Augustibuller

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Kom igår hem från den årliga upplagan av Augustibuller.
Kan inte tänka mig en festival med trevligare väder, camp eller människor. Allt var verkligen kanon!

Där spelade i år band som Desmond Dekker, Voice of a Generation, Division of Laura Lee mfl (dessa band såg jag)

Var det några sporthojare på plats? Jag såg nämligen ett Monster och en Tiller ståendes utanför entrén under hela festivalen.

// Henke

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Missade det tyvärr...egentligen var det bara Asta Kask och The Business som lockade o de har man ju redan sett några gånger...

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Brutus skrev:
Missade det tyvärr...egentligen var det bara Asta Kask och The Business som lockade o de har man ju redan sett några gånger...

Såg Asta Kask från avstånd..Ett jäkla ös :)
Var eg. inte på området så mycket, var übervarmt överallt.

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
heinz_p skrev:
Var det några sporthojare på plats? Jag såg nämligen ett Monster och en Tiller ståendes utanför entrén under hela festivalen.
Jag var där, men jag hade inte hojen med mig.
Det var en kul festival även om jag inte såg så många band, jag satt mest och festade på campingen.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
heinz_p skrev:
Såg Asta Kask från avstånd..Ett jäkla ös :)
Var eg. inte på området så mycket, var übervarmt överallt.

Asta är ett ruggigt roligt liveband...bra ös även fast de ligger runt 40 bast nu. Såg dem i Mariestad i November och har hängt en del i replokalen under repen innan turnén, men likväl så ledsnar man aldrig på dem...

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Micke_Lindstrom skrev:
Jag var där, men jag hade inte hojen med mig.
Det var en kul festival även om jag inte såg så många band, jag satt mest och festade på campingen.

Vart hade ni ert camp?
Vårt var precis på samma ställe som förra året. Vi hamnade tom i Berslagsposten, en helsida om bara vårt camp.
Campet låg nästan vid utgången, första brandvägen upp till höger och sedan direkt på den högra sidan. Vi satt i solstolar och badbyxor nästan hela festivalen :)

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Brutus skrev:
Asta är ett ruggigt roligt liveband...bra ös även fast de ligger runt 40 bast nu. Såg dem i Mariestad i November och har hängt en del i replokalen under repen innan turnén, men likväl så ledsnar man aldrig på dem...

Har inte hört dem så mycket innan, men de verkade ganska bra.. :tummenupp

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
heinz_p skrev:
Vart hade ni ert camp?
Vårt var precis på samma ställe som förra året. Vi hamnade tom i Berslagsposten, en helsida om bara vårt camp.
Campet låg nästan vid utgången, första brandvägen upp till höger och sedan direkt på den högra sidan. Vi satt i solstolar och badbyxor nästan hela festivalen :)
Vi bodde lite längre in på campingen, typ mitt i nånstans.
Vi satt också och solade nästan hela tiden, jag är fortfarande skitröd och en kompis har stora blåsor i ansiktet, det svårt att veta hur mycket man kan sola när man är packad.
Jag tänkte också se Asta Kask men jag blev getingstucken och däckade, när jag vaknade så hade dom redan spelat.

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Micke_Lindstrom skrev:
Vi bodde lite längre in på campingen, typ mitt i nånstans.
Vi satt också och solade nästan hela tiden, jag är fortfarande skitröd och en kompis har stora blåsor i ansiktet, det svårt att veta hur mycket man kan sola när man är packad.
Jag tänkte också se Asta Kask men jag blev getingstucken och däckade, när jag vaknade så hade dom redan spelat.

Haha, det blev lätt så. Solade i 25 min, badade i 10..också flöt det på så under hela dagen.
Men det var fruktansvärt mycket getingar där, överallt verkligen. Tur att man inte blev stucken, är überallergisk..

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Det är lite roligt att Augustibuller har blivit så gigantiskt som det har. johanrehn80 här på forumet var med och startade upp det. Första året hade de en budget på 500:-, 2:a 4000.-, idag är det lite större än så. Det är ett tag sen. Men vi var inte dit i år trots att det är hembygden. Kul att det går bra för dem. :yoparty

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Dekker? Business?! MUÄÄÄÄÄH! Varför varnade ingen mig?! :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Dekker har jag ju inte ens sett. :huvet

(Visste att jag skulle få användning för den där smileyn...)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år