Limstift
Flooork!
Jag undrar hur man bäst polerar med autosol, är det med polertrassel, eller ska man ha nån slags duk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Flummo skrev:Jag tycker att trassel "äter upp" så mycket autosol, jag brukar oftast använda vanligt dasspapper (även om det faller sönder aldeles för fort för att vara riktigt bra).
sno_pro skrev:Har du till gång till maskin så använd den för de blir en jävla glans
v-g skrev:Sen är det ju så att:
"Riktiga putsbögar kör med AUTOSOL!"
Jag bara citerade ett klistermärke.Rydström skrev:Autosol är rena skite om man gämför med 3M´s polermedel.
Tro mig, jag jobbar med plast varenda jävla dag *suck*
Jag kommer inte ihåg art nummret men detn bästa är den med en svart kork...
vet ej vart man kan köpa det men vi använder det på jobbet.
Välsorterade järnaffärer kan ha det.
Rydström skrev:...
Tro mig, jag jobbar med plast varenda jävla dag *suck*
....
v-g skrev:Jag bara citerade ett klistermärke.
Borde ju ha kommit nåt bättre än AUTOSOL det har väl funnits i minst 20-30 år![]()
v-g skrev:Jag bara citerade ett klistermärke.
Borde ju ha kommit nåt bättre än AUTOSOL det har väl funnits i minst 20-30 år![]()
Rydström skrev:
På jobbet har jag polerat bort repor från 1200 våtslip papper utan problem.
![]()
eisbaer skrev:Va...? polerar du bort repor på papper eller vad försöker du säga?
Jag lovar dig att det inte blir varken fult eller skitfult. Jag har nämligen tillbringat precis hela dagen med att polera min trampcykel.Limstift skrev:Ok, maskin har jag inte, men jag kör på som jag har tänkt ändå, det kan ju inte bli mer än fult. Jag ska polera aluramen på trampcykeln så det är ju inte så där j*kla noga.
edit: Det kan ju bli skitfult också förstås...
Sergeant skrev:Nu skall vi inte vara sån.
Jag tror att han menar våtslippapper.
Estremo skrev:Jag lovar dig att det inte blir varken fult eller skitfult. Jag har nämligen tillbringat precis hela dagen med att polera min trampcykel.![]()
Riktiga putsbögar kör med autosol och polertrassel.Limstift skrev:Och du använde bara våtslippapper och autosol eller? Jag har nämligen tänkt slipa av klarlacken först. Det är ju nån stjärna som har kommit på den superbra idén att klarlacka sjuttielva gånger (kan inte vara billigt för den fabriken). Och sen slipar jag torrt med 600-papper och vått med 1200-papper. Sen putsar jag upp skiten med autosol och ev. nån krompolish på slutet. Låter det bra eller?
Estremo skrev:Riktiga putsbögar kör med autosol och polertrassel.
Tror det kan bli riktigt snyggt om du gör som du tänkt dig faktiskt. Vad är det för hoj du har?
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning