av och påställningar

Danny

Highspeed cruising...
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
CBR600
För att få ner försäkringspremien något funderar jag att ställa på hojen när jag ska köra med den och annars ha den avställd och endast betala garageförsäkring på den. Npgon som har erfarenhet av detta? det är ju väldigt enkelt att göra på nätet, tar ju bara en minut max. Kostar det pengar varje på eller avställning? hittar inget om det på sidan.

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Det blir ju ganska jobbigt i längden att hålla ordning på att betala in skatt, försäkring mm varje gång man har ställt på den. Jag är inte helt säker men måste du inte ha en kod från antingen skattemärket eller regbeviset för att ställa av hojen? I så fall så måste du hade den påställd ca en vecka i taget för att få tag på koderna.

Shidoshi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 848
Nej, koden är den samma (i varje fall fungerar den gamla), så man kan göra det så ofta man vill :) . Tror att du bara kan ställa på / av en gång per dygn, så ställer du på den idag måste du vänta tills imorgon för att ställa på den igen. Däremot blir det ju lite jobbigt med att hålla reda på skatt och försäkring. Men litar man på RSV, VV och försäkringsbolaget är det ju bara att vänta på inbetalningskort / utbetalningskort.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Yepp, så gör jag :fakta
Funkar bra, har man bara lite koll på papper, skatt och lär sig koden (som står på reg.beviset) i huvudet (vilket jag gjort) så är det gjort på mindre än 1 min på datorn varje gång.

Pback

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
FZR1000 -87
955i skrev:
Yepp, så gör jag :fakta
Funkar bra, har man bara lite koll på papper, skatt och lär sig koden (som står på reg.beviset) i huvudet (vilket jag gjort) så är det gjort på mindre än 1 min på datorn varje gång.

Låter helt utmärkt.
Men man kan alltså köra med skrapad lapp? (får man inte en ny lapp att klistra på varje gång man ställer på mc:n?)

Och om jag förstått det rätt, så kan man inte ångra sig och ställa på hojjen om man ställt av den samma dag?

Danny

Highspeed cruising...
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
CBR600
hur när man ställer av hojen igen så får man tillbaka skattepengar från vv på en avi va?

hur gör man enklast med dessa?
man har ju ingen lust att springa på banken varje vecka... går det att fixa detta med automatik?

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
dessutom tar posten en avgift för att man ska få hämta sina stålar där.. 25 spänn per gång..när man har en postutbetalningsavi...
ställer man av o på ofta. så blir de ju cash till sist...
det är ju RIKTIGT sjukt :fakta

Danny

Highspeed cruising...
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
CBR600
om man går till banken och sätter in det på kontot direkt tror jag inte det kostar pengar... men går det att automatisera allt?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati