jotack. jag är lite sur o grinig och obestämd just nu... generellt. Dock vad jag sa stämmer, jag gör så gott jag kan utefter förfrågningar osv, och räcker inte det... så ja, då är det trist.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag gör uppenbarligen ett uselt jobb eftersom så många klagar. Det vore ju fint om alla dessa kunde skicka PM till mig, så kunde jag förklara alternativt skälla ut dom.

Svara inte på detta i tråden nu, utan skicka PM snällt.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Therudeboy skrev:
Jag vet folk som hade stor lust att ge dig en lavett på mässan, men dem hittade dig inte :tungan

Är det inte tämligen löjligt att ta till fysiskt våld för att någon har skrivit saker på ett forum? Patetiska människor.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Mattias skrev:
Jag gör uppenbarligen ett uselt jobb eftersom så många klagar. Det vore ju fint om alla dessa kunde skicka PM till mig, så kunde jag förklara alternativt skälla ut dom.

Svara inte på detta i tråden nu, utan skicka PM snällt.

Du har PM.
 

Therudeboy

Guest
McB skrev:
Är det inte tämligen löjligt att ta till fysiskt våld för att någon har skrivit saker på ett forum? Patetiska människor.




Det var väl attitydsproblem vi snackade här väl? ;) glömde ha denna med i förra inlägget :rolleyes:
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Mattias skrev:
Jag gör uppenbarligen ett uselt jobb eftersom så många klagar. Det vore ju fint om alla dessa kunde skicka PM till mig, så kunde jag förklara alternativt skälla ut dom.

Svara inte på detta i tråden nu, utan skicka PM snällt.
Gjorde det när det var aktuellt. Fick inget svar.

Men men, ok, du har PM.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Swedie skrev:
jotack. jag är lite sur o grinig och obestämd just nu... generellt. Dock vad jag sa stämmer, jag gör så gott jag kan utefter förfrågningar osv, och räcker inte det... så ja, då är det trist.
Du behöver inte förklara att du gör så gott du kan. De flesta/alla tycker nog att du gör en jäkla bra sak som driver forumet. Det är inte du eller ditt jobb i stort som ifrågasätts utan en detalj i sammanhanget.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Swedie, tolka allt som skrivs som "Bra kan bli bättre". Sen tror jag att det finns 8000 olika definitioner på vad som är bättre.
Det är kanon att SH finns. Utan det hade jag tex inte träffat och tjötat hoj med så många goa typer (oh my god, jag har bott för länge i gbg. måste... rensa... dialekt...).

Jag tycker även att OT delen med ironiska påhopp, livsfilosofisk och politiska diskussioner som kan vara berikande - såväl det blåa som det röda spektrat. Jag har dock alvarliga problem med de ljus- och mörkbruna nyanserna som har poppat upp på sistone.

Vad gäller forumskvalitetsdisskussioner så har väl de kommit med ungefär ett års mellanrum vilket brukar leda till en uppstramning hos såväl oss oldtime spammers som nya wanabees.

gladh
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Att lägga in en veckas "prövotid" innan man får posta låter inte som en bra idé. När man äntligen hittat ett forum att få svar på just den där frågan som man funderat så länge på så får man inte posta på en vecka! Då hade jag nog aldrig stannat längre än ett ögonlock här. Att man skall orka känna av stämningen osv på ett forum innan man postar blir ju nästintill fånigt. Knappt så jag orkade läsa genom denna tråd hur skulle jag då orka stanna på ett helt nytt forum och känna av stämningen i en vecka innan jag kunde ställa den fråga som jag egentligen kom dit för.

Vad som borde "straffas" hårdare är ju dem som alltid alltid alltid (i stort sett samma människor hela tiden) måste skoja och dra iväg trådar åt alla möjliga håll. Ibland tror man det är SM i internethumor trots att tråden heter "Hjälp mig välja hjälm".

Visst kan det vara roligt med lite skoj då och då, jag t.ex hör nog till den lilla promillen som tycker blocket trådarna är roliga. Men vissa här inne är bara för mycket.

Silwer belyser ett lustigt fenomen, för nästan alla dessa lustigkurrar som bara måste göra sig roliga hela tiden sitter i stort sett för jämnan på IRC chatten tillhörande Sporthoj.com där ageras domare/bödel dagarna i ända. Vilket kan resultera i en del skruvade inlägg som normal besökaren antagligen inte alls hänger med i.

Forumet bör vara öppet så långt det går, men när samma människa gång på gång endast bidrar med skit/spamm banna för en vecka.

//Fredda
 
Last edited:

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
Rent generellt så tycker jag att nivån på inlägg och dom interna skämten funkar bra. Men visst händer det att man reagerar, ibland beror det på den egna dagsformen och ibland för att man inte är "kompatibel" med någon annans ton eller att vederbörande "glömt" att lägga in en smiley.

Som exempel så reagerade jag på ett inlägg av Bingo om att stjäla brandsläckare från offentliga lokaler, visserligen med en smiley, men "skämtet" ifråga kändes som ett verkligt lågvattenmärke, och i min mening inte något man ens skämtar om. Uppenbarligen skiljer sig min uppfattning om skämt med hans i detta fall. Detta kommenterades av någon annan så jag skrev inget eget inlägg om saken.

Sen så finns det folk som skriver alla möjliga svordomar och kraftuttryck som för en utomstående ibland verkar omotiverade, men för dom insatta är en del av jargongen. Det är svårt att se hur detta ska kunna stävjas utan att det riskerar att bli en alltför "steril" miljö.

Till syvende och sist så är ju detta ett diskussionsforum och då ska deltagarna ha olika åsikter och inställning för att det ska bli en bra diskussion. Allt inom rimliga gränser förstås.

Jag har t.ex. lärt mig att ignorera Swedies förbannade tjat om bullar och hans favvouttryck "maddafakkah" och ser till hans andra förtjänster. :tungan Så om man kan låta bli att irritera sig på småsaker så funkar detta forum ungefär som det är nu.

Det vore inte så kul om interna skämt bannades (även om Valmers-GSXR1100R följetången känns som att den inte kommer någon vart) då det är en del av det som sätter stämningen på forumet. Det är bra att denna diskussion förs dock. Kul att höra andra personers uppfattning om hur forumet fungerar.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mattias skrev:
Jag gör uppenbarligen ett uselt jobb eftersom så många klagar. Det vore ju fint om alla dessa kunde skicka PM till mig, så kunde jag förklara alternativt skälla ut dom.

Svara inte på detta i tråden nu, utan skicka PM snällt.


Du får nog ansöka om större inbox. :mad: :kulspruta
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
En gång i tiden, för cirka två år sedan, hade SH.coms ägare likvida problem. Ekonomiska medel avseende kostnader för domänregistrering och serverutrymme saknades. Ett antal SH.com-medlemmar skänkte då den erforderliga summan till SH.coms ägare. Undertecknads del uppgick till SEK 200.

Jag bannades endast några timmar. Är det allt? Jag borde väl åtminstone kunna få en veckas banning?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top