Kul, gärna!Ska kolla var kompisens dotter jobbar, ska vara en riktig liten optikerbutik på Kungsholmen.
Kul, gärna!Ska kolla var kompisens dotter jobbar, ska vara en riktig liten optikerbutik på Kungsholmen.
Det var väl kanske just det som gjorde honom till en bra affärsman? Han gjorde det som kunderna efterfrågade, att vara ärlig och rak.Troligtvis tjänade han hyfsat på att vara ärlig och ha många fasta kunder och få nya kunder tack vare att han var ärlig om än han var affärsman.
Jag jobbade i en butik som tjugoåring ca. Det var många barn som ville testa, titta och känna på produkter.Påminner om en som hade musikaffär där jag handlade en hel del grejer, när man var ung och grön och ofta inte hafe koll kunde han säga att den där ska du inte ha du kommer att bli besviken, detta är vad du ska ha och blev mycket affärer under lång tid fram till han stängde. Kunde han inte konkurrera brukade han säga att köpt istället på ert stället.
Han lät också ungar provspela instrument, frågade honom en gång om detta då det kryllade av ungar i butiken han sa "det blir nån repa nån gång men många kommer sen hit med föräldrarna och handlar".
Troligtvis tjänade han hyfsat på att vara ärlig och ha många fasta kunder och få nya kunder tack vare att han var ärlig om än han var affärsman.
Japp, samma ödmjukhet genomsyrar de flesta inlägg du gör på detta forum…Jag jobbade i en butik som tjugoåring ca. Det var många barn som ville testa, titta och känna på produkter.
Strikt förhållningsorder var att detta är framtida kunder, de behandlas som vilken kund som helst
Vidare var det krav från ledningen att kunder som köper extremt lite behandlas väl då om de inte behandlas väl kommer de garanterat inte komma tillbaka den dag de skall köpa något dyrt.
Tycker det var bra lärdomar tidigt i livet för mig, även om det är helt självklart.
Jag anpassar mitt beteende efter publikenJapp, samma ödmjukhet genomsyrar de flesta inlägg du gör på detta forum…
Barn är en sak, men vuxna gubbar som inte lärt sig att titta med ögonen ska fan hållas kort.Jag jobbade i en butik som tjugoåring ca. Det var många barn som ville testa, titta och känna på produkter.
Strikt förhållningsorder var att detta är framtida kunder, de behandlas som vilken kund som helst
Vidare var det krav från ledningen att kunder som köper extremt lite behandlas väl då om de inte behandlas väl kommer de garanterat inte komma tillbaka den dag de skall köpa något dyrt.
Tycker det var bra lärdomar tidigt i livet för mig, även om det är helt självklart.
Om gubbarna kladdar på dig så är det väl bara ge dom ett slag på käften, om du inte gillar det förstås!!Barn är en sak, men vuxna gubbar som inte lärt sig att titta med ögonen ska fan hållas kort.
Det har ju de facto hänt i ungdomen.Om gubbarna kladdar på dig så är det väl bara ge dom ett slag på käften, om du inte gillar det förstås!!
Berätta, var, vad, varförDet har ju de facto hänt i ungdomen.
Fyyy fan...
Ska du ut och ragga?Berätta, var, vad, varför
Inte ikväll men vi kan ses en annan dagSka du ut och ragga?
Låter braInte ikväll men vi kan ses en annan dag
Jag återskriver en händelse som en bekant berättade (han gillade fö GoldWing redan tidigt 80'tal).Inte ikväll men vi kan ses en annan dag
Japp, samma ödmjukhet genomsyrar de flesta inlägg du gör på detta forum
7 likes (japp, såg att ett var ifrån dig) på mitt inlägg på knappt två timmar.Jag anpassar mitt beteende efter publiken
Jag litar helt på att folk som har något av värde att säga säger det.7 likes (japp, såg att ett var ifrån dig) på mitt inlägg på knappt två timmar.
Tror du folk försöker säga dig något Mackan…?
Jag likar roliga, spydiga och ironiska inlägg och majoriteten här på forumet verkar inte ta det personligt.7 likes (japp, såg att ett var ifrån dig) på mitt inlägg på knappt två timmar.
Tror du folk försöker säga dig något Mackan…?
NejMen får man så mycket bättre pris vid avbetalning att det är mer än den totala räntan som ska betalas på lånet?
Inte som privatperson, men vid finansiell leasing av fordon som företagare blev åtminstone förr halva momsen plötsligt avdragsgill. Då är det lönsamt.
Inte som privatperson, men vid finansiell leasing av fordon som företagare blev åtminstone förr halva momsen plötsligt avdragsgill. Då är det lönsamt.
Lycka till med den om du arbetar vid ett skrivbord.Eller så köper man en pickup och lyfter hela momsen
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|