Avbetalning vid köp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Troligtvis tjänade han hyfsat på att vara ärlig och ha många fasta kunder och få nya kunder tack vare att han var ärlig om än han var affärsman.
Det var väl kanske just det som gjorde honom till en bra affärsman? Han gjorde det som kunderna efterfrågade, att vara ärlig och rak.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Påminner om en som hade musikaffär där jag handlade en hel del grejer, när man var ung och grön och ofta inte hafe koll kunde han säga att den där ska du inte ha du kommer att bli besviken, detta är vad du ska ha och blev mycket affärer under lång tid fram till han stängde. Kunde han inte konkurrera brukade han säga att köpt istället på ert stället.

Han lät också ungar provspela instrument, frågade honom en gång om detta då det kryllade av ungar i butiken han sa "det blir nån repa nån gång men många kommer sen hit med föräldrarna och handlar".

Troligtvis tjänade han hyfsat på att vara ärlig och ha många fasta kunder och få nya kunder tack vare att han var ärlig om än han var affärsman.
Jag jobbade i en butik som tjugoåring ca. Det var många barn som ville testa, titta och känna på produkter.
Strikt förhållningsorder var att detta är framtida kunder, de behandlas som vilken kund som helst
Vidare var det krav från ledningen att kunder som köper extremt lite behandlas väl då om de inte behandlas väl kommer de garanterat inte komma tillbaka den dag de skall köpa något dyrt.
Tycker det var bra lärdomar tidigt i livet för mig, även om det är helt självklart.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Jag jobbade i en butik som tjugoåring ca. Det var många barn som ville testa, titta och känna på produkter.
Strikt förhållningsorder var att detta är framtida kunder, de behandlas som vilken kund som helst
Vidare var det krav från ledningen att kunder som köper extremt lite behandlas väl då om de inte behandlas väl kommer de garanterat inte komma tillbaka den dag de skall köpa något dyrt.
Tycker det var bra lärdomar tidigt i livet för mig, även om det är helt självklart.
Japp, samma ödmjukhet genomsyrar de flesta inlägg du gör på detta forum…
:hihi

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Barn är en sak, men vuxna gubbar som inte lärt sig att titta med ögonen ska fan hållas kort.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Barn är en sak, men vuxna gubbar som inte lärt sig att titta med ögonen ska fan hållas kort.
Om gubbarna kladdar på dig så är det väl bara ge dom ett slag på käften, om du inte gillar det förstås!! :hihi

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Inte ikväll men vi kan ses en annan dag 😍
Jag återskriver en händelse som en bekant berättade (han gillade fö GoldWing redan tidigt 80'tal).
Han och hans kompisar ville ha stålar och hängde runt bögringen på centralen. De låtsades bli uppraggade, fick halva arvodet i förskott och sjappade sen som en avlöning. En kväll gick det lite snett och gubbfan fick med sig honom in i bilen, lite lätt skitnödig så åkte de iväg men som tur var så stannade de vid ett rödljus och han skrek satan, öppnade dörren och sprang iväg.
Sen blev det slut på det nöjet.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
7 likes (japp, såg att ett var ifrån dig) på mitt inlägg på knappt två timmar.
Tror du folk försöker säga dig något Mackan…?
:unsure:
Jag litar helt på att folk som har något av värde att säga säger det.

Men visst vet jag att jag tidvis har en sträv, likt Thåströms röst, stil men tror att många inte tar det så allvarligt heller.

😐😍

steffe

Gick med
11 Jul 2009
Hoj
7 likes (japp, såg att ett var ifrån dig) på mitt inlägg på knappt två timmar.
Tror du folk försöker säga dig något Mackan…?
:unsure:
Jag likar roliga, spydiga och ironiska inlägg och majoriteten här på forumet verkar inte ta det personligt.
HR-folk är nog inte så SH-intresserade...
:hej:krama

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Inte som privatperson, men vid finansiell leasing av fordon som företagare blev åtminstone förr halva momsen plötsligt avdragsgill. Då är det lönsamt.

Eller så köper man en pickup och lyfter hela momsen😉

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...